09-3750677
מנור תמרי | אייקון

עורך דין לחוזים 

עורך דין לחוזים 

עריכת חוזה היא אחת הפעולות המשפטיות השכיחות ביותר, כן ניתן לייצר הסכם מחייב בין שני צדדים ויותר המבקשים להסדיר את רצונותיהם בהקשר לנושא מסוים. לדוגמה, חוזה שכירות או מכירת מקרקעין, יצירת הסכם עבודה בין עובד למעביד, חוזה לשמירת זכויות יוצרים ועוד… 

לאחר החתימה על החוזה, המסמך מקבל תוקף משפטי לכל דבר ועניין ומחייב את כל הצדדים לקיים את תנאי ההסכם. על מנת לערוך הסכם שישמור על האינטרסים שלכם תוך הקטנת הסיכויים לפגיעה בזכויות מומלץ לפנות לעורך דין לחוזים או לגלות בקיאות רבה בלשון החוק.

מהו חוזה?

חוזים והסכמים שונים מלווים את שגרת חיינו לאורך ההיסטוריה. מטרתם לייצר הסכם מחייב בין שני צדדים המעוניינים להתקשר יחד בעסקה. ניתן לערוך חוזים עבור עסקות או נושאים שונים. החל מחוזה שכירות לדירת מגורים, דרך חוזה מכירת מקרקעין, עסקאות מסחריות, חוזי העסקת עובדים ועוד… 

כל אדם יערוך ויחתום על חוזה במהלך חייו, חוזים מסוימים עשויים להיות בעלי השפעה מכרעת על חיינו. מסיבה זו ישנה חשיבות גדולה לגלות הבנה בסיסית בנושא זה, על מנת להבין אילו זכויות וחובות חלים עלינו מתוך ההתחייבות שלנו לחוזה מסוים ובאילו מקרים מומלץ להיעזר בשירותיו של עורך דין לחוזים.

חוזה אצל עו"ד

החשיבות של חוזה תקף

חוזה הינו מסמך משפטי שנועד להסדיר את רצונותיהם של שני צדדים או יותר המבקשים להתקשר בעסקה מסוימת. לאחר חתימת כל הצדדים על החוזה, המסמך מקבל תוקף משפטי ומחייב את המעורבים לקיים את האמור בהסכם. במידה ואחד מהצדדים מפר את תנאי החוזה, הצד הנפגע יהיה רשאי לדרוש לאכוף או לבטל את החוזה תוך קבלת פיצויים כספיים עבור הנזק שנגרם מהפרת החוזה. עריכת החוזה מתבצעת בהתאם לתחום המשפטי ולתוכן ההסכם. לדוגמה, ניתן לערוך חוזה עבודה בין עובד למעסיק והוא יערך בשפה מסוימת תוך מתן דגשים מתאימים.

האם ניתן לבטל חוזה לאחר כניסתו לתוקף?

במידה ואחד הצדדים הפר את התנאי החוזה, הצד הנפגע רשאי לבטל את החוזה תוך דרישת פיצויים כספיים, זאת לפי סעיף 7 לחוק החוזים תשל"א – 1970. יש לתת את הדעת על אופן הפרת החוזה, באם התקיימה הפרת חוזה יסודית הצד הנפגע רשאי לדרוש את ביטול החוזה. אך באם התקיימה הפרת חוזה שאינה יסודית, אזי הצד הנפגע מחויב לתת לצד המפר הזדמנות לקיים את תנאי החוזה בתוך מסגרת זמן מסוימת בטרם יהיה רשאי לדרוש את ביטול החוזה.

עם ניסיון של 20 שנה יש לנו את הכלים לסייע לך!

כיצד ניתן לבטל חוזה?

במרבית המקרים על הצד המבטל להודיע בכתב לצד השני אודות ביטול החוזה. לאחר מכן על שני הצדדים לערוך ולחתום על הסכם חליפי שיבטל באופן רשמי את החוזה הקודם. במקרים מסוימים ניתן לבטל חוזה על ידי התנהגות בלבד, במידה והצדדים נוהגים בצודה המשקפת את ביטול החוזה, במקרה שכזה על הצד הנפגע להוכיח כי התנהגותו של הצד המפר נבעה מתוך ביטול החוזה.

חוזה שבעל פה

מרבית החוזים נערכים בכתב מאחר והם משקפים את רצון הצדדים בצורה ברורה הניתנן להוכחה. אך חשוב לציין כי הסכם שבעל פה מקבל חשיבות לא פחותה מבחינה משפטית, למעט במקרים מסומים בהם לא ניתן לערוך הסכם שבעל פה, כמו בעסקאות מקרקעין. לא מומלץ לערוך חוזה שבעל פה מאחר ויש קושי להוכיח את דבר הפרת החוזה ותנאיו.

מה תפקידו של עורך דין חוזים?

  • החלק הראשון הוא לכתוב ולערוך את החוזה תוך ליווי תהליך יצירת החוזה באופן שישמור על האינטרסים שלכם. את החוזה יש לערוך ולהתאים לצרכים ולרצונות שלכם. כל זאת תוך צפיית בעיות עתידיות העלולות לצוץ ועריכתן בהתאם בחוזה. 

בכדי לעשות זאת בצורה המיטבית על עורך הדין לשלב בין בקיאות בכל החוקים והסעיפים הקשורים לעריכת חוזים, ולצד זה עליו להתבטא ולהתנסח בעברית קולחת ונהירה. 

שליטה בספרות המשפטית לבדה אינה מספיקה, לבחירת הניסוח של כוונת הצדדים להתקשר יחד בחוזה ישנה השפעה גדולה על מהימנות כוונותיהם של המעורבים בחוזה. כמו כן על עורך הדין לשזור בחוזה את כל החלקים המהותיים ביותר עבור הלקוח ולמנוע כל מצב שבו אח מסעיפי החוזה עלולים להוות משוכה או לפגוע בזכויותיו של הלקוח. 

  • החלק השני מתמקד בסיוע באכיפת החוזה ובמתן כלים להתמודד במקרים של הפרת החוזה. עורך דין חוזים יספק ייעוץ כיצד לפעול בצורה המיטבית ומתן ייצוג משפטי.
עם ניסיון של 20 שנה יש לנו את הכלים לסייע לך!

עורך דין לחוזים – כמה מילים לסיכום 

עריכת חוזה זאת דרך מצוינת לשיתוף פעולה, ליצירת התקשרת עסקית או כל הסכם אחר בין אנשים. יחד עם זאת לחוזה ואופן עריכתו עשויה להיות השפעה גדולה שלעיתים עלולה להוביל למחלוקות משפטיות, נזקים כלכליים ומפח נפש. בכדי להימנע מסיטואציות מורכבות שכאלו, מומלץ להיעזר בשירותיו של עורך דין לחוזים שיסייע בעריכת חוזה שיגן על הזכויות והאינטרסים שלכם. 

השאירו פרטים
מה חדש באתר
פירוק חברה מרצון

פירוק חברה מרצון הוא תהליך המאפשר לחברה להפסיק את פעילותה באופן חוקי ולהפסיק להתקיים. זו יכולה להיות החלטה קשה, אך לעתים קרובות היא הכרחית כאשר

קראו עוד
בקשה לרישום חברה

מזל טוב על הצעד הראשון לקראת פתיחת חברה משלכם! הגשת בקשה לרישום חברה היא אבן דרך מרגשת וחשובה במסע היזמות שלכם. בין אם אתם פותחים עסק

קראו עוד
דיני חוזים

חוזים הם חלק מהותי בכל צעד או פעולה עסקית. הם קובעים את תנאי ההסכם בין שני צדדים או יותר ומספקים מסגרת משפטית למערכת היחסים העסקית

קראו עוד
פתיחת חברה

פתיחת חברה יכולה להיות חוויה מרגשת ומתגמלת, אך בו זמנית מדובר גם על החלטה גדולה שדורשת תכנון ושיקול דעת מדוקדקים. בין אם אתה פותח עסק

קראו עוד
איך נוכל לסייע לך?