09-3750677
מנור תמרי | אייקון

עורך דין לענייני חוזים 

עורך דין לענייני חוזים 

דיני חוזים מהווים חלק כמעט בלתי נפרד מחייהם של אנשי רבים, כך שאין זה מפתיע שעריכה וחתימה על חוזים הן בין הפעולות המשפטיות השכיחות ביותר. כך ניתן לקרקע באופן מחייב הסכמים מסוגים שונים כמו, חוזה שכירות לדירת מגורים, חוזה עבודה, חוזה עבור עסקת מכר ועוד… את עריכת החוזים מומלץ לבצע בעזרת עורך דין לענייני חוזים המתמחה בתחום בו יעסוק ההסכם.  

כאשר עורכים חוזה, יש לשים לב לפרטים רבים – אילו סעיפים יש לכלול בחוזה, אופן הניסוח של המסמך וכו'. חשוב להבין, כי לאחר חתימת הצדדים, החוזה מקבל תוקף משפטי מחייב לכל דבר ועניין, וכל פרט בעריכת החוזה עשוי להיות בעל משמעות מכריעה בשעת הצורך. 

מהו חוזה?

חוזה הוא מסמך אשר נכתב ומאגד את כוונותיהם של שני אנשים ויותר עבור נושאים ועקרונות שונים, לאחר חתימת הצדדים ההסכם מקבל תוקף משפטי מחייב לכל דבר ועניין. 

עורך דין לענייני חוזים 

דיני חוזים נלווים כמעט לכל פעולה משפטית בחיי היום יום שלנו. בין אם אתם מבקשים להתאגד כשותפים לעסק, להשכיר או לשכור נכס למגורים או עבודה, לייצר חוזה עבודה בין המעסיק לעובדיו, או באם מדובר באנשי עסקים המעוניינים לבצע עסקאות משותפות – כך או אחרת, בכדי להקנות לכוונותיכם תוקף משפטי מחייב, אתם תדרשו לערוך חוזה שיבטא את התחייבות הצדדים בצורה ברורה רהוטה ומדויקת.  

האם חוזה מחויב בחתימה כדי להיכנס לתוקף?

כאמור לעיל, כריתת וזה מתבעת לאחר שכמה אנשים מביעים כוונות משותפות, מסכימים עליהן ועורכים אותם במסמך מחייב. ניתן לערוך חוזים בכתב, בעל פה או באמצעות דרכים אחרות המאושרות על המעורבים. משמע, אין חובת חתימה על החוזה בכדי שהוא ייכנס לתוקף, זאת לפי לשון החוק. 

לדוגמה, הסכם שנערך בעל פה יכו להיכרת באמצעות לחיצת יד בלבד המאשרת את כוונת הצדדים. יחד עם זאת, ההמלצה היא לערוך את החוזה בכתב בכדי להימנע מחובת ההוכחה באשר לפרטי החוזה במידה וההסכם מופר. חוזים מסוימים מחויבים בחתימה בכדי להיכנס לתוקף חוקי, כמו לדוגמה בעסקאות נדל"ן שונות. 

מהו חופש החוזים?

במדינת ישראל ניתן לערוך חוזה בכל נושא ועם כל אחד ואחת המבקשים להיקשר יחד בהסכם מחייב. לפני דיני החוזים שני הצדדים או יותר רשאים לערוך את החוזה ולקבוע את התוכן והנושא בו הוא יעסוק, כל עוד תוכנו אינו פוגעני, לא מוסרי ומנוגד לחוקי מדינת ישראל. כך במידה ונחתם חוזה שאינו תואם את העקרונות המוסריים והחוקיים החוזה יתבטל גם אם נערך בהסכמתם המלאה של הצדדים. 

ניסוח הסכם שותפות 

כיצד תבחרו עורך דין לענייני חוזים?

עריכת חוזה היא מלאכת מחשבת לכל דבר ועניין, יש לגלות בקיאות בנושאים רבים תוך כתיבה רהוטה ומלאת תשומת לכל פרט העשוי להוות בעיה בעתיד. בטרם תבחרו עורך דין לענייני חוזים, מומלץ לדלות בקיאות בסיסית תוך שאילת השאלות הבאות:

עורך דין בעל ניסיון בעריכת חוזים

לחוזה יש כוח רב והשפעה על המחויבים אליו, ולעיתים טעות קטנה בניסוח עלולה להכריע את הכף במקרים בהם החוזה מגיע אל פתחו של בית המשפט. לכן, בכדי שהדרך תתנהל על מי מנוחות יש לערוך את החוזה בצורה מדויקת, נהירה ולפי לשון החוק. חוזים מסחריים ועסקיים מצריכים תשומת לב יתרה והקפדה על ניסוח ברור תוך צפיית העתיד ושמירה על האינטרסים של הלקוחות. עורך דין לענייני חוזים אשר מומחה בעבודתו, יערוך את החוזה מתוך הבנה כי ייתכן ותנאי החוזה יופרו, כך שגם במידה ומצב כזה מתרחש, המאזניים יינטו לטובת הלקוח.

חוזה טוב ישמור על האינטרסים שלכם

לפני חתימה על חוזים, חשוב להבין כי לכל סעיף ומילה יש משמעות שברגע האמת, עלולה לעלות לכם הרבה כסף, זמן וכוחות או לחילופין לחסוך לכם הוצאות. לדוגמה, אתם מעוניינים לרכוש מניות מחברה מסוימת, רגע לפני שאתם יוצרים הסכם רכישה, אחד החלקים החשובים הם לדעת להבדיל בין מניות העוברות בין המוכר לקונה, אשר במרבית המקרים מחויבות במס לבין מניות המוקצות, והן מקבלות מעמד שונה אשר לרוב אינו מחויב במס. דוגמה נוספת, היא עריכת הסכם שותפות עסקית, הוספת סעיף אשר מתווה את פירוק השותפות ותנאיו השונים עשוי להיות בעל חשיבות מכרעת. 

כמה מילים לסיכום

חוזה מאפשר לשני אנשים ויותר להתקשר בהסכם מחייב. אך חשוב לבחון כיצד עורכים את החוזה בטרם חותמים. עורך דין לענייני חוזים הוא הכתובת שלכם לעריכת חוזים והסכמים מכל הסוגים – כך תוכלו להעלות את כוונותיכם על הכתב תוך שמירה על האינטרסים שלכם ומבלי להסתכן בצורה לא מודעת.

עורך דין זכיינות – מנור תמרי

משרדינו מתמחה בעריכת חוזים בצורה רהוטה וחדה, תוך הקפדה על הפרטים הקטנים. אנו מעניקים ייעוץ וייצוג משפטי המותאמים באופן אישי ולצרכיהם של לקוחותינו! 

מוזמנים לפנות אלינו למספר 09-3750677 לייעוץ ראשוני 

מאמרים נוספים שיעניינו אותך

השאירו פרטים
מה חדש באתר
פירוק חברה מרצון

פירוק חברה מרצון הוא תהליך המאפשר לחברה להפסיק את פעילותה באופן חוקי ולהפסיק להתקיים. זו יכולה להיות החלטה קשה, אך לעתים קרובות היא הכרחית כאשר

קראו עוד
בקשה לרישום חברה

מזל טוב על הצעד הראשון לקראת פתיחת חברה משלכם! הגשת בקשה לרישום חברה היא אבן דרך מרגשת וחשובה במסע היזמות שלכם. בין אם אתם פותחים עסק

קראו עוד
דיני חוזים

חוזים הם חלק מהותי בכל צעד או פעולה עסקית. הם קובעים את תנאי ההסכם בין שני צדדים או יותר ומספקים מסגרת משפטית למערכת היחסים העסקית

קראו עוד
פתיחת חברה

פתיחת חברה יכולה להיות חוויה מרגשת ומתגמלת, אך בו זמנית מדובר גם על החלטה גדולה שדורשת תכנון ושיקול דעת מדוקדקים. בין אם אתה פותח עסק

קראו עוד
איך נוכל לסייע לך?