09-3750677
מנור תמרי | אייקון

עורך דין ליטיגציה

עורך דין ליטיגציה

ליטיגציה טובה יכולה להיות ההבדל בין ניצחון או הפסד בין כותלי בית המשפט. עורך דין ליטיגציה או התדיינות אם תרצו בעברית צחה – הוא למעשה אומן במה, אשר המשתמש ביכולות ביטוי פנומנליות, הבחנה וחשיבה מהירות כדי להציג את טיעוניו בדרך הגיונית ומשכנעת כדי להוביל את הלך הרוח המשפטי והדיוני בידוק למקום בו הוא רוצה אותו

מה הקשר בין ליטיגציה לבין מסחר, קניין רוחני ודיני חוזים?

תחום הליטיגציה נחשב ליחסית אפור ולא מוכר – אמנות הדיון! כן, מדובר בלא פחות ולא יותר מאומנות ההופעה והצגת הטיעונים. יש שיגידו שכמעט כל החיים מבוססים על הדרך שבה אנחנו מתקשרים אותם. במדינת ישראל אמנות הדיון נתונה בידי עורכי דין המתמחים בתחום. תחום הליטיגציה עוסק בהצגת טיעונים בדיני המשפט האזרחי והפלילי. ליטיגציה מסחרית היא אחד הענפים המרכזיים במשפט האזרחי. 

עורך דין

עורך דין ליטיגציה – אמנות הייצוג והדיון 

בניגוד לדעה הרווחת, לא כל אדם המחזיק בתואר במשפטים יכול לייצג תביעות, קל וחומר אם מדובר בעניינים מורכבים כמו ליטיגציה מסחרית. לדוגמה, יש מדינות המחלקות בין עורכי דין שתפקידם לייצג אנשים בתביעות בבתי המשפט לבין אנשים שתפקידם לייעץ, לנסח ולערוך מסמכים.

במדינת ישראל אין חוק המבדיל בין עורכי דין הרשאים לייצג בבית המשפט לבין כאלה אינם מוכשרים לכך. כך שכמעט כל עורך דין רגיל, מייצג לקוחות במגוון רחב של נושאים. למרבה הצער, אי ההפרדה הזו עלולה להוביל לפעולה ההפוכה, ובמקום להביא לייעול התיק והתביעה, עורך דין שאינו מיומן לייצג עשוי לגרום ללא מעט נזק.

אם כך, עורך דין ליטיגציה הוא אמן בעל נוכחות וכישורים לייצר את הנסיבות והטיעונים הטובים ביותר לטובת הלקוח אותו הוא מייצג. במספר דקות בלבד, על הדין להציג את דבריו תוך חישוב מהיר ומדויק של המשתנים המתרחשים בין כותלי בית המשפט. 

בין כותלי בית המשפט יש כמה צדדים שיש לתת עליהם את הדעת, התובע הנתבע והשופט – כל אחד בעל עמדה ותפיסת מציאות שונה. תפקידו של ליטיגטור הוא לשמור על תשומת לב ערה לכל הגורמים הנמצאים בשליטתו וגם לאלה שלא, לקחת את כל המידע המצוי ברשותו ויחד עם כושר ביטוי בהיר וחריף, להציג את דבריו בדרך שתשכנע את השופט להגיע לפסק הדין שהוא מכוון אליו. 

ליטיגרטור טוב הוא עורך דין העושה שימוש בכל מאפייני האדם לצרכיו, בצורה האופטימלית ביותר – החל משליטה בנבכי הפסיכולוגיה, באיזה אופן יש לפנות ולדבר אל כל אדם בהתאם לפרסונה שלו, כך שהוא יצעד בדיוק למקום הרצוי, מבלי להיות מודע לכך. דרך גילוי ידע ובקיאות בפרטי התביעה, בדיני המסחר ופסיקות ותקדימים הנוגעים לנושא התביעה. אין ספק, הדרך שבה תציגו את הדברים תקבע כיצד הם יתקבלו והאם הם ייפלו על אוזניים ערלות או פוריות.

האם עורך דין רגיל יכול לתפקד כליטיגטור?

אם אתם מחפשים עורך דין לטיפול בתביעות משפטיות, בייצוג או בניהול מסוים – אתם רוצים לוודא כי הוא מתמחה בנושא אותו אתם מבקשים לייעל. כך, שהתשובה הישירה היא, לא. לא כל עורך דין יכול לתפקד כליטיגטור, מאחר והוא נדרש לגלות ידע ובקיאות בין תחום הליטיגציה לבין תחומי משפט אחרים. 

ליטיגציה מצריכה מיומנויות וכישורים רבים שאינם נלמדים במכללות ובאוניברסיטאות השונות. יש הבדל גדול בין שינון ידע, פסקי דין, ערכאות משפטיות, תקדימים ונושאים שונים, לבין הבאתם לידי ביטוי בבית המשפט בזמן אמת, כטיעונים חזקים ומשכנעים.

עורך דין

ליטיגציה טובה מתחילה בבחירת האישיות המתאימה

על מנת להגיע לביצועים מרשימים כליטיגטורים, עליכם לגלות שליטה בכמה נושאים – ראשית עליכם לנהל את סך האמוציות והרגשות שלכם ולא להיפך, כליטיגטורים אתם עשויים למצוא את עצמכם תחת מכבש לחצים, מבחינה מקצועית, רגשית ואישית. עורך דין ליטיגציה איכותי באמת, הוא כזה שישתמש ברגשות לצרכיו ולהצגת טיעוניו. 

שנית, כאמור לעיל, על ליטיגטור להתמצא ב"עיניים עצומות" בכל המרחב הפסיכולוגי הכולל – תקשורת בין אישית, היכולת לנהל משא ומתן באסרטיביות וללא גילויי חולשה ופחד, ולשלוט בנוחות בהופעתו החיצונית. שכנוע אנשים, זאת אמנות המשלבת בין בקיאות בידע לבין אישיות עורך הדין במינונים מדויקים. 

ניתן לומר שהתכונות הנחוצות לליטיגטור מהשורה הראשונה הן – חשיבה עצמאית, יצירתית ומחוץ לקופסה. מנוע חזק הדוחף להצלחה וניצחון תוך שימוש בהיגיון בריא – יותר חשוב מהניצחון הוא, היכולת לבחור נכונה את המלחמות שלכם – ולא, אתם עשויים לנצח, אך מחיר הניצחון לא תמיד שווה את המלחמה והמשאבים שהיא מצריכה.

מה הקשר בין ליטיגציה לחוזים מסחריים?

תחום נוסף הכלול בתחומי התמחותו של עורך דין ליטיגציה עוסק בדיני חוזים. עריכת חוזים טובים היא מיומנות בפני עצמה, כאשר מרבית הליטיגטורים מתמחים בניסוח ועריכה של חוזים כך שישמרו על האינטרסים של הלקוחות, תוך צפייה של מצבים העשויים להתרחש בעתיד והכנסתם לחוזה. עורך דין ליטיגציה טוב ינחה אתכם לאורך הדרך יסכל את המכשולים והוא למעשה, עתיד לשמש אתם כזוג עיניים נוספות וחדות – לרוב, כאשר אתם מתמחים בנושאים מסוימים, כל הראיה ותפיסת העולם שלכם מתבהרת, מה שמאפשר לכם לזהות ולהבחין בפרטים שאנשים אחרים לא בהכרח ישימו לב אליהם או ישמשו בהם במהלך התביעה. עוד בנושא עורך דין חוזים.

ליטיגציה מסחרית

ליטיגציה מסחרית היא תת תחום בליטיגציה האזרחית והיא עוסקת בנושאים פליליים ואזרחיים גם יחד הנוגעים לענפי המסחר ולסכסוכים שונים המתגלים בין אנשי עסקים – הפרת חוזים וזכויות יוצרים, הלבנות הון, רישומי פטנטים, שותפויות עסקיות, חוזי עבודה ועוד.. ליטיגציה מסחרית מצריכה טיפול של עורך דין המתמחה בענפי המסחר ודיני תאגידים.

עורך דין ליטיגציה – הפתרון לסכסוכים עסקיים 

סכסוכים עסקיים הם דבר שבשגרה כאשר מתעסקים בליטיגציה מסחרית. הם עלולים לפרוץ מתוצאה מהפרת חוזה, סכסוכים שונים אודות ניהול נכון של השותפות או החברה ופערים תקשורתיים הנובעים מתפיסת עול שונה אודות דרכי הפעולה הנכונות. עורך דין ליטיגציה יכול להיות הכתובת שלכם לצורכי גישור ויישוב מחלוקות מורכבות. 

כמה מילים לסיכום

ליטיגציה היא תחום רחב טווח המתעסק בנושאים רבים ושונים הקשורים למסחר ולתקשורת בין אנשים. אם נתקלתם בבעיה המצריכה עורך דין מקצועי, אל תתפשרו על פחות מליטיגטור המתמחה בתחום אותו אתם מבקשים להסדיר וליישב.

זקוקים עורך דין ליטיגציה שיוכיח לכם שהכול אפשרי? עורך דין מנור תמרי כאן לרשותכם! משרדינו מתמחה בליווי תאגידים, חברות ואנשים פרטיים בכל הנוגע לתחומי הליטיגציה השונים במקצועיות ומסירות. לפרטים נוספים מוזמנים לפנות אלינו….

השאירו פרטים
מה חדש באתר
פירוק חברה מרצון

פירוק חברה מרצון הוא תהליך המאפשר לחברה להפסיק את פעילותה באופן חוקי ולהפסיק להתקיים. זו יכולה להיות החלטה קשה, אך לעתים קרובות היא הכרחית כאשר

קראו עוד
בקשה לרישום חברה

מזל טוב על הצעד הראשון לקראת פתיחת חברה משלכם! הגשת בקשה לרישום חברה היא אבן דרך מרגשת וחשובה במסע היזמות שלכם. בין אם אתם פותחים עסק

קראו עוד
דיני חוזים

חוזים הם חלק מהותי בכל צעד או פעולה עסקית. הם קובעים את תנאי ההסכם בין שני צדדים או יותר ומספקים מסגרת משפטית למערכת היחסים העסקית

קראו עוד
פתיחת חברה

פתיחת חברה יכולה להיות חוויה מרגשת ומתגמלת, אך בו זמנית מדובר גם על החלטה גדולה שדורשת תכנון ושיקול דעת מדוקדקים. בין אם אתה פותח עסק

קראו עוד
איך נוכל לסייע לך?