09-3750677
מנור תמרי | אייקון

זכיינות עסקים

זכיינות עסקים

החלום של כל עצמאי הוא לנהל עסק רווחי ומצליח. אך לעיתים בין הרצוי למצוי עשוי להיווצר פער די גדול, הקמת עסק חדש מהיסוד יכול להיות דבר מאוד מאתגר ובמקרים רבים התגמול הכספי יכול להגיע, אם בכלל, לאחר חודשים רבים, או אפילו שנים.

במדינת ישראל, מדי שנה נפתחים ונסגרים אלפי עסקים חדשים שניסו את מזלם בעולם הקשוח של העצמאיים – אנשים רבים מחפשים את השיטה האולטימטיבית להצלחה מבלי לקחת יותר מדי סיכונים שעלולים להוביל אותם למפלה כלכלית.

בעשורים האחרונים זכיינות לעסקים הפכה לקיצור דרך פופולרי ויעיל, עבור יזמים ואנשי עסקים המבקשים לפתוח ולנהל עסק מצליח מבלי לעבור את התלאות שנלוות להקמת עסק ממש מאפס, תוך קבלת משענת מרשת שכבר סללה את דרכה וצברה מוניטין טוב וקהל לקוחות אמין ויציב. 

במאמר הבא נסקור בקצרה את המשג זכיינות לעסקים ונענה על כמה שאלות חשובות במיוחד

בשנים האחרונות עם התפתחות הטכנולוגיה הדיגיטלית, קמו לא מעט חנויות מקוונות, מה שגרם ללא מעט אנשים להספיד את הקניונים והחנויות באופן די דומה להכרזות שטענו כי ערוצי הטלוויזיה והעיתונים אינם רלוונטיים יותר. 

קרוב לוודאי שחנויות רחוב, מרכזי קניות, קניונים ואזורי תעשייה יישארו רלוונטיים במאות שנים הקרובות – אך הן בהחלט עשויות לשנות את הקונספט ולבצע התאמות שונות, גם לעולם הדיגיטלי. 

כל אדם המעוניין לצלול למים העמוקים ולהקים עסק חדש ממש מהחיתולים, חייב להבין שהשפה והחוקים מעט השתנו, כיום כל עסק חדש שרוצה להיוודע בציבור הרחב עליו לבחור בקפידה את העיצוב, הסמל שיהווה את המותג את אופן ההתנהלות וכמובן, את המערך השיווק שלו ברשתות החברתיות – אם הוא רוצה להיחשב כקיים ובטח אם הוא רוצה להניב רווחים מהעסק שלו.

זכיינות לעסקים מציעה בדיוק את החבילה הזו – מותגים וחברות שביססו את השם וההצלחה שלהן ברחבי הארץ והעולם ומושרשות היטב בתודעת הציבור – עבור אנשים אשר רוצים לצאת לדרך עצמאית ויחד עם זאת, להישאר תחת כנפיה המבוססים של המותג מה שדי מבטיח את ההצלחה הכלכלית שלכם. 

רשת זכיינות 

מהי זכיינות עסקים?

זכיינות לעסקים מציעה אפיק התקשרות מחייבת בין בעלי חברה או רשת לבין זכיין מסוים המעניקה לזכיין את ההיתר לפעול ולהשתמש בשמו, בסמליו, בתוצריו ובאופן התנהלותה של הרשת. אך מה זה אומר בדיוק להשתמש בזיכיון?

זיכיון זו הזכות המשויכת לבעלי הזיכיון מתוקף זכויות יוצרים הכוללת את שמו של המותג, המוצא או השירות, מאפייניו כמו גם העיצוב והנאות של הסמל המשויך אליו. בנוסף, הזיכיון כולל את שיטת העבודה וההתנהלות, במידה ויש אז גם את הפטנט ולמעשה, כל החלקים שבעל הזיכיון פיתח ויצר.

ברוב המקרים הזיכיון יהיה מורכב משני אלמנטים: אלמנט רוחני, שמכיל את שם המותג והעיצוב שלו. והאלמנט החומרי, והוא כולל את המוצר עצמו או השירות שהרשת מציעה למכירה. 

היתרונות של זכיינות לעסקים, בהשוואה לפלטפורמת אחרות

היתרון הראשון – האספקט השיווקי: עבודה עם רשת מוכרת ומבוססת מעניקה יתרון שיווקי עצום. לרוב רשת מוכרת משקיעה המון כסף ומשאבים בפרסום של כלל הסניפים בפריסה ארצית עולמית. מה שחוסך לזכיין לא מעט כסף וכוח בפרסום עסק חדש ומציאת ערוצי שיווק מכיוון שהם כבר קיימים.

היתרון השני – האספקט הכלכלי: כאשר אתם מצויים תחת כנפיה של רשת מוכרת אתם חוסכים אלפי שקלים בשכירת מעצבים, גרפיקאים, יועצי שיווק ומנטורים עסקיים, מכיוון שהרשת כבר עשתה זאת עבורכם. אתם למעשה דורכים על קרקע עסקית יציבה מאוד ונמנעים מ"טעויות של מתחילים" שלרוב כרוכות בהוצאות רבות.

אילו פרטים חשוב לדעת בזכיינות עסקים?

הרבה לפני שתחתמו על הסכם מחייב מול החברה הזכיינית, עליכם להביא לידיעתכם את אחד הפרמטרים החשובים ביותר והוא, מהם אחוזי הרווחים שאתם הולכים לגרוף מניהול זכיינו שכזו. ההסכם לא רק יקבע את הרווחים שלכם, הוא גם יקבע מה המיקום הגיאוגרפי של הפעילות שלכם, עם אילו ספקים עליכם לעבוד ואף את אופן התנהלות המייצגת של הסניף.

כמה מילים לסיכום

זכיינות לעסקים כוללת לא מעט יתרונות עבור אנשי עסקים שרוצים לעקוב את השנים ראשונות והמאתגרות של הקמת עסק מצליח. יחד עם זאת, מדובר בהתחייבות כלכלית גדולה שיש לרדת ולהבין את שורשיה לפני שחותמים על הסכם זכיינות.

חושבים להיכנס לעולם הזכיינות? עורך דין זכיינות מנור תמרי, הכניסה שלכם לעולם העסקים! משרדינו מעניק ייעוץ אישי ומקצועי, ייצוג משפטי לבעלי עסקים, חברות ותאגידים ברמה הגבוהה ביותר.

מוזמנים לפנות אלינו לייעוץ ראשוני שיסלול לכם את הדרך אל עסקה בטוחה ומוצלחת.

מאמרים נוספים שיעניינו אתכם

השאירו פרטים
מה חדש באתר
פירוק חברה מרצון

פירוק חברה מרצון הוא תהליך המאפשר לחברה להפסיק את פעילותה באופן חוקי ולהפסיק להתקיים. זו יכולה להיות החלטה קשה, אך לעתים קרובות היא הכרחית כאשר

קראו עוד
בקשה לרישום חברה

מזל טוב על הצעד הראשון לקראת פתיחת חברה משלכם! הגשת בקשה לרישום חברה היא אבן דרך מרגשת וחשובה במסע היזמות שלכם. בין אם אתם פותחים עסק

קראו עוד
דיני חוזים

חוזים הם חלק מהותי בכל צעד או פעולה עסקית. הם קובעים את תנאי ההסכם בין שני צדדים או יותר ומספקים מסגרת משפטית למערכת היחסים העסקית

קראו עוד
פתיחת חברה

פתיחת חברה יכולה להיות חוויה מרגשת ומתגמלת, אך בו זמנית מדובר גם על החלטה גדולה שדורשת תכנון ושיקול דעת מדוקדקים. בין אם אתה פותח עסק

קראו עוד
איך נוכל לסייע לך?