09-3750677
מנור תמרי | אייקון

הסכם שותפות עסקית

הסכם שותפות עסקית

אז החלטתם להקים עסק חדש, יש לכם רעיון מעולה, עשיתם סקר שוק וגם מצאתם את השותפים המושלמים, מה שנקרא זיווג עסקי משמיים! הקמת שותפות בהחלט יכולה להיות מרגשת ומסעירה ממש כמו זוגיות, יש ימים שבהם התקשורת הרמונית ואתם ממש מבינים זה את זה ויש ימים שאתם פשוט לא מבינים למה בחרתם לעשות את זה לעצמכם.

הסכם שותפות עסקית הוא ממש כמו ספר הוראות, מטרתו להזכיר לכם את אבני היסוד שהסכמתם עליהם עוד בימים שביססתם את העסק ולמעשה, להראות לכם את הדרך בימים חשוכים ובעתות משבר. מה זה הסכם שותפות אילו סוגי שותפויות ניתן לערוך? כל התשובות במאמר הבא.

הסכם שותפות במסעדה

בואו נתחיל מההתחלה, מה זה הסכם שותפות עסקית?

לפי פקודת השותפויות, תשל"ה – 1975, כאשר אנשים מתקשרים יחד לצורך ניהול עסקים משותפים שמטרתם הפקת רווחים כלכליים. ניתן להתאגד בשותפות החל מ- 2 שותפים ועד למקסימום 20 שותפים. (להוציא שותפות בין עורכי דין ורואי חשבון שהחוקיות בה מעט שונה ולכן היא יכולה להכיל יותר מ- 20 שותפים). 

השותפות כוללת חלוקה בתחומי האחריות וגם ברווחים המופקים מניהול העסק לפי האמור בהסכם השותפות העסקית הנערך בטרם תחילת העבודה המשותפת. כמו כן כלל השותפים, או חלקם חייבים בתשלום החובות הנלוות לניהול העסק.

במידה ומטרת התקשרות השותפים היא לצורך ניהול עסק משותף, השותפים מחויבים להירשם בלשכת רשם השותפויות עד 30 ימים לאחר היווסדותה של השותפות. לצד זה, גם אם השותפות לא נרשמה כהלכה, מרגע תחילת פעילותם, השותפות חשובה בעיני החוק כקיימת ולכן חלים עליה כל החוקים לפי לשון החוק.

אילו שותפויות עסקיות ניתן לקיים?

  1. שותפות מוגבלת: במסגרת השותפות הזו, השותפים מגדירים שותף אחד או יותר, שיהיו אמונים על קבלת החלטות מסוימות, הם אף יישאו בחובותיה של השותפות. מלבדם יש להגדיר שותף אחד או יותר שיהיו שותפים מוגבלים, כלומר, תחום סמכותו ואחריותו תהא מוגבלת לסכום הכסף והמשאבים שהוא השקיע בשותפות. 
  2. שותפות כללית: סוג השותפות הזו כוללת שותפים כלליים ללא הגדרה ספציפית. זאת אומרת, כלל השותפים בעלי אחריות בלתי מוגבלת על ניהול העסק, כמו גם על חובותיו, רווחי השותפות יתחלקו בין השותפים לפי החלוקה שתוגדר מראש בהסכם.

היתרונות בעריכת הסכם שותפות עסקית, לעומת הקמת חברה בע"מ

  • תשלומי האגרות השנתיות כמו גם רישום השותפות קטנות בהשוואה לתשלומים הללו בהקמת חברה בע"מ.
  • עלות ההקמה והביסוס של שותפות עסקית קטן בהרבה בהשוואה להקמת חברה בע"מ.
  • אופן ניהול החשבונות הרבה יותר פשוט בשותפות עסקית לעומת חברה בע"מ.
  • תהליך ניהול קבלת ההחלטות במסגרת שותפות עסקית הרבה יותר דינאמי ופשוט, הוא מתבצע על ידי כלל השותפים והוא אינו צריך את הסכמתם של בעלי מניות, חברי דירקטוריון או תהליכים אחרים שכוללים מורכבות גדולה יותר.
  • כל הרווחי המופקים מהעסק כמו גם הנכסים השונים נמצאים בבעלותם של השותפים, בהשוואה לנכסי חברה בע"מ, שאינם שייכים לשותפים אלא לחברה עצמה המתפקדת כישות משפטית נפרדת.

כמה מילים לסיכום

עריכת הסכם שותפות הוא צעד הכרחי עבור כל מי שמקים עסק יחד עם שותפים נוספים. מלבד זה שהם יהיו חשובים כשותפות עסקית לכל דבר ועניין מבחינה משפטית – כך אתם יכולים להימנע מתחומים אפורים שעלולים להוביל אתכם למחלוקות משפטיות.

מחפשים עורך דין מסחרי שיסייע לכם לבסס את השותפות העסקית כהלכה? משרד עורכי דין מנור תמרי מזמינים אתכם לפנות אלינו לייעוץ אישי וייצוג משפטי ברמה הגבוהה ביותר. אנחנו מתמחים בעריכת הסכמי שותפויות נהירים ומפורטים שיסייעו לעסק שלכם לצלוח את כל האתגרים ולהגיע להישגים.

מאמרים נוספים שיעניינו אתכם

השאירו פרטים
מה חדש באתר
פירוק חברה מרצון

פירוק חברה מרצון הוא תהליך המאפשר לחברה להפסיק את פעילותה באופן חוקי ולהפסיק להתקיים. זו יכולה להיות החלטה קשה, אך לעתים קרובות היא הכרחית כאשר

קראו עוד
בקשה לרישום חברה

מזל טוב על הצעד הראשון לקראת פתיחת חברה משלכם! הגשת בקשה לרישום חברה היא אבן דרך מרגשת וחשובה במסע היזמות שלכם. בין אם אתם פותחים עסק

קראו עוד
דיני חוזים

חוזים הם חלק מהותי בכל צעד או פעולה עסקית. הם קובעים את תנאי ההסכם בין שני צדדים או יותר ומספקים מסגרת משפטית למערכת היחסים העסקית

קראו עוד
פתיחת חברה

פתיחת חברה יכולה להיות חוויה מרגשת ומתגמלת, אך בו זמנית מדובר גם על החלטה גדולה שדורשת תכנון ושיקול דעת מדוקדקים. בין אם אתה פותח עסק

קראו עוד
איך נוכל לסייע לך?