09-3750677
מנור תמרי | אייקון

הסכם שותפות סטארט אפ

סטארט אפ

אם יש בידכם את המיזם המושלם לסטרטאפ מצליח, הצלחתם לגייס את הכסף הנדרש ואתם אחרי מחקר מעמיק – כל שנותר לכם הוא לערוך ולחתום על הסכם שותפות סטארט אפ שייתן את האות שאתם צריכים כדי שהתוכנית שלכם תתחיל לרקום עור וגידים בצורה מסודרת

 לא מעט אנשים מתייחסים הסכם שותפות סטארט אפ כחלק שולי של התוכנית העסקית שלהם, כאשר ההיפך הוא הנכון. הסכם שותפות טוב יכול להיות מה שיכריע אם המיזם שלכם יצליח או ייכשל – לא פחות ולא יותר.   מה זה הסכם שותפות סטארט אפ ומדוע הוא ממש חשוב לניהול תקין של המיזם שלכם? המשיכו לקרוא ותקבלו את כל התשובות.

הסכם שותפות סטארט אפ

הנחיצות של הסכם שותפות

בעשורים האחרונים אנחנו עדים ללא מעט אנשים בעלי רעיונות יצירתיים שמתאגדים והופכים לסטארט אפים מצליחים שלא מעט פעמים משדרגים את איכות חיינו – זה בהחלט דבר מבורך ונהדר. 

אך יחד עם זאת, חשוב לזכור כי כאשר מספר אנשים בעלי תפיסות ודעות שונות מתאחדים, זה רק עניין של זמן עד שיצוצו מחלוקות ואי הסכמות. אין בזה כל רע, כל אחד ואחת אוחזים בפרספקטיבה אישית, שעם התנהלות נכונה היא יכולה להיות ממונפת להתפתחות. אך מה קורה כאשר אין מתווה שינחה כיצד יש להתנהל במקרה שהשותפים לא מגיעים להסכמה? 

בדיוק ברגע זה הסכם שותפות סטארט אפ נכנס לתמונה

אם תשאלו אותנו, כמו כל מערכת יחסים, גם השותפות שלכם עתידה לעבור משברים שונים, זה טבעי ומובן. מסיבה זו, מומלץ לקרקע מספר החלטות בצורה מחייבת, כך שיהיו הספר הוראות שלכם לאורך הדרך. 

יש להתייחס לאופן חלוקת הזכויות ותחומי האחריות בין השותפים השונים, חלוקת המניות והרווחים וגם, מה קורה במידה ואחד השותפים מחליט לעזוב את המיזם? כיצד יתחלקו הנכסים במקרה של פירוק החברה?

כל אלו שאלות בעלות חשיבות מכרעת, בזמן ניהול המיזם ובעתות משבר במיוחד. כך תוכלו לעגן את כל החלקים השונים שירכיבו את המיזם באופן שביום מן הימים הוא יחסוך לכם כסף ותסכולים רבים.

מה זה הסכם שותפות סטרטאפ?

הסכם שותפות, או הסכם מייסדים זאת הדרך המקובלת להסדיר ולקרקע התאגדות של מספר יזמים לשם הקמת מיזם לצורך הפקת רווחים. מדובר בהסכם מחייב לכל דבר ועניין מבחינה משפטית. מטרת ההסכם היא לסדיר את טיב היחסים העסקיים בין השותפים השונים ולמעשה לבנות מנגנון שיתווה את אופן התנהלותה של השותפות. הנה כמה סעיפים שיש לתת עליהם את הדעת בהסכם שותפות סטרטאפ:

  • אילו החלטות יאושרו ברוב קולות – על השותפים להחליט אילו החלטות יש לקבל ברוב קולות של השותפים כמו, שינוי אופן התנהלות המיזם, או קבלה של שותפים נוספים שיהיו בעלי אחוזים במניות. 
  • בניית מתווה פירוק וחלוקת הנכסים – על השותפים לקבוע כיצד נכסי החברה, החובות והזכויות יחולקו במקרה של פירוק או עזיבת אחד השותפים. מומלץ לרדת לרזולוציות כמה שיותר קטנות.
  • בניית מנגנון לפתרון מחלוקות – כאש מעורבות דעות ותפיסות שונות, זה אך טבעי שיתגלעו מחלוקות שונות, יש להיערך לכך מבעוד מועד ולקבוע את אופן יישבו המחלוקות בשעת הצורך. ניתן לעשות זאת בדרכי בוררות או גישור – זה עשוי למנוע ממחלוקות להגיע לכותלי בית המשפט ולחסוך לא מעט כסף זמן ואנרגיה.
  • הגדרת שותף שיהיה מורשה חתימה – דבר נוסף בעל חשיבות מכרעת הוא לקבוע מי מחברי המיזם יהיה מורשה לקבל החלטות שונו תבשם החברה ולחתום על מסמכים שונים כמו, פעולות וניהול שוטף של חשבון הבנק של החברה.

משרד עו"ד מנור תמרי – הדלת שלכם למיזם מצליח 

לסיכום, יזמות יכולה להיות פרויקט מפרה ומצליח מאוד – אך כדי שתוכלו באמת לקצור את פירות עמלכם, מומלץ לעגן את מערכת היחסים העסקית שלכם בהסכם שותפות סטארט אפ מחייב שיערך בליווי מקצועי של עורך דין חוזים שיגן על האינטרסים שלכם ויסייע בסלילת הדרת המיטבית עבורכם! 

אתם עומדים צעד אחד לפני הקמת סטארט אפ? אתם מוזמנים לפנות אלינו לייעוץ וייצוג משפטי ברמה הגבוהה ביותר החל מהצעד הראשון ועד לפריצה המיוחלת.

קראו גם:

השאירו פרטים
מה חדש באתר
פירוק חברה מרצון

פירוק חברה מרצון הוא תהליך המאפשר לחברה להפסיק את פעילותה באופן חוקי ולהפסיק להתקיים. זו יכולה להיות החלטה קשה, אך לעתים קרובות היא הכרחית כאשר

קראו עוד
בקשה לרישום חברה

מזל טוב על הצעד הראשון לקראת פתיחת חברה משלכם! הגשת בקשה לרישום חברה היא אבן דרך מרגשת וחשובה במסע היזמות שלכם. בין אם אתם פותחים עסק

קראו עוד
דיני חוזים

חוזים הם חלק מהותי בכל צעד או פעולה עסקית. הם קובעים את תנאי ההסכם בין שני צדדים או יותר ומספקים מסגרת משפטית למערכת היחסים העסקית

קראו עוד
פתיחת חברה

פתיחת חברה יכולה להיות חוויה מרגשת ומתגמלת, אך בו זמנית מדובר גם על החלטה גדולה שדורשת תכנון ושיקול דעת מדוקדקים. בין אם אתה פותח עסק

קראו עוד
איך נוכל לסייע לך?