09-3750677
מנור תמרי | אייקון

עורך דין אזרחי מסחרי

עורך דין אזרחי מסחרי

המשפט האזרחי מסחרי במדינת ישראל שקול כנגד עץ עב גזע, בעל הסתעפויות רבות מספור הממשיכות להיווצר ככל שהעץ ממשיך לגדול – מדובר בתחום רחב היקף, שאינו מצטמצם לנושא מסוים, אלא כולל נושאים רבים הנוגעים לסוגיות אזרחיות ומסחריות, כאשר משנה לשנה מתגלעים תחומים נוספים המתווספים אליו.

משכך, עורך דין אזרחי מסחרי נדרש לגלות בקיאות וידע משפטי רב מאוד, להכיר ערכאות שונות, ולחוש על פני תחומי משפט גוונים כמו, דיני חוזים וחברות, דיני קניין רוחני וזכויות יוצרים, דיני עבודה, שותפויות עסקיות, מחלוקות כספיות בין אנשים, ליטיגציה, כמו גם להיות בעל יכולות גישור, ניהול משא ומתן ונוכחות איתנה גם במצבי לחץ מורכבים.

עו"ד משפט מסחרי

מה זה עורך דין אזרחי מסחרי ובאילו מקרים תצטרכו את עזרתו?

המשפט האזרחי כולל בתוכו ענפי משפט רבים, בין היתר הוא מכיל את המשפט המסחרי. מטרתו, להסדיר את כל הנושאים הנוגעים לסוגיות שבין אדם לחברו ובין אנשים פרטיים לחברות ועסקים – החל מדיני נזקין, דרך דיני חוזים, דיני משפחה, דיני תעבורה, דיני מקרקעין, דיני זכיינות, דיני קניין רוחני וזכויות יוצרים, דיני שותפויות, דיני רכישות ועוד.

קשה להגדיר במדויק את נקודת ההתחלה והסוף של המשפטי האזרחי, ומכיוון שהוא כולל תחומים כה רבים, קרוב לוודאי שכל אדם ימצא את עצמו עוסק בדרך כזו או אחרת בתחום המשפט האזרחי. 

אם כך, מהו המשפט המסחר?

תחום המשפט המסחרי, הוא הענף המרכזי ביותר בתחום המשפט האזרחי. הוא נועד בכדי להסדיר סוגיות רבות הנוגעות לאופן התנהלותם המשפטית של עסקים, חברות ותאגידים בנשואים רבים כמו, זכויות יוצרים וקניין רוחני, זכיינות, הקמת שותפויות ופירוקן, השקעות והלוואות ועוד. למעשה, עם הזמן תחום המשפט המסחרי מגדיל את אופקיו בהתאם למתרחש. 

למען הסדר הטוב, ניתן לחלק את תחום המשפט האזרחי מסחרי לשלושה חלקים מרכזיים:

  • חלק ראשון, דיני חברות – החלק הזה כולל את כל הנושאים הנוגעים להקמה, ניהול ופירוק חברות. החל ברישום החברה, הגדרת בעלי סמכויות ומקבלי החלטות, חלוקת מניות, אופן ניהול החברה וגם, במקרים שיש צורך בפירוק החברה, יש הוראות לביצוע הפעולה הזו, תוך התייחסות לכל הגורמים הקשורים לזה.
  • חלק שני, חוזים והסכמים מסחריים – החלק הזה כולל את כל ההסכמים והחוזים המתבצעים בין שותפים, חברות ואגונים כמו, הסכם שותפויות, חוזי עבודה, הסכמי זכיינות, מכירת עסקים ועוד.
  • חלק שלישי, ניהול הכספים – החלק הזה מאגד בתוכו את כל הנושאים הנוגעים לניהול הפיננסי של בעלי העסקים כמו, גיוס כספים למימון, הלוואות, השקעות, ניירות ערך, נכסי מקרקעין ועוד.

באילו מקרים תצטרכו עורך דין אזרחי מסחרי?

בכל מקרה שבו אתם מנהלים או עתידים להקים עסק או חברה, ההמלצה היא להיעזר בעורך דין אזרחי מסחרי שינסח ויערוך את החוזים הנדרשים לשם הקמת שותפות, יצירת חוזי עבודה עם עובדים או ספרים וכל הקשור לניהול תקין ומיטבי של חברה, תוך שמירה על האינטרסים שלכם ויצירת הגנה משפטית. כמו גם בכל סוגייה אחרת הנוגעת לתחום המסחר.

כמה מילים לסיכום

כאמור לעיל, תחום נמסחר האזרחי ומסחרי הוא הגדול מבין תחומי המשפט, קצרה היריעה מלתאר את כולו. אם נתאר בכמה מילים, מטרתו היא להסדיר את העניינים היומיומיים שבין אדם לחברו, ובין תחומי מסחר שונים.

זקוקים לעורך דין אזרחי מסחרי? מנור תמרי כאן לרשותכם, משרדינו מתמחה בגישור, ייעוץ וייצוג משפטי לאנשים פרטיים, עסקים וחברות. תוך שמירה על האינטרסים שלכם וחתירה להשגת המטרה בדרך הטובה ביותר.

קראו גם:

השאירו פרטים
מה חדש באתר
פירוק חברה מרצון

פירוק חברה מרצון הוא תהליך המאפשר לחברה להפסיק את פעילותה באופן חוקי ולהפסיק להתקיים. זו יכולה להיות החלטה קשה, אך לעתים קרובות היא הכרחית כאשר

קראו עוד
בקשה לרישום חברה

מזל טוב על הצעד הראשון לקראת פתיחת חברה משלכם! הגשת בקשה לרישום חברה היא אבן דרך מרגשת וחשובה במסע היזמות שלכם. בין אם אתם פותחים עסק

קראו עוד
דיני חוזים

חוזים הם חלק מהותי בכל צעד או פעולה עסקית. הם קובעים את תנאי ההסכם בין שני צדדים או יותר ומספקים מסגרת משפטית למערכת היחסים העסקית

קראו עוד
פתיחת חברה

פתיחת חברה יכולה להיות חוויה מרגשת ומתגמלת, אך בו זמנית מדובר גם על החלטה גדולה שדורשת תכנון ושיקול דעת מדוקדקים. בין אם אתה פותח עסק

קראו עוד
איך נוכל לסייע לך?