09-3750677
מנור תמרי | אייקון

ניסוח הסכם שותפות

ניסוח הסכם שותפות 

משרדנו מתמחה בניסוח ועריכת הסכם שותפות וכן הסכמי מייסדים. להסכמי שותפות יש השפעה כבירה על הפעילות העסקית בהווה ובעתיד והוא מביא בחשבון מכלול של אירועים כאלה שהם צפויים וגם אלה שלא. אם אתם רוצים להצליח ברמה העסקית ולדעת כיצד תתמודדו עם משברים בעתיד אז אל תוותרו על ניסוח הסכם זה באמצעות עורך דין חוזים מקצועי – זה יעניק לכם הגנה על הזכויות של כל אחד מהשותפים וזוהי למעשה הדרך הטובה ביותר להתחיל שותפות עסקית. אז מה עוד חשוב לדעת על ניסוח הסכם שותפות? כל המידע במאמר הבא. 

מהי שותפות עסקית טובה?

כפי שאתם בוודאי כבר יודעים, כמעט כל שותפות מתחילה עם רגשות חיוביים כמו התרגשות, שמחה, אופטימיות והיחסים הם תמיד חמים וטובים, אם חושבים על זה – ממש כמו נישואים כשחושבים על זה. אבל דווקא בגלל כל אלה – חשוב לקחת בחשבון שבדיוק כמו בכל מערכת יחסים, יש עליות ומורדות, ולפעמים נתקלים באי הסכמות או בבעיות. זו הסיבה, שכדאי להיערך כבר בשלב הראשוני גם לתרחישים הפחות נעימים בעתיד – שכן זה עשוי לחסוך לכם המון סכסוכים ובעיות עסקיות בעתיד. ניסוח הסכם שותפות יחד עם עורך דין חוזים יוכל לאפשר לכם להתחיל את השותפות ברגל ימין ובתחושה הרבה יותר בטוחה ורגועה. 

ניסוח הסכם שותפות – הסכם שיכול לחסוך לכם המון כסף בעתיד 

לצערנו אנשי עסקים רבים מנסים לחסוך כסף ונמנעים מניסוח הסכם שותפות עם עורך דין. הבעיה היא, שלרוב אותם אנשי עסקים משלמים ביוקר כשהם נאלצים לשלם הוצאות משפט יקרות כשהם כבר מגיעים לסכסוך עם השותפים. לכן, העצה שלנו היא לא לנסות לחסוך כסף עכשיו, אלא לחסוך בעתיד. ניסוח הסכם שותפים יוכל לוודא שהאינטרסים שלכם נשמרים ושכל אחד מהצדדים יודע מה הם זכויותיו, חובותיו ותפקידו בחברה. 

לחיצת יד שותפות עסקית

אילו סעיפים יש לכלול בניסוח הסכם שותפות? 

כעיקרון כל הסכם שותפות עשוי להשתנות בהתאם לתחומי העיסוק, סוג השותפות ועוד מגוון רחב של פרמטרים אשר עורך דין חוזים ידע להתאימם להסכם. יחד עם זאת, רוב הסכמי השותפות כוללים את הדברים הבאים:  

#1 הגדרת תפקידים 

הסכם שותפות מגדיר את התפקידים השונים שיש לכל שותף ואת תחומי האחריות שלו. שימו לב שמומלץ לכלול גם את היקף העבודה של שותף על מנת להימנע מאי הבנות, תחושת חוסר שיווין וקיפוח. 

#2 ניהול חברה 

מטרת הסכם שותפות היא בין היתר להגיע גם להבנות בכל הנוגע לדרכי ניהול החברה וכן הפעילות העסקית. במסגרת ההסכם יסוכם מה היא רמת הסיכון שכל אחד מהשותפים מוכן לקבל על עצמו וכן מה הם התנאים אם תרצו להכניס שותף בהמשך דרככם. כמו כן, החוזה צריך להכיל גם החלטה בכל הנוגע לשלב התחלת השופות וכן משך הזמן שהיא עשויה להימשך. 

#3 סעיף סודיות 

 בין אם החלטתם לסיים את השותפות או שאחד השותפים החליט לפרוש – כדי שתוכלו למנוע מצבים של תחרות והגנה על מידע רגיש של הפעילות העסקית מומלץ להוסיף סעיף אשר מגביל ומונע מהשותפים להקים עסק, להתחרות בכם או להשתמש במידע שהם צברו במהלך פעילותכם העסקית המשותפת באמצעות סעיף סודיות. 

#4 חלוקת רווחים 

בניסוח הסכם שותפות יש להתייחס לחלוקת הרווחים בין השותפים. לזה כולל את התנאים לחלוקת הרווחים וכן את אופן החלוקה. כמו כן, חשוב לקבוע מה קורה אם שותף מעוניין למכור את חלקו וכן מנגנונים שמעגנים את זכות ההצטרפות למכירה. 

כמה מילים אחרונות על ניסוח הסכם שותפות 

בסופו של דבר, התקופה בה מתחילים את השותפות העסקית דומה מאוד לירח דבש בין זוג אוהבים – כל כך טוב שאף אחד לא ירצה לעלות תרחישים לא נעימים ובוודאי שלא לבקש לחתום על הסכמים. אבל, כדי ליהנות ממערכת יחסים בריאה, מדויקת ובטוחה כדאי לעלות בהקדם נקודות חשובות כדי הימנע בעתיד מהוצאות משפטיות יקרות וכן…סכסוכים אישיים. 

אם אתם מעוניינים בניסוח הסכם שותפות בליווי עורך דין חוזים מקצועי אנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר. השאירו פרטים ונציגנו ידאגו לחזור אליכם בהקדם, או התקשרו אלינו: 09-3750677 

מאמרים נוספים שיעניינו אתכם

השאירו פרטים
מה חדש באתר
פירוק חברה מרצון

פירוק חברה מרצון הוא תהליך המאפשר לחברה להפסיק את פעילותה באופן חוקי ולהפסיק להתקיים. זו יכולה להיות החלטה קשה, אך לעתים קרובות היא הכרחית כאשר

קראו עוד
בקשה לרישום חברה

מזל טוב על הצעד הראשון לקראת פתיחת חברה משלכם! הגשת בקשה לרישום חברה היא אבן דרך מרגשת וחשובה במסע היזמות שלכם. בין אם אתם פותחים עסק

קראו עוד
דיני חוזים

חוזים הם חלק מהותי בכל צעד או פעולה עסקית. הם קובעים את תנאי ההסכם בין שני צדדים או יותר ומספקים מסגרת משפטית למערכת היחסים העסקית

קראו עוד
פתיחת חברה

פתיחת חברה יכולה להיות חוויה מרגשת ומתגמלת, אך בו זמנית מדובר גם על החלטה גדולה שדורשת תכנון ושיקול דעת מדוקדקים. בין אם אתה פותח עסק

קראו עוד
איך נוכל לסייע לך?