09-3750677
מנור תמרי | אייקון

הסכם למכירת עסק 

הסכם למכירת עסק 

בין אם אתם מתכננים לקנות עסק חדש או שאולי אתם בכלל מתכוונים למכור את העסק שלכם – לפני שאתם את המהלך הראשון, עליכם לדאוג שיהיה ברשותכם הסכם למכירת עסק, אפשר לומר שמדובר בחוזה בעל חשיבות רבה שעשוי לקדם את המשא ומתן בין הצדדים, לחזק את הקשר ולקדם את המכירה באופן המוצלח והבטוח ביותר. 

הרבה אנשים נוטים לבצע את זיכרון הדברים בעצמם ולא להיעזר בעורך דין חוזים שיבצע זאת עבורם דבר שעשוי לעורר לא מעט בעיות בהמשך. במאמר הבא נסביר לכם בדיוק מה הוא הסכם למכירת עסק, מה הוא כולל ומה חשיבות עורך דין בתהליך. 

הסכם שותפות מחיר

מה זה בדיוק הסכם למכירת עסק? 

הסכם למכירת עסק הוא למעשה אחד מהשלבים האחרונים בתהליך המורכב של מכירת עסק. אם החלטתם שהגיע הרגע הנכון למכור את העסק שלכם – אז אנו ממליצים לכם בחום להתייעץ עם עורך דין עסקי ואנשי מקצוע נוספים בתחום על מנת להעריך את שוויו של העסק שלכם וכן לבצע הערכה כספית למוניטין שהעסק שלכם צבר במהלך השנים. אם כבר הצלחתם למצוא קונה פוטנציאלי לעסק שלכם, אז אתם וודאי מנהלים מולו מו"מ עם פרטי העסקה המדויקים. 

לצערנו אנו שומעים כי הרבה בעלי עסקים בוחרים לוותר על ייצוג עו"ד בשלב המשא ומתן כדי לחסוך כמה שקלים, אך בהמשך הדבר עולה ביוקר. עליכם לוודא שהאינטרסים שלכם נשמרים לאורך כל התהליך וגם אחרי וחשוב כי ההסכם יהיה מנוסח באופן המדויק ביותר על ידי עורך דין מסחרי שבקיא בתחום – כך שתנאי העסקה בסופו של דבר יהיו כמה שיותר בהירים וברורים לכל הצדדים. 

מה כולל הסכם למכירת עסק? 

#1 הסכם סודיות עבור כל המידע שנחשף במשא ומתן  

במהלך המו"מ שתנהלו במסגרת מכירת העסק – הקונים הפוטנציאלים שלכם הולכים להיחשף למידע רב אודות העסק שלכם, בין היתר גם מידע רגיש מאוד שכולל את המצב הפיננסי, מתודולוגיות עבודה ופטנטים שנמצאים בבעלות העסק. זו בדיוק הסיבה, שיש להתייעץ עם עורך דין חוזים שידע לנסח את הקונים העתידיים במידת הצורך בהסכם סודיות. חשוב להבין כי הסכם סודיות יוכל להבטיח שבמידה והקונה הפוטנציאלי יחליט לא לבצע את הרכישה, אז הוא לא יוכל להשתמש במידע שהוא צבר נגדכם, כמו לדוגמה ניסיון להתחרות בעסק. 

#2 מכירת מניות העסק 

אחד הדברים החשובים ביותר שיש לדאוג בהסכם למכירת העסק זה למעשה ההגדרה של מה עומד למכירה. לצורך העניין, האם אתם מתכוונים למכור את כל מניות העסק? אם התשובה היא חיובית, אז במקרה זה העסק יירכש כאישיות משפטית כולל רישיון עסק, עם עובדיו, התחייבותיו וחובותיו. לחלופין, ייתכנו מצבים בהם המוכר ירצה למכור רק את הפעילות העסקית, בין את כולה או חלקה… המשמעות היא שהמכירה כוללת נכסים של העסק וכולל את המוניטין אך ללא אחריות על התנהלות הכללית של העסק שלכם. חשוב להדגיש, כי לנושא זה יש השפעה כבירה גם על כל נושא המיסוי מול הרשויות ובתוך העסק לכן חשוב להתייעץ עם עו"ד מסחרי שידע לבדוק את כל ההיבטים החשובים הללו ויוכל להמליץ לכם על דרך הפעולה המתאימה והמדויקת ביותר עבורכם. 

#3 איסור תחרות 

לעיתים קרובות בתחומים עסקיים מסוימים האדם שקונה מכם את העסק עשוי לבקש להחתים אותכם על חוזה אי תחרות שלמעשה מגביל אותכם (המוכרים) מבחינת הפעילות העסקית מחשש תתחרו בעסק שזה עתה מכרתם. במידה ותחתמו על הסכם אי תחרות וחלילה תפרו אותו, הדבר עשוי להוביל לתשלום קנסות ופיצויים למי שרכש מכם את העסק. לכן, גם אם כרגע אין לכם בעיה לכאורה לחתום על הסכם מסוג זה, גם כאן יש להתייעץ עם עורך דין חוזים שידע לעבור על ההסכם ולהגן על האינטרסים שלכם, גם בטווח הרחוק. 

מעוניינים לשמוע עוד? אנחנו כאן 🙂

כפי שניתן להבין מכל האמור, בכל הנוגע למכירת עסק יש אספקטים רבים שחשוב לקחת בחשבון ולבחון אותם יחד עם עורך דין מסחרי בעל ניסיון עשיר בתחום. אם אתם רוכשים או קונים אנו מזמינים אתכם להשאיר פרטים ונציגנו ידאגו לחזור אליכם בהקדם לפגישת ייעוץ ראשונית. 

מאמרים נוספים שיעניינו אתכם

השאירו פרטים
מה חדש באתר
פירוק חברה מרצון

פירוק חברה מרצון הוא תהליך המאפשר לחברה להפסיק את פעילותה באופן חוקי ולהפסיק להתקיים. זו יכולה להיות החלטה קשה, אך לעתים קרובות היא הכרחית כאשר

קראו עוד
בקשה לרישום חברה

מזל טוב על הצעד הראשון לקראת פתיחת חברה משלכם! הגשת בקשה לרישום חברה היא אבן דרך מרגשת וחשובה במסע היזמות שלכם. בין אם אתם פותחים עסק

קראו עוד
דיני חוזים

חוזים הם חלק מהותי בכל צעד או פעולה עסקית. הם קובעים את תנאי ההסכם בין שני צדדים או יותר ומספקים מסגרת משפטית למערכת היחסים העסקית

קראו עוד
פתיחת חברה

פתיחת חברה יכולה להיות חוויה מרגשת ומתגמלת, אך בו זמנית מדובר גם על החלטה גדולה שדורשת תכנון ושיקול דעת מדוקדקים. בין אם אתה פותח עסק

קראו עוד
איך נוכל לסייע לך?