09-3750677
מנור תמרי | אייקון

שותפות עסקית 

שותפות עסקית 

שותפות עסקית היא התקשרות של שני אנשים או יותר, הפועלים לשם הפקת רווח כספי משותף. בשונה מחברה או תאגיד, שותפות עסקית אינה חשובה כישות משפטית בפני עצמה – כך שלכלל השותפים יש אחריות ויכולת פעולה שווה בהחלטות וגם בחובות.

אילו סוגי שותפויות ניתן להקים, ומה הדרך לעשות את זה כהלכה? המאמר הבא יענה לכם על השאלות

שותפות עסקית 

הדרך להקמת שותפות עסקית בריאה

שותפות עסקית זאת דרך נפלאה להקים את העסק שתמיד חלמתם עליו, עם מישהו שיחלוק איתכם במורכבויות הרבות המתלוות להקמת עסק: רכישת זכיינות, שיפוץ המבנה שישרת את העסק שלכם קבלת החלטות מהותיות באשר לניהול ועיצוב העסק.

לא סתם אומרים שטובים השניים (או יותר) מן האחד, כל שותף מביא את העולם היצירתי, היכולות והכישורים הייחודיים לו למגרש העסקים – וזה יכול להיות מתכון לעסק מצליח ומשגשג ובאותה נשימה גם מתכון לחילוקי דעות ואף ריבים אודות הדרך הנכונה לנהל ולהוציא לפועל את הדברים. ובדיוק כאן נכנס הסכם השותפות העסקית – ההסכם הוא הפלטפורמה באמצעותה ניתן לקבוע הנחות יסוד עסקיות כמו, אופן ניהול החברה, להגדיר את השותפים שמורשים לקבל החלטות אודות ניהול החברה, באיזו דרך ניתן יהיה לפרק את השותפות ועוד.

שותפויות עסקיות – 4 קווים לדמותן 

  • שותפות מוגבלת – הסכם השותפות הזו מגביל את מספר מקבלי החלטות הכלכליות אחדים בודדים האמונים על חובות השותפות, יתר השותפים ה"מוגבלים" מסכימים להתחייב להשקיע בעסק המשותף עד הסכום אשר נקבע מראש. 
  • שותפות עסקית כללית – סוג השותפות הנפוצה ביותר במדינתנו. בה כלל השותפים אחרים ביחד ולחוד על החלטות, ניהול כלכלי וכללי של העסק. סוג השותפות הזה מוגבל ל-20 אנשים ובמקרים חריגים, ניתן למנות אף יותר אנשים.
  • שותפות חוץ – זוהי שותפות שנערכה ונחתמה מחוץ לשטחי מדינת ישראל, וכעת מבקשת להעביר את התנהלות עסקיה למדינת ישראל. 
  • שותפות חוץ מוגבלת – שותפות מוגבלת שהוקמה בחוץ לארץ, ומבקשת להעביר את התנהלות עסקיה למדינת ישראל. 
שותפים בעסק

כיצד מתבצע רישום השותפות העסקית?

לפני שאתם נגשים לרשום את המיזם שלכם כשותפות עסקית – כדאי שתערכו הסכם שותפות מפורט, באופן שיגדיר את מסגרת הסמכויות ותחום האחריות המוטל על כל שותף, יציג את קווי המתאר להתנהלות החברה ואף יספק מענה בהיר בנוגע למצבים שונים העלולים להתרחש, ולמנוע קונפליקטים ומחלוקות משפטיות בעתיד. 

על מנת לרשום את השותפות, עליכם להגיש בקשה לרישום השותפות בלשכת רשם השותפויות בצרוף פרטיהם המלאים של כל השותפים כולל כתובת המגורים שלהם, שמה של השותפות, מטרת השותפות העסקית, מיקום הנקודה הראשית ממנה יתנהל העסק, פרטיהם המלאים של השותפים הרשאים לקבל החלטות ולנהל את העסק בשמם. וכמובן חתימתם המאמת את כוונותיהם לגבי תוכן ההסכם.  

אם אתם עתידים לרשום שותפות מוגבלת, עליכם להגיש בקשה ייעודית לשותפות מוגבלת הכוללת סעיפים נוספים כמו, ציון ההשקעה הכספית של כל שותף בעסק, פרטיהם של השותפים הכללים ועוד. 

אם אתם מבקשים לרשום את שותפות החוץ שלכם – עליכם להגיש את הבקשה לרישום השותפות בלשכת רשם השותפויות בצרוף דיפלומה מטעם התאגדות השותפויות והסכם השותפות מתורגם לשפה העברית.

לעומת זאת, אם מדובר ברישום שותפות חוץ מוגבלת העניין הופך למעט יותר מורכב. רישום השותפות מתבצע גם הוא בלשכת רשם השותפויות בצרוף הסכם השותפויות המתורגם. אך יש לציין כי במקרים מסוימים שרים מטעם משרד המשפטים עשויים לסרב לרישום השותפות מסיבותיהם שלהם. ובאותה המידה הם עשויים גם לאשר את רישום השותפות.

פירוק שותפות – הדרך הנכונה

אם הגעתם לנקודה בה הדבר הנכון לעשות, הוא לסיים את השותפות, הדרך המקובלת לעשות את זה היא, לפי המצווה בסכם השותפות עליו חתומים השותפים ובמקביל לאמור בפקודת השותפויות. במידה אין בידכם הסכם שותפות נהיר, מומלץ לפנות לעורך דין מסחרי שיסייע לכם להשלים את הליך פירוק השותפות תוך מזעור ההפסדים הכספיים וסיוע בגישור תקשורתי בין השותפים. ישנן שותפויות עסקיות אשר התקשרו יחד לשותפות זמנית הקצובה בזמן שצוין מראש. למרבה הצער, שותפויות עסקיות עלולות להתפרק כתוצאה ממותו של אחד השותפים או לאחר הכרזתו על פשיטת רגל שהובילה לשעבוד השותפים לחובותיו הפרטיים. 

כמה מילים לסיכום:

כיום, ניתן להקים בקלות מגוון סוגי שותפויות שיוכלו לספק לכם מענה לצרכים העסקיים שלכם. בין אם אתם גרים בארץ או בחו"ל. אם אתם עומדים לפני הקמת שותפות מומלץ לפנות לעורך דין עסקי שילווה אתכם לאורך ההליך, יעזור לכם לראות את התמונה הגדולה, ויסייע לכם להקים שותפות יציבה ובריאה החל מהרגעים הראשונים. 

עורך דין מסחרי מנור תמרי – להסכים לבחור נכון!

משרד עו"ד מנור תמרי מתמחה בליווי בעלי עסקים המבקשים להקים שותפות עסקית, החל מהצעדים הראשונים והרעיוניים דרך ניסוח ועריכת הסכם שותפות בהיר ורהוט שישרתם אתם נאמנה לאורך הדרך. צרו קשר כעת

השאירו פרטים
מה חדש באתר
פירוק חברה מרצון

פירוק חברה מרצון הוא תהליך המאפשר לחברה להפסיק את פעילותה באופן חוקי ולהפסיק להתקיים. זו יכולה להיות החלטה קשה, אך לעתים קרובות היא הכרחית כאשר

קראו עוד
בקשה לרישום חברה

מזל טוב על הצעד הראשון לקראת פתיחת חברה משלכם! הגשת בקשה לרישום חברה היא אבן דרך מרגשת וחשובה במסע היזמות שלכם. בין אם אתם פותחים עסק

קראו עוד
דיני חוזים

חוזים הם חלק מהותי בכל צעד או פעולה עסקית. הם קובעים את תנאי ההסכם בין שני צדדים או יותר ומספקים מסגרת משפטית למערכת היחסים העסקית

קראו עוד
פתיחת חברה

פתיחת חברה יכולה להיות חוויה מרגשת ומתגמלת, אך בו זמנית מדובר גם על החלטה גדולה שדורשת תכנון ושיקול דעת מדוקדקים. בין אם אתה פותח עסק

קראו עוד
איך נוכל לסייע לך?