09-3750677
מנור תמרי | אייקון

הסכם שותפות פשוט

שותפות עסקית

אנשים רבים רוצים לצאת לדרך עסקית משותפת, אך במרבית המקרים קשה לחזות את הקונפליקטים, השאלות והמחלוקות העשויות לצוץ במהלך הדרך, מה שעלול לגרום ליצירת דרך רווית מהמורות ומכשולים. 

במיוחד לשם כך נועד הסכם שותפות פשוט, מטרתו לקרקע את הרעיון העסקי ולמסד את השותפות לידי חברה או ארגון בעלי מערכת חוקים ידועה מראש. כמו כן הסכם שותפות פשוט מייצר סדר וארגון מערכתי בין השותפים השונים באשר לאופן ניהול החברה, דרכי הפעולה המוסכמות על כל הצדדים ואף ניתן לצרף הנחיות לפירוק השותפות.

הסכם שותפות מאפשר לכל השותפים מרחב פעולה צפוי תוך שמירה על המניעים של כל השותפים, מה שמעניק רוגע ויכולת אמון עסקי.

אל תשאירו דברים "באוויר"

כאשר אנחנו בוחרים לקיים שיתוף פעולה עסקי עם אנשים נוספים פעמים רבות השותפות נוצרת מתוך התרגשות רבה המלווה באמוציונליות. זה מקום טוב לפעול ממנו, אך יחד עם זאת יש לקחת בחשבון כי לאורך הפעילות המשותפת מערכת היחסים בין השותפים תדע עליות וירידות ותגיע לצמתים בהן עשויות להיווצר מחלוקות באשר לדרך הפעולה והניהל הנכונים. יצירת הסכם שותפות פשוט מעניק תבנית פעולה שעל גביה נבנית השותפות העסקית, כך ניתן למנוע קונפליקטים, לבנות מערכת קבלת החלטות משותפת ובריאה ואף למנוע מחלוקות משפטיות ואף פירוק השותפות.

הסכם שותפות פשוט

הסכם שותפות פשוט – מהם הנושאים שכדאי לכלול בהסכם?

  • חלוקת חובות וזכויות – אחד הנושאים המהותיים שיש לכלול בהסכם השותפות הוא חלוקת תחומי האחריות בין השותפים השונים. מה מידת ההשקעה של כל שותף, אילו רווחים יחסיים כל שותף יקבל ומה יכולת ההשפעה של כל שותף על העסק. 
  • חלוקת תפקידים – יצירת מערך התנהלותי וחלוקת סמכויות בין השותפים השונים. יש לציין בצורה ברורה מה תפקידו ומקומו של כל שותף בחברה. כך ניתן למנוע מחלוקות באשר למיצוב השותפים בחברה ובנוסף כאשר דרכי הפעולה ברורות ניהול החברה יתבצע כמו מכונה משומנת. 
  • תהליך קבלת ההחלטות – יש לקחת בחשבון כי כל צומת בה נדרש לקבל החלטות עשויה להיות מקור למחלוקות בין השותפים. יש להגדיר מבעוד מועד אילו החלטות מצריכות הסכמה של כלל השותפים ואילו החלטות ניתן לקבל בהסכמת רוב השותפים. כמו כן רצוי לכלול בהסכם השותפות על דרך פעולה במצבים של חילוקי דעות המובילים לאי הסכמה ולמבוי סתום. אחת הדרכים המקובלות לפתור בעיות מהסוג הזה היא באמצעות מינוי אחד מהשותפים שיכריע את הכף. 
  • חלוקת תגמולים – בהסכם השותפות הפשוש יש להגיע להסכמה באשר לחלוקת התגמולים בין כלל השותפים בהסכם. מדובר בסעיף בעל חשיבות מכרעת שיש לכלול בעת עריכת ההסכם, יש להחליט כיצד כל שותף יקבל את התגמול המגיע לו ומה יהיה חלקו היחסי בהתאם למידת השקעתו בעסק. כמו כן מומלץ להחליט באילו תנאים אם בכלל ניתן יהיה למנוע מאחד השותפים את קבלת התמלוגים במידת הצורך.  
  • פירוק השותפות – אחד החלקים החשובים ביותר בהסכמי שותפות עסקיים הוא יצירת הסכם שיתווה גם את הדרך לפירוק השותפות. ישנם מקרים בהם מערכת היחסים בין השותפים עולה על שרטון ונוצרות מחלקות שלא ניתן לגשר עליהן. ניתן לייצר מערך פירוק שותפים המאפשר לכל הצדדים להיפרד על הצד הטוב ביותר. האם שותף היוצא מהשותפות רשאי למכור את חלקו היחסי בשותפות? או לחילופין במידה והשותפות מתפרקת העסק כולו יעמוד למכירה? יצירת הסכם פירוק עשוי למנוע מערכות משפטיות העלולות לגרור הוצאות כספיות גדולות לכלל השותפים.

הסכם שותפות פשוט – כך תבנו עסק יציב ובריא 

אנשים רבים המקימים חברה או עסק חדש יחפשו את המקומות בהם ניתן יהיה לחסוך מעט בכסף. ליזמים רבים יש נטייה לעשות זאת על חשבון הסכם השותפות מה שעלול לעלות ביוקר במידה והשותפות לא צולחת. מומלץ מאוד להיעזר בעורך דין המתמחה בהסכמי שותפות עסקיים בכדי לערוך הסכם שיגן על האינטרסים שלכם כאשר השותפות מוצלחת ובמיוחד במקרים בהם יש צורך ליצור שינויים.

עורך דין זכיינות – מנור תמרי

הדרך שלכם ליצירת עסק מצליח ומאורגן מתחיל כאן! משרדינו מתמחה בליווי חברות וארגונים החל מהצעד הראשון כל הדרך להשגת היעדים שלכם על הצד הטוב ביותר.

מוזמנים לפנות אלינו למספר 09-3750677 לקבלת ייעוץ ראשוני

השאירו פרטים
מה חדש באתר
פירוק חברה מרצון

פירוק חברה מרצון הוא תהליך המאפשר לחברה להפסיק את פעילותה באופן חוקי ולהפסיק להתקיים. זו יכולה להיות החלטה קשה, אך לעתים קרובות היא הכרחית כאשר

קראו עוד
בקשה לרישום חברה

מזל טוב על הצעד הראשון לקראת פתיחת חברה משלכם! הגשת בקשה לרישום חברה היא אבן דרך מרגשת וחשובה במסע היזמות שלכם. בין אם אתם פותחים עסק

קראו עוד
דיני חוזים

חוזים הם חלק מהותי בכל צעד או פעולה עסקית. הם קובעים את תנאי ההסכם בין שני צדדים או יותר ומספקים מסגרת משפטית למערכת היחסים העסקית

קראו עוד
פתיחת חברה

פתיחת חברה יכולה להיות חוויה מרגשת ומתגמלת, אך בו זמנית מדובר גם על החלטה גדולה שדורשת תכנון ושיקול דעת מדוקדקים. בין אם אתה פותח עסק

קראו עוד
איך נוכל לסייע לך?