09-3750677
מנור תמרי | אייקון

הקמת שותפות 

הקמת שותפות 

הקמת שותפות זאת אחת הדרכים הנפוצות ביותר להתאגדות עסקית. כך, חברות גדולות או אנשים פרטיים המבקשים להתאחד לניהול עסקים משותף בכדי להניב רווחים גדולים יותר ראי החוק ובאופן מסודר וברור. יחד עם זאת, שותפות עסקית עשויה להיות מורכבת מאחר והיא מטילה אחריות וחובות רבים על כל שותף.

אם אתם עתידים להתאגד לצורך הקמת שותפות ולא בטוחים אם זאת הפלטפורמה המתאימה לכם, ריכזנו עבורכם את כל מה שצריך לדעת על הקמת שותפות והדרך לעשות זאת נכונה.

מהי הקמת שותפות?

יזמים ובעלי עסקים בתחילת דרכם מגיעים לצומת בה הם נדרשים לבחור באיזו דרך לאגד את העסק או המיזם החדש שלהם. כיום יש 2 דרכים מקובלות להתאגד – על ידי הקמת חברה או הקמת שותפות. כל דרך מספקת מענה לצרכים שונים ובעלת יתרונות וחסרונות. במאמר הבא נתמקד בהקמת שותפות ונבין כיצד יש לנהל את ההליך בצורה הטובה ביותר. 

הקמת שותפות זאת התאגדות בין שני גורמים ויותר למטרת ניהול עסקים משותפים המניבים רווחים כלכליים. שותפות יכולה להתקיים בין מספר אנשים עצמאיים או בין חברות וארגונים, למעט תאגידים מסוימים. 

אילו סוגי שותפויות ניתן ליצור?

על מנת ליצור את סוג השותפות שיתאים עבורכם, כדאי להבין קודם מהם הצרכים העסקיים שלכם, כיצד אתם רוצים להתנהל ולהתייעץ עם עורך דין המתמחה בהקמת שותפויות.

  • שותפות כללית – שותפות מסוג זה מנוהלת על ידי כול השותפים בצורה אחידה, כולם חולקים את החובות ביחד וכל אחד באופן עצמאי. 
  • שותפות מוגבלת – שותפות זו מציבה שותף כללי בחזית הניהול כאשר תחום אחריותו אינה מוגבלת, ומשותף נוסף שתחום אחריותו מוגבלת לסכום השקעתו בחברה. כאשר השותף המוגבל יכול לבצע פעולות מסוימות והוא אינו רשאי להתערב באופן ניהול השותפות ובתחומים ניהוליים נוספים בעסק.

לאחר בחירת סוג השותפות, נדרש לפסוק היכן תתאגד השותפות, במדינת ישראל או במידה זרה. כל מקום נמצא תחת חובות מס שונים, ולכן מומלץ לבחון אתת ההיבטים השונים בטרם בקמת שותפות עסקית.

שותפות

הסכם שותפות – כיצד יש לערוך את ההסכם? 

עריכת הסכם השותפות משתנה בין אחד למשנהו ובעלת כללים שונים. עריכת הסכם שותפות כללית יכולה להיערך בעל פה ואינה מחייבת הסכם כתוב, כמו כן החובות והזכויות של השותפים אינם נגרים מפקודת השותפויות. אך ההמלצה היא לערוך הסכם כתוב בכדי להימנע מהצורך להוכיח דין ודברים אשר נאמרו בין הצדדים.  

הסכם שותפות מוגבלת בעל תנאים וחוקים שונים, ראשית חובה לערוך את ההסכם בכתב, שנית, ניתן לציין את התכונות השונות של השותפות ואת אופן התנהלותה העתידית של השותפות העסקית בין השותפים השונים, כמו כן ניתן להתייחס למערכת היחסים בין כלל השותפים ולהגיע לבהירות באשר לדרך ההתנהלות ביניהם.

רישום שותפות

כאשר מטרת השותפות היא יצירת רווח כלכלי, חובה לבצע רישום פורמלי של הקמת השותפות ברשם השותפויות. חשוב לציין כי רישום השותפות אינו מעניק תוקף מחייב, זאת אומרת כי גם במידה והקמת השותפות לא נרשמה ברשם השותפויות היא תהיה חשובה כמחייבת וחוקיה יחולו על כל השותפים לפי האמור בפקודת השותפויות.

מהם היתרונות בהקמת שותפות

  • חובת המיסוי חלה על כלל השותפים ביחד ולחות ולא על השותפות באופן נפרד. ניהול שותפות הינו פשוט יותר ואופן ניהול קבלת ההחלטות פשוט יותר בהשוואה לחברה. 
  • שותפות כללית מעניקה לכל שותף את האפשרות להיות חלק אינטגראלי בתהליך קבלת החלטות ניהוליות. 

הקמת שותפות – מה חשוב לדעת?

לפני שאתם מחליטים על הקמת שותפות עסקית כדאי שתגיעו להבנה ברורה לגבי ההיבטים הבאים:

  • הגדרת זהות העסק ותכונותיו הדומיננטיים.
  •  איזו מערכת יחסים עתידה להיות בין השותפים – מה מידת הזמינות של כל שותף, וחלקו בהקמת העסק.
  • במידה ואחד מהשותפים רואה את ניהול העסק בצורה מסוימת ורדיקלית, כדאי לתקשר זאת מראש וליצור מערכת חוקים הדדית ומוסכמת על כולם. 
  • מומלץ לקבוע מראש את חלוקת התפקידים בין השותפים השונים, תוך השארת מקום לשינויים. 
  • יצירת שיטת ניהול ועבודה יום יומית.
  • מומלץ מאוד לציין בהסכם השותפות באילו תנאים ניתן יהיה לפרק את השותפות בצורה מסודרת. 

מה תפקידו של עורך דין בתהליך הקמת שותפות? 

התאגדות לשם הקמת שותפות מצריכה בחינה מדוקדקת של שיקולים רבים שיש לתת עליהם את הדעת. ראייה מרחבית של הצרכים והאינטרסים של כל שותף, וגילוי בקיאות ושליטה בלשון החוק והדינים השונים המשויכים וחלים על שותפות. 

בכדי לצלוח את ההליך הקמת השותפות בצורה מדויקת תוך שמירה על המניעים שלכם, מומלץ להיעזר בעורך דין המתמחה בשותפויות. עורך דין מקצועי יערוך עבורכם הסכם שותפות שיהיה מותאם לצרכים ולמטרות שלכם. תוך ליווי מקצועי מתחילת הדרך המשותפת ואף יסייע לגשר במקרים של מחלוקות. 

עורך דין מנור תמרי – הדרך לשותפות מוצלחת מתחילה כאן

משרדינו מתמחה בתחום השותפויות, אנו מעניקים שירות מקצועי ומסור

  • ייעוץ אישי ומותאם 
  • ניסוח הסכמי שותפות מקצועיים ונהירים 
  • ייצוג משפטי ברמה הגבוהה ביותר

מוזמנים לפנות למספר 09-3750677 לייעוץ ראשוני ואישי

מאמרים נוספים שיעניינו אותך

השאירו פרטים
מה חדש באתר
פירוק חברה מרצון

פירוק חברה מרצון הוא תהליך המאפשר לחברה להפסיק את פעילותה באופן חוקי ולהפסיק להתקיים. זו יכולה להיות החלטה קשה, אך לעתים קרובות היא הכרחית כאשר

קראו עוד
בקשה לרישום חברה

מזל טוב על הצעד הראשון לקראת פתיחת חברה משלכם! הגשת בקשה לרישום חברה היא אבן דרך מרגשת וחשובה במסע היזמות שלכם. בין אם אתם פותחים עסק

קראו עוד
דיני חוזים

חוזים הם חלק מהותי בכל צעד או פעולה עסקית. הם קובעים את תנאי ההסכם בין שני צדדים או יותר ומספקים מסגרת משפטית למערכת היחסים העסקית

קראו עוד
פתיחת חברה

פתיחת חברה יכולה להיות חוויה מרגשת ומתגמלת, אך בו זמנית מדובר גם על החלטה גדולה שדורשת תכנון ושיקול דעת מדוקדקים. בין אם אתה פותח עסק

קראו עוד
איך נוכל לסייע לך?