09-3750677
מנור תמרי | אייקון

הסכם שותפות בעסק קיים 

חוזה הסכם שותפות בעסק קיים

אם אתם מתכננים לחבור מספר אנשי עסקים/יזמים כדי לנהל עסקים וליהנות מרווחים משותפים – אך לא מקימים חברה, אז תוכלו במקום זאת להגדיר זאת כשותפות. בעוד שניהול שותפות רחוקה מלהיות מורכבת בהשוואה לניהול חברה בע"מ – ואין צורך באסיפות דירקטוריון – יש מורכבויות אחרות, אך החדשות הטובות הן שניתן לפתור אותן באמצעות הסכם שותפות בעסק קיים. 

חשוב להדגיש, כי לא משנה כמה חברים טובים אתם – או אולי, אפילו משפחה – בכל שותפות יש לערוך הסכם שותפות, שכן זה יוכל לעזור לכם למנוע מצבים לא נעימים בעתיד, מחלוקות וחלילה – סכסוכים. עם הסכם שותפות עסקית תוכלו להגדיל את הסיכויים לשגשוג העסק ולהגדלת הרווחים משותפת. אז מה חשוב לדעת על הסכם שותפות בעסק קיים? מה צריך להיכלל שם ואיך עושים את זה? כל המידע במאמר הבא. 

מה צריך לכלול בהסכם שותפות בעסק קיים? 

הרבה אנשים נוטים לחשוב כי תוכנית עסקית מסדירה את הדברים החשובים. זה נכון, באופן חלקי, תוכנית עסקית אכן יכולה לעזור לכם להבין את חזון העסק ואת הדרך בה אתם צועדים, יחד עם זאת – תוכנית עסקית אינה מתייחסת כלל למערכת יחסים של השותפים ולתרחישים שעשויים לקרות באופן טבעי בכל שותפות. לכן, חשוב מאוד שיחד עם עורך דין חוזים תגדירו בהסכם שותפות את הדברים הבאים: 

  • חלוקת התפקידים בעסק
  • חלוקת הרווחים
  •  תחומי אחריות
  • מנגנון לקבלת החלטות עסקיות
  •  היקף השקעות בעסק
  •  מה יקרה אם אחד השותפים עוזב
  •  מה קורה אם יש סכסוך, איך מסדירים אותו?
  •  מה קורה אם מישהו רוצה לרכוש או למכור חלק מהשותפות?
  •  חלוקת נכסים
  • הסכם אי תחרות 

בנוסף, חשוב לציין שאם שותף חדש נכנס לעסק פעיל – אז יש לבחון מחדש יחד עם עורך דין מסחרי את הסכם השותפות הקיים ולבצע בו שינויים במידת הצורך. כל הרשום לעיל הוא רק קצה המזלג שנתייחס בחוזה זה, אם ברצונכם לערוך הסכם פנו עוד היום למשרד עו"ד מנור תמרי. 

עורך דין מיזוגים ורכישות 

מכניסים שותף חדש? הנה כמה דברים שחשוב לקחת בחשבון

אנו תמיד ממליצים ללקוחות שלנו לקבוע מראש מה תהיה הדרך לצרף שותפים חדשים לעסק, מה תהיה הסמכות שלו? לדוגמה, האם הוא יהיה רשאי לחתום על מסמכים? הוא הוא רשאי לפטר עובדים או לקבל עובדים? מה תהיה ההשפעה שלו מבחינת קבלת החלטות? 

בנוסף, יש לבחון מה צריכה להיות מידת ההשקעה של השותף החדש וכיצד תחלקו איתו את הרווחים בעתיד. דבר אחרון – כמעט בכל הסכם שותפות בעסק קיים נהוג להכניס סעיף סודיות ואי תחרות – זאת, על מנת למנוע מצבים בהם אחד השותפים יפרוש ויוכל לנצל את הידע והיכולות שצבר כדי לפתוח עסק מתחרה, או חלילה להשתמש במידע הפיננסי הרגיש לרעתכם. 

ההתחלות תמיד טובות – אך אף אחד לא אוהב לדבר על הסוף 

במסגרת הסכם שותפות בעסק קיים, חשוב לדבר על תרחישים גם פחות נעימים כמו הפרדת כוחות, פרישת שותף ופירוק שותפות. למרות שזה נושא שאף אחד לא רוצה לעלות במיוחד כשמדובר ברגעים הראשונים שהשותפות עוד פורחת – יש לכך השלכות משפטיות רבות וזה יוכל לקבוע אם תהליך פירוק השותפות יתבצע בקלות או שהוא שיגזול מכם המון זמן יקר, כסף וכאב ראש. 

כמה מילים לסיכום

אין ספק כי הכנסת שותף חדש לעסק קיים יכולה לרענן את העסק שלכם ולהביא אותו למקומות חדשים וגבוהים יותר. יחד עם זאת, לפני שעושים צעד כזה חשוב לערוך הסכם שותפות מפורט, ברור בו יוגדרו הזכויות והחובות של כל אחד – זאת כדי למנוע מצבים של מחלוקות וסכסוכים, תביעות משפטיות, השתלטות על עסק ועוד שלל תרחישים לא נעימים. 

זקוקים להסכם שותפות בעסק קיים? אנחנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר עוד היום. השאירו פרטים ונציגנו ידאגו לחזור אליכם בהקדם, או התקשרו אלינו: 09-3750677

השאירו פרטים
מה חדש באתר
פירוק חברה מרצון

פירוק חברה מרצון הוא תהליך המאפשר לחברה להפסיק את פעילותה באופן חוקי ולהפסיק להתקיים. זו יכולה להיות החלטה קשה, אך לעתים קרובות היא הכרחית כאשר

קראו עוד
בקשה לרישום חברה

מזל טוב על הצעד הראשון לקראת פתיחת חברה משלכם! הגשת בקשה לרישום חברה היא אבן דרך מרגשת וחשובה במסע היזמות שלכם. בין אם אתם פותחים עסק

קראו עוד
דיני חוזים

חוזים הם חלק מהותי בכל צעד או פעולה עסקית. הם קובעים את תנאי ההסכם בין שני צדדים או יותר ומספקים מסגרת משפטית למערכת היחסים העסקית

קראו עוד
פתיחת חברה

פתיחת חברה יכולה להיות חוויה מרגשת ומתגמלת, אך בו זמנית מדובר גם על החלטה גדולה שדורשת תכנון ושיקול דעת מדוקדקים. בין אם אתה פותח עסק

קראו עוד
איך נוכל לסייע לך?