09-3750677
מנור תמרי | אייקון

הסכם זיכיון לדוגמה

הסכם זיכיון לדוגמה

אם אתם מחפשים הסכם זיכיון לדוגמה, הגעתם למקום הנכון! אנו במשרד עורכי דין מנור תמרי דאגו להביא לכם מספר דוגמאות להסכמי זכיינות, אבל לפני שנגיע לדוגמה – חשוב להבין כי כל הסכם זכיינות הוא שונה וייחודי, יחד עם זאת, יש כמה סעיפים שחובה לכלול בכל הסכם ובמאמר הבא אנחנו נדבר על הדברים הללו. בואו נתחיל. 

מה חשוב לבדוק בהסכם זיכיון לדוגמה?

כאמור, לכל הסכם יש את המאפיינים שמייחדים אותו. זה כולל את נסיבות ההתקשרות, היקף הפעילות העסקית והדרישות של הרשת המזכה. אם אתם מחפשים הסכם זיכיון לדוגמה כדי לראות אילו סעיפים אתם עומדים לחתום עליהם, חשוב להדגיש שזה לא מספיק. לפני חתימה על ההסכם שלכם – פנו לעורך דין מקצועי שיוכל לעבור על ההסכם ולוודא שהוא הוגן גם כלפיכם וכן שאתם מוגנים מפני תביעות משפטיות בעתיד. 

הסכמי זיכיון 

להלן כמה סעיפים שחשוב להכיר לפני חתימה על הסכם זיכיון לדוגמה:

זכויות והתחייבויות של הרשת ושל הזכיין – כחלק מהסכם זיכיון, יש לבדוק מה הם הזכויות של הזכיין. לכמה זמן מוגדרת תקופת הזיכיון? האם לזכיין יש את האפשרות להאריך במידת הצורך את הזיכיון? האם יש אפשרות לצאת מהחוזה? האם הזכיין יהיה היחידי באזור? כל אלה נושאים שיש להגדיר, ויכול להיות שגם אם תראו הסכם זיכיון לדוגמה, חלק מהסעיפים הללו לא יופיעו, לכן חשוב להתייעץ על כך עם עורך דין דיני חוזים. 

שימוש בקניין הרוחני של הרשת המזכה – כל רשת זכאית לתת הרשאות לזכיין והיא קובעת את מידת החשיפה של הזכיין למידע רגיש. זה כולל סימני מסחר, פטנטים, סודות מסחריים, זכויות יוצרים, אסטרטגיות שיווק ועוד. 

סודיות ואי תחרות – סביר להניח שהרשת תרצה לשמור את פרטי ההתקשרות בכמה שיותר סודיות וכן הם  ירצו למנוע סיטואציה בה הזכיין יתחרה בהם בעתיד. אם אתם זכיינים חשוב מאוד לנסח סעיף אי תחרות שלא ימנע מכם פעילות נוספת בעתיד במידה ותרצו, וזה משהו שלא תמצאו בהסכם זיכיון לדוגמה. 

הגדרה של התשלומים לרשת – חשוב להגדיר מראש את סוג התשלומים שהזכיין יצטרך לשלם לרשת וכן את דרך התשלום. הרבה רשתות דורשות מהזכיינים לשלם בנוסף לדמי הזיכיון ותמלוגים שוטפים, גם על הוצאות הפרסום והשיווק. לכן, יש לוודא שהדברים בהירים והוגנים כלפי 2 הצדדים. 

ביטחונות – אחד הסעיפים "הבעייתיים" בכל הסכם זיכיון. בעוד שהרשת תרצה להבטיח כמה שיותר ביטחונות גבוהים שתוכל לפרוע בלי בעיות, הזכיין ירצה לצמצם כמה שיותר, לכן יש חשיבות אדירה שיעמוד לצידכם עורך דין שיתווך את הצרכים של 2 הצדדים ותגיעו להסכמות הוגנות בנושא.   

סנקציות בגין הפרה הסכם או חריגה מתנאי הזכיינות– חשוב לדעת כי לרוב הסנקציות בגין הפרת הסכם זיכיון נחשבות לחריפות מאוד עם השלכות משפטיות כבירות על הזכיין והמשך פעילותו. הרבה זכיינים נוטים לחשוב "שיהיה בסדר" ומתעלמים מכל סעיף שקשור לסנקציה בזמן ניהול המו"מ עם הרשת אך מדובר בטעות. הפרת הסכם זיכיון היא דבר נפוץ הרבה יותר ממה שאתם חושבים ואם לא תגדירו כראוי אפשרויות יציאה מההסכם אתם עשויים להיקלע לקריסה כלכלית.

כמה מילים לסיכום

כפי שניתן להבין, הסכם זיכיון לדוגמה הוא לא מספיק בשביל להבין לעומק את מורכבות הסכם מסוג זה. כמובן שאנחנו צירפנו לכם בעמוד זה כמה דוגמאות אבל אנו ממליצים לכם בחום לפנות עוד היום למשרד עו"ד מנור תמרי. עורכי דין שלנו ידאגו לעיין בהסכם שלכם מול הרשת ולוודא שהאינטרסים שלכם מוגנים ושהחוזה הוגן כלפיכם. בנוסף, אנו מציעים שירותי ליווי וייעוץ משפטי שוטפים לזכיינים. למידע נוסף ותיאום פגישת ייעוץ מוזמנים להשאיר פרטים ונציגנו ידאגו לחזור אליכם בהקדם. 

מאמרים נוספים שיעניינו אתכם

השאירו פרטים
מה חדש באתר
פירוק חברה מרצון

פירוק חברה מרצון הוא תהליך המאפשר לחברה להפסיק את פעילותה באופן חוקי ולהפסיק להתקיים. זו יכולה להיות החלטה קשה, אך לעתים קרובות היא הכרחית כאשר

קראו עוד
בקשה לרישום חברה

מזל טוב על הצעד הראשון לקראת פתיחת חברה משלכם! הגשת בקשה לרישום חברה היא אבן דרך מרגשת וחשובה במסע היזמות שלכם. בין אם אתם פותחים עסק

קראו עוד
דיני חוזים

חוזים הם חלק מהותי בכל צעד או פעולה עסקית. הם קובעים את תנאי ההסכם בין שני צדדים או יותר ומספקים מסגרת משפטית למערכת היחסים העסקית

קראו עוד
פתיחת חברה

פתיחת חברה יכולה להיות חוויה מרגשת ומתגמלת, אך בו זמנית מדובר גם על החלטה גדולה שדורשת תכנון ושיקול דעת מדוקדקים. בין אם אתה פותח עסק

קראו עוד
איך נוכל לסייע לך?