09-3750677
מנור תמרי | אייקון

הסכם מייסדים

הסכם מייסדים

הסכם מייסדים נחשב לאחד מההסכמים החשובים ביותר בתחום העסקי, והוא חשוב בעיקר במצבים שבהם עלינו לבצע תיאום של הציפיות השונות בין מספר שותפים המתחילים לבצע שיתוף פעולה עסקי מסוים. הסכם מייסדים, מהווה למעשה מעין חוזה, שמכיל תחתיו את ההסכמה המשותפת של כלל הצדדים השונים תחת שיתוף הפעולה העסקי. הסכם מייסדים, מכיל תחתיו התייחסויות רבות אשר נוגעות לחובות ולזכויות של כל הצדדים השונים בהסכם, והוא נוגע גם כמובן לעניין הכספים, ולעניין חלוקת הכספים העתידית בחברה או בעסק אשר הוקם.

נכנסתם לשותפות עסקית כל שהיא? כדאי מאוד שתדאגו להכין הסכם מייסדים, ומעבר לכך, כדאי שתשכרו עורך דין אשר מתמחה בתחום העסקי, על מנת שהאחרון יוכל ללוות ולדאוג לכך שהסכם המייסדים עליו תחתמו יגן עליכם ככל הניתן. בשורות הקרובות, ריכזנו לכם מידע נוסף הנוגע להסכם המייסדים, לחשיבות שלו, ומה למעשה הסכם מייסדים כולל.

הסכמי זכיינות

בתור התחלה – מה הוא הסכם מייסדים, ומתי עלינו לערוך הסכם כזה?

הסכם מייסדים, הוא הסכם שיכול לשמש אותנו במספר שונה של צורות רבות, הקשורות לעולמות העסקיים. הסכם מייסדים, יכול לשמש אותנו במצבים שקשורים להתחלת פעילות עסקית, התחלת שותפות עסקית, התחלת שותפות מוגבלת בתחום העסקי, פתיחת חברה, וכיוצא בזאת. לכל צורה של עבודה קבוצתית עסקית, ישנם חסרונות ויתרונות שונים, כאלה שאנחנו פשוט חייבים לקחת בחשבון ולהכיר.

למעשה, ניתן לסכם בהקשרים אלה, שהסכם מייסדים נחשב לחוזה בין שותפים, המעוניינים לנהל פעילות עסקית מסוימת יחדיו. הסכמי מייסדים שונים, מכילים תחתם מאפיינים שונים, הנוגעים לאופי העבודה ולאופי השותפות. כתוצאה מכך – אנחנו ממליצים בחום לקחת את הסכם המייסדים ברצינות, ולפנות לשירותיו של עורך דין אשר מומחה בתחום העסקי. 

למה ישנה חשיבות עליונה לעריכת הסכם כזה אצל עורך דין?

אנשים רבים, תוהים למה כל כך חשוב לפנות לעורך דין חוזים בכל הנוגע להסכם מייסדים, ולמה בעצם לא ניתן להגיע להבנות משותפות ולהסכמים משותפים בין השותפים העסקיים בצורה עצמאית לגמרי. עליכם להבין, שעורך דין המתמחה בעולמות החוזים ובעולמות העסקיים, הוא חלק בלתי נפרד מהתחלת שיתוף הפעולה העסקי בין אנשים. מלבד העובדה שעורך הדין שאליו תפנו, יהיה זה שינסח את הסכם המייסדים עליו אתם עומדים לחתום, עורך הדין שתשכרו לביצוע עבודה זו, הוא אדם שעתיד להיפגש עם כל הצדדים השונים תחת הסכם המייסדים, במטרה להבין מה הם העקרונות השונים שחשובים לכל צד בחתימה על ההסכם. כך למעשה, עורך הדין לענייני חוזים, יוכל להבטיח שמירה מרבית על האינטרסים השונים של כלל הצדדים שנמצאים במעמד חתימה על ההסכם הנ"ל.

סוגי הסכמים וההבדלים ביניהם

בשורה התחתונה, הסכם מייסדים איכותי, יכול להוות את ההבדל בין הצלחה של חברה ושגשוג שלה, לבין כישלון של חברה. נכון, מצד אחד זה עשוי להישמע לכם מוגזם, או לא מידתי, אך סמכו עלינו – חווינו מספיק כישלונות של חברות כאלה או אחרות, שבחרו לקחת בזלזול את העניין של הסכם מייסדים. עלינו לזכור – לא משנה כמה החברות בין אנשים שמחליטים לפתוח בפעילות עסקית היא חברות גדולה, בשורה התחתונה, כאשר מדובר על כספים, תמיד מתעוררות להן מחלוקות. מחלוקות בענייני כספים, מהוות במקרים רבים את הסיבה לפירוק ולכישלון של חברות רבות, ושל שיתופי פעולה עסקיים רבים. הסכם מייסדים איכותי – הוא היחיד שישמור עליכם, על האינטרסים השונים שלכם, ויסייע לחברה שלכם לעבודה בצורה מתפקדת ובצורה איכותית.

מה הם הסעיפים השונים שמופיעים תחת הסכם מייסדים?

כפי שציינו קודם לכן בשורות שקדמו לשורות אלו, הסכמי מייסדים משתנים בין הסם להסכם, ולרוב, המטרה הינה להתאים בין אופי ההסכם לבין אופי השותפות העסקית. הסכמי מייסדים, עשויים לכלול התייחסויות לסוגיות רבות מאוד, לדוגמת – זכות של הצטרפות למכירת העסק, מנגנון למניעה של דילול המניות, אופי קבלת החלטות כלכליות בחברה, חלוקת התפקידים בחרה, חלוקת הרווחים בעסק המשותף, וכיוצא בזאת.

תמרי עורכי דין – נעים להכיר

משרדו של עורך דין מנור תמרי, הוא משרד אשר נחשב למשרד המתקדם והמוביל ביותר בתחום המסחרי, ובכל הנוגע למתן שירותים בתחום המשפטי לעסקים, חברות, ארגונים, ולעצמאיים בתחום העסקי. אחד הערכים המובילים של משרדנו – הוא לספק לכל לקוח את הליווי הצמוד, האישי, והמקצועי ביותר. כמו כן, הליווי שלנו הוא ליווי אשר מתבצע בכל שלב של התהליך. הצטרפו עוד היום לעשרות לקוחות מרוצים, שכבר בנו את הסכם המייסדים שלהם יחד איתנו.

קראו גם:

השאירו פרטים
מה חדש באתר
פירוק חברה מרצון

פירוק חברה מרצון הוא תהליך המאפשר לחברה להפסיק את פעילותה באופן חוקי ולהפסיק להתקיים. זו יכולה להיות החלטה קשה, אך לעתים קרובות היא הכרחית כאשר

קראו עוד
בקשה לרישום חברה

מזל טוב על הצעד הראשון לקראת פתיחת חברה משלכם! הגשת בקשה לרישום חברה היא אבן דרך מרגשת וחשובה במסע היזמות שלכם. בין אם אתם פותחים עסק

קראו עוד
דיני חוזים

חוזים הם חלק מהותי בכל צעד או פעולה עסקית. הם קובעים את תנאי ההסכם בין שני צדדים או יותר ומספקים מסגרת משפטית למערכת היחסים העסקית

קראו עוד
פתיחת חברה

פתיחת חברה יכולה להיות חוויה מרגשת ומתגמלת, אך בו זמנית מדובר גם על החלטה גדולה שדורשת תכנון ושיקול דעת מדוקדקים. בין אם אתה פותח עסק

קראו עוד
איך נוכל לסייע לך?