09-3750677
מנור תמרי | אייקון

עורך דין זיכיון

עורך דין זיכיון 

אם חיפשתם עורך דין זיכיון אתם הגעתם למקום הנכון. משרדנו מתמחה בדיני זכיינות ואנו מחזיקים בניסיון עשיר במתן ייעוץ וליווי משפטי הכולל עריכת חוזים לרשתות מזכות אשר מעוניינות להרחיב את הפעילות העסקית שלהן וכן, ללקוחות פרטיים שרוצים לקנות זיכיון של מותג מוכר שכבר עובד. אז מה חשוב לדעת על עורך דין זיכיון לפני שבוחרים באחד? מה הם השירותים המשפטיים שהוא מעניק? כל התשובות במאמר הבא. 

ראשית, מהם דיני זכיינות?

קודם כל חשוב להבין כי במדינת ישראל עדיין אי חקיקה ספציפית הנוגעת לענייני זכיינות. אז מה זה אומר דיני זכיינות? ההתייחסות המשפטית היא סוג של אסופת דינים ותקנות מתחומים אחרים. למעשה, הם לקוחים בעיקר מדיני מסחר, דיני חוזים, דיני חברות וכו', משם למעשה נגזרים דיני הזכיינות. 

מהי זכיינות?

זכיינות היא מעין שיטה להפצה של עסקים שמחזיקים בפוטנציאל הצלחה בערים חדשות. היתרון של זכיינות זה שהמודל עסקי, וכן כל מתודולוגיות העבודה, הפן השיווקי יהיו זהים לחלוטין לעסק המקורי, אם ניקח לדוגמה – את מקדונלדס שכל הסניפים בארץ הם בסופו של יום זכיינים. ברוב המקרים, בעל העסק המקורי יבצע הקמה של חברת ניהול אשר תיתן לצד ג' זכות להשתמש במודל העסקי שלו, וכן במודל הניהולי והשיווקי לתקופת מוגדרת בתמורה לתשלום עבור הזיכיון. כמו כן, הרשת תרצה להעמיד תנאים נוספים לאדם שרוצה לקחת את הזיכיון כמו לדוגמה, בניית ועיצוב העסק תהיה זהה לחלוטין לסניפים אחרים, בעל הזיכיון ישתמש במיתוג זהה וכן בסימני מסחר שמזוהים עם הרשת, התלמדות העובדים תהיה זהה להתלמדות בסניפים אחרים של הרשת והפעלת העסק תהיה זהה לחלוטין לשאר סניפי הרשת. 

בעלי הרשת המקורית יוכלו לבצע ביקורת בסניפים בכל זמן וכן הם יבדקו שהזכיין עומדים בכל התנאים שנקבעו בהסכם הזיכיון ושהוא מפעיל את העסק בהתאם לכל התנאים שנקבעו בהסכם. שימו לב כי אי עמידה בהסכם זיכיון או הפרתו עשויה להוביל לביטול הסכם או לאי חידושו. 

במה יכול לסייע עורך דין זיכיון?

אם אתם רוצים לקנות זיכיון אז חשוב לקחת בחשבון כי אתם צריכים  לעשות לפני כמה בדיקות קפדניות ומקיפות מאוד לפני שאתם מבצעים את הרכישה. לכן, כדי שתוכלו לעשות את כל הבדיקות כראוי כדאי להתייעץ ולעשות זאת בליווי עורך דין זיכיון. עו"ד זיכיון ידאג לבצע בדיקות מקיפות על הרשת, כולל סקירה מקיפה לפן הפיננסי, שיעורי הצלחה, הבנה של סיוע והתמיכה שהרשת יכולה לתת לזכיינים ועוד מגוון רחב של פרמטרים שאתם לא בטוח לוקחים בחשבון. 

אם אתם מעדיפים שלא לקחת עורך דין זיכיון בשלב זה וביצעתם את כל בדיקות הרקע בעצמכם, אז העורך דין יערוך עבורכם את הסכם הזכיינות – שלב זה לא יוכל להתבצע ללא עורך דין. הסכם זיכיון למעשה מפרט את כל מהות ההתקשרות בין הרשת לבעל הזיכיון על שלל היבטים. איזון האינטרסים יבוצע על ידי עורך דין מומחה שידאג ליצור תנאים נוחים ל-2 הצדדים על מנת שהעסק ישגשג. כמו כן, במסגרת ההסכם העורך דין ישים דגש על סעיפים שנוגעים בעיקר לכל מיני סכסוכים ודרך ההסדרה שלכם לפי מנגנון יישוב סכסוכים שמובנה מראש. 

דבר נוסף, עורך דין זיכיון ילווה אותכם בבחירת צורת ההתאגדות שתתאים ביותר לניהול הסניף, בהתאם לפרמטרים שונים. כדאי לדעת כי ברוב המקרים הרשתות עובדות באמצעות חברות. הזכיין יתחיל את הזכיינות כעוסק מורשה ולאחר תקופה מסוימת, יחליט אם להקים חברה – זאת גם לאחר התייעצות ותיאום מול בעל הרשת ומול עו"ד מסחרי. 

כמה מילים אחרונות על עורך דין זיכיון 

תהליך קניית זיכיון הוא מורכב ודורש ניהול משא מתן, תכנון, מחקר וניסוח הסכמים בעלי השפעות כבירות על העסק. זו הסיבה, שכדאי להתייעץ עם עורך דין זיכיון שיוכל להעניק לכם ליווי מקצועי ולנסח עבורכם הסכמים תוך שמירה על האינטרסים שלכם. בנוסף, עו"ד זיכיון ילווה אתכם לאורך כל התהליך – החלב משלב ההתקשרות הראשונית ועד לשלב החתימה הסופי. 

שימו לב שאתם בוחרים בעורך דין אשר מתמחה בדיני זכיינות ושבקיא במשפט מסחרי – הכי חשוב, שהוא מחזיק בניסיון הדרוש כדי להעניק לכם את הייעוץ והליווי המשפטי הטוב ביותר. 

אם אתם מחפשים עורך דין זיכיון אנחנו מזמינים אתכם לקבוע פגישת ייעוץ במשרדנו. משרדנו בעל ניסיון עשיר ומתמחה במשפט מסחרי – נשמח לעמוד לשירותכם ולהעמיד לרשותכם עו"ד זיכיון מומחה, מקצועי שילווה אתכם לאורך כל התהליך. למידע נוסף ותיאום פגישת ייעוץ ללא התחייבות השאירו פרטים ונציגנו ידאגו לחזור אליכם, או התקשרו אלינו – 09-3750677

מאמרים נוספים בנושאי זכיינות

השאירו פרטים
מה חדש באתר
פירוק חברה מרצון

פירוק חברה מרצון הוא תהליך המאפשר לחברה להפסיק את פעילותה באופן חוקי ולהפסיק להתקיים. זו יכולה להיות החלטה קשה, אך לעתים קרובות היא הכרחית כאשר

קראו עוד
בקשה לרישום חברה

מזל טוב על הצעד הראשון לקראת פתיחת חברה משלכם! הגשת בקשה לרישום חברה היא אבן דרך מרגשת וחשובה במסע היזמות שלכם. בין אם אתם פותחים עסק

קראו עוד
דיני חוזים

חוזים הם חלק מהותי בכל צעד או פעולה עסקית. הם קובעים את תנאי ההסכם בין שני צדדים או יותר ומספקים מסגרת משפטית למערכת היחסים העסקית

קראו עוד
פתיחת חברה

פתיחת חברה יכולה להיות חוויה מרגשת ומתגמלת, אך בו זמנית מדובר גם על החלטה גדולה שדורשת תכנון ושיקול דעת מדוקדקים. בין אם אתה פותח עסק

קראו עוד
מאמרים נוספים באותו נושא
איך נוכל לסייע לך?