09-3750677
מנור תמרי | אייקון

הסכמי זיכיון 

הסכמי זיכיון 

החלטתם שאתם רוצים להיכנס לעולם העסקים, אבל בלי לעבור את התלאות הנלוות להקמת עסק ממש מהיסוד, זכיינות בהחלט יכולה להיות פתרון נהדר ורווחי. לפעמים אין חכמים כבעלי ניסיון, וניהול עסק תחת כנפיה הבטוחות של רשת מצליחה וגדולה יכולים להוריד לכם הרבה לחץ מהכתפיים. 

יחד עם זאת, לפני שאתם חותמים על הסכמי זיכיון עליכם לבחון היטב על מה אתם חותמים, מה ההשלכות של ההתחייבויות והאם זה בסופו של דבר יהיה כלכלי עבורכם וישמור לכם על האינטרסים – זכיינות יכולה להיות עסקה מצוינת, אך היא יכולה גם לא רווחית בכלל אם לא מסתכלים על האותיות הקטנות ומבינים אותן לעומקן.

משרד עורך דין זכיינות מנור תמרי מלווה עשרות רשתות ואנשי עסקים בדרכם להסכם הזכיינות האולטימטיבי, כזה שיהיה כדאי לשני הצדדים במידה המתאימה – הנה כמה דגשים שכדי לשים אליהם לב לפני שחותמים על הסכמי זיכיון.

היתרונות של עסק זכיינות

ניתן להיכנס לעולם העסקים דרך דלתות רבות, כל אחת מציעה סך אפשרויות, השקעות ורווחים מסוג אחר ובהתאם לצרכים ולרצונות שלכם. אחת מהדלתות הפופולריות והמוצלחות היא באמצעות הסכם זכיינות – מדובר בהסכם שבמסגרתו הזכיין משלם סכום כסף מסוים, זה עשוי להיות תשלום ראשוני וחד פעמי, או תשלום קבוע או בכלל אחוזים מסוימים שייגזרו מההכנסות, בהתאם להסכם שנחתם מול הרשת . בתמורה לכך הזכיין זוכה להשתמש בשם הרשת, בסמלים המסחריים שלה, במערך השיווק והפרסום שלה, בסחורה בספרים וגם, המערך הניהולי והלוגיסטי של החברה. מה שמעניק לו קרש קפיצה גדול ובטוח בעולם העסקים, זה חוסך לו הרבה מאוד כסף סביב בניית המוניטין וקהל הלקוחות של עסק חדש – נשמע ממש כמו הגשמת החלום של כל איש עסקים בתחילת דרכו!

אך יחד עם זאת, זכיינות לעסקים טומנת בחובה גם לא מעט מלכודות דבש – זה נראה טוב, זה נשמע טוב, זה גם יכול לטעום ממש טוב! אבל בשורה התחתונה החברה המזכה היא זו שגוזרת את הקופון הגדול והזכיין נשאר ללקק את הפצעים כשהוא לכוד בחוזה לא מיטיב עבורו. 

החדשות הטובות הן, ניתן להימנע ממצבים שכאלו די בקלות – ראשית, כלל אצבע, לא חותמים על הסכם זיכיון בלי ליווי של עורך דין זכיינות מנוסה שיעניק לכם ליווי משפטי, ישמור על האינטרסים שלכם וימנע ממכם לעשות טעויות הרות גורל, או במילים אחרות, יהיה עבורכם העיניים המקצועיות לפרטים קטנים שאתם פשוט לא יודעים לראות. הנה כמה דגשים שחשוב לתת עליהם את הדעת לפני שחותמים על הסכמי זיכיון:

לא כל הסכם זכיינות הוא בהכרח רווחי עבור הזכיין 

יש לא מעט רשתות מצליחות ורווחיות שמציעות את הסניפים שלהן לזכיינות, אך זה לא אומר שאתם תהיו אלה שייהנו מהשלל. למרבה הצער לא מעט פעמים זכיינים צעירים עטים על ההזדמנות וחותמים מהר מדי על הסכמי זיכיון בלי לקחת ליווי מקצועי של עורך דין זכיינות, מה שמוביל (בדיעבד) להבנה שהם לא קראו והבינו את האותיות הקטנות והנתחים העסיסיים של הרווחים יעברו לחברה והזכיין נושא בנטל רב מדי עם רווח קטן מדי שממש לא שווה את ההשקעה. דבר נוסף שיכול ליצור שינוי במדיניות הרווחים הוא, שינויים בשוק הארצי והעולמי, שינויים בביקוש של מוצרים מסוימים באזורים מסוים. 

זכיינות לרשתות

אל תמהרו להסכים לבלעדיות פנימית בזכיינות 

מרבית הרשתות המזכרות מעדיפות שהזכיין יתחייב לבלעדיות בכל מה שקשור לספקים, חומרי גלם ומוצרים שונים, לעיתים הם גם יטילו על הסעיף הזה ווטו. באופן כללי אין הסעיף זה כל דבר רע, כל עוד הוא לא מציב את הזכיין בהפסדים או בקשיים להתחרות בצורה סבירה מול עסקים אחרים. המצב הזה קורה בעיקר במסעדות, בתי קפה ובעסקים בתחום המזון – לעיתים הזכיין עלול לגלות בדיעבד כי הרשת המזכה מספקת לו את חומרי הגלם והמוצרים במחיר יקר בהרבה ממה שהוא היה יכול להשיג בכוחות עצמו מכיוון שהחברה גובה סוג של "דמי תיווך" מהספק עבור כל מכירה, דבר שיכול להתגלות כחבל המתהדק על צווארו של הזכיין אשר מחויב להסכם הזכיינות המחייב אותו לרכוש את המוצרים במחירים הללו. גם במקרה כזה, ליווי של עורך דין בעת עריכת ההסכם יכול להיות מה שימנע כניסה להסכם לא כדאי שכזה, או יסייע לשנות את הדרישות מול החברה המזכה, ניתן להתייחס לזה כמעין שיטת מצליח של החברות היזמיות.

הסכמי זיכיון – כמה מילים לסיכום:

הסכם זכיינות יכול להיות חבילה כלכלי טובה ומספקת אם בונים אותה כמו שצריך. אל תזדרזו לחתום על הסכם זכיינות,  חשוב לשים לב לכל פרט פרט, כי בבוא העת הוא עלול להתגלות כמריע ובסיטואציות הללו – טוב מוקדם מאשר מאוחר. 

שוקלים לקחת סניף בניהול זכייני? אתם עומדים רגע לפני חתימה על הסכם זיכיון? עורך דין זכיינות מנור תמרי כאן בשבילכם מהצעד הראשון ועל לחתימה על ההסכם הטוב יותר עבורכם! כשמדובר בהצלחה שלכם – אל תתפשרו על פחות מהטוב ביותר!

מאמרים נוספים שיעניינו אותך

השאירו פרטים
מה חדש באתר
פירוק חברה מרצון

פירוק חברה מרצון הוא תהליך המאפשר לחברה להפסיק את פעילותה באופן חוקי ולהפסיק להתקיים. זו יכולה להיות החלטה קשה, אך לעתים קרובות היא הכרחית כאשר

קראו עוד
בקשה לרישום חברה

מזל טוב על הצעד הראשון לקראת פתיחת חברה משלכם! הגשת בקשה לרישום חברה היא אבן דרך מרגשת וחשובה במסע היזמות שלכם. בין אם אתם פותחים עסק

קראו עוד
דיני חוזים

חוזים הם חלק מהותי בכל צעד או פעולה עסקית. הם קובעים את תנאי ההסכם בין שני צדדים או יותר ומספקים מסגרת משפטית למערכת היחסים העסקית

קראו עוד
פתיחת חברה

פתיחת חברה יכולה להיות חוויה מרגשת ומתגמלת, אך בו זמנית מדובר גם על החלטה גדולה שדורשת תכנון ושיקול דעת מדוקדקים. בין אם אתה פותח עסק

קראו עוד
איך נוכל לסייע לך?