09-3750677
מנור תמרי | אייקון

עורך דין לענייני זכיינות 

עורך דין לענייני זכיינות

זכיינות היא אחת הפלטפורמות המובילות והמוצלחות להקמה, ניהול ושיווק עסקים. שיטת הזכיינות מאפשרת לאדם פרטי לפתוח עסק עצמאי המהווה מעין שלוחה של הרשת הגדולה. באמצעות הענקת זכויות חוקיות להשתמש בסמלים מסחריים, שיטות ניהול ושיווק הזכיין (מקבל הזכויות) זוכה להקים עסק בעל גב רשתי חזק ומבוסס, והרשת זוכה להפיץ את עצמה תוך השקעת מאמצים מינימליים וקבלת תשלומים שונים מהזכיין. 

אין ספק שמדובר בעסקה בה שני הצדדים יוצאים נשכרים! על מנת לצלוח את הליך ההתקשרות בין הזכיין לרשת המזכה, ולהגיע להסכם בעל תוקף חוקי אשר יספק הגנה על אינטרסים משותפים, תוך צפייה ומתן פתרונות לקונפליקטים עתידיים מומלץ להיעזר בעורך דין לענייני זכיינות.

איך נולד זכיינות?

במאה השנים האחרונות, שיטת הזכיינות צברה תאוצה ברמה בינלאומית. רשתות המבקשות להתרחב לאזורים נוספים ולהניב רווחים מאפשרות ליזמים ולאנשי עסקים לפתוח סניפים אשר יהיו כפופים לשיטת הניהול והשיווק שלהן תוך שימוש ושמירה בסמלים המסחריים שלהן. 

על מנת לצלוח את ההליכים בין הרשת המזכה לזכיין, תוך שמירה על המוניטין של החברה, על הרשת המזכה לקבוע תנאים התחייבויות שהזכיין יאלץ לעמוד בהם, לצד תנאים והתחייבויות שהרשת המזכה תידרש בהם כלפי הזכיין – היכן הזכיין רשאי לפעול, אילו תמלוגים הזכיין ישלם לרשת, פיתוח מנגנון קבלת החלטות במקרים של אי הסכמה, קונפליקטים, הפרות הסכמים ועוד… 

יצירת הסכם חוקי, ברור ורהוט מאפשר לשני הצדדים לצמצם את האפשרויות בגינן הם עשויים לתבוע זה את זה בעתיד ולמעשה, להיות "מוגנים" ככל הניתן, מה שמעניק רגיעה ותוואי התנהלות בר קיימא. ליווי והכוונה מטעם עורך דין לענייני זכיינות מהווים חלק אינטגראלי ובלתי נפרד מתהליך ההתפתחות של הרשת המזכה והזכיין כאחד! תפקידו של עורך דין לענייני זכיינות מתפרש על פני תחומים רבים, החל מעריכת הסכמים מקצועית, דרך בחינת המועמדים לזכיינות, גישור ויישוב מקרים של סכסוכים ומחלוקות ועוד..

רשת זכיינות

חשיבות עורך דין לענייני זכיינות מצד הזכיין

כל אדם המעוניין להקים עסק על ידי קבלת זכיינות מרשת מסוימת נדרש לעמוד בתנאים שונים. על האדם לבדוק היטב את כל ההיבטים הנלווית לפעולה עסקית שכזאת כמו, ההשקעה הכלכלית הנדרשת וההתחייבויות הכפופות לה. הצטרפות לרשת כזכיין מעניקה הטבות רבות, אך יחד עם זאת הפרת הסכמי זכיינות עלולה להוביל להשלכות מרחיקות לכת עבור הזכיין כמו, קנסות כספים, ביטול הזיכיון והליכים משפטיים העשויים להיגרר לחובות גדולים.

חלק מתפקידו של עורך דין לענייני זכיינות הוא לדאוג למניעיו של הזכיין על ידי ניסוח הסכם שיטיב עימו ויתווה דרכים נוחות ליישוב מחלוקות ולניהול משא ומתן שיוביל למציאת עמק השווה לכל הצדדים. כמו כן, עורך דין לענייני זכיינות אחראי ליצירת הסכמים מול גורמים שונים הנלווים לניהול העסקי של העסק כמו, התנהלות מול ספקים.

חשיבותו של עורך דין לענייני זכיינות מצד הרשת המזכה

כאמור לעיל, עורך דין לענייני זכיינות בונה מנגנון זכיינות עבור הרשת המזכה הכולל תנאים וסטנדרטים שונים לבחינת התאמתו של הזכיין ולשימור הסדר הטוב במהלך תקופת ההסכם. אך פעמים רבות הסכם הזכיינות בין הרשת המזכה לבין הזכיין עלול לעלות על שרטון, במקרים מהסוג הזה על עורך הדין לענייני זכיינות לגלות בקיאות בדיני זכיינות על הסתעפויותיה הרבות הכוללות דיני חברות, דיני חוזים וערכאות משפטיות הקשורות לעוולות מסחריות והגבלים עסקיים. כמו כן יש לבחון את הדרכים הנכונות ליישוב מחלוקות וסכסוכים שונים בין הרשת המזכה לזכיין. על מנת לייצג רשתות מזכות על עורך דין לענייני זכיינות להכיר את מערכת החוק החלה על יחסי זכיינות על בוריה.

יישוב מחלוקות משפטיות 

הצלחת ההסכם בין הזכיין לרשת המזכה תלויה רבות בטיב מערכת היחסים בין המעורבים, ביכולת שלהם להגיע להסכמה וליישב סכסוכים בדרכי שלום. אך כמו מערכות יחסים עסקיות רבות, לעיתים הצדדים נקלעים למחלוקות מורכבות וקשות הדורשות גישור או את החלטת בית המשפט. 

עורך דין לענייני זכיינות מקצועי יצליח לנתב סכסוכים לפתרונות מבריקים שיספקו מענה הולם וכדאי לזכיין ולרשת המזכה גם יחד. מטרת עורך דין לענייני זכיינות היא למנוע הליכי משפטיים ככל הניתן תוך גישור המחלוקות.  

זכיינות מוצלחת מתווכת על ידי עורך דין לענייני זכיינות

הסכם זכיינות עשוי להיטיב ולהניב רווחים רבים עבור הרשת המזכה והזכיין, על מנת לייצר מערכת מתפקדת ומצליחה נדרשת ראייה מרחבית של התמונה הגדולה על כל פרטיה, הסקת מסקנות ועריכתם בהתאם בהסכם הזכיינות. 

עורך דין זכיינות מנור תמרי – הבחירה שלכם בהצלחה

משרדינו מתמחה בתחום הזכיינות, בעל וותק רב הכולל רשתות מזכות וזכיינים מרוצים. אנו מעניקים ייצוג וליווי משפטי ואישי, המותאם לצרכים של קהל לקוחותינו.

לפרטים נוספים וייעוץ ראשוני, מוזמנים לפנות למספר 09-3750677 או להשאיר פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מאמרים נוספים שיעניינו אותך

השאירו פרטים
מה חדש באתר
פירוק חברה מרצון

פירוק חברה מרצון הוא תהליך המאפשר לחברה להפסיק את פעילותה באופן חוקי ולהפסיק להתקיים. זו יכולה להיות החלטה קשה, אך לעתים קרובות היא הכרחית כאשר

קראו עוד
בקשה לרישום חברה

מזל טוב על הצעד הראשון לקראת פתיחת חברה משלכם! הגשת בקשה לרישום חברה היא אבן דרך מרגשת וחשובה במסע היזמות שלכם. בין אם אתם פותחים עסק

קראו עוד
דיני חוזים

חוזים הם חלק מהותי בכל צעד או פעולה עסקית. הם קובעים את תנאי ההסכם בין שני צדדים או יותר ומספקים מסגרת משפטית למערכת היחסים העסקית

קראו עוד
פתיחת חברה

פתיחת חברה יכולה להיות חוויה מרגשת ומתגמלת, אך בו זמנית מדובר גם על החלטה גדולה שדורשת תכנון ושיקול דעת מדוקדקים. בין אם אתה פותח עסק

קראו עוד
איך נוכל לסייע לך?