09-3750677
מנור תמרי | אייקון

ביטול עסקה עם עורך דין 

ביטול עסקה עם עורך דין 

עשיתם עסקה כלשהיא – אבל מסיבה מסוימת אתם מתחרטים ורוצים לבטל אותה, מה עושים? בין אם מדובר במוצר פיזי או שירות מסוים – ובין אם מדובר בעסקה חד פעמית כמו רכישת נכס, או פריט מסוים או בעסקה מתמשכת (מנוי לכבלים, או חדר כושר לדוגמה) חשוב שתהיו מודעים לכך שיש לצרכן את הזכות לבטל את העסקה בצורה חד צדדית. במאמר הבא נסביר על ביטול עסקה עם עורך דין והתנאים השונים לקיומה.

מהם התנאים לביטול עסקה עם עורך דין? 

התנאים לביטול עסקה עם עורך דין תלויים למעשה בהתאם לסוג המוצר או השירות שנרכשו. כמו כן, יש לבצע הבחנה בין רכישת מנוי לבין רכישת מוצרים חד פעמיים כדוגמה ריהוט, ביגוד, תכשיטים ועוד. אם אתם מעוניינים לבטל עסקה, יש לבצע קודם כל בדיקה בתקנות ובהתאם לפעול. אם מסיבה מסוימת ספק המוצר או השירות לא עומד בהתחייבות ובחובתו אז תוכלו לפנות עורך דין ביטול עסקה שיוכל לייצג אתכם בבית משפט לתביעות קטנות. 

אם לקוח קנה מוצר פגום, לדוגמה – מכשיר חשמלי שאינו עובד, בגד עם פגם מסוים – ומבקש מהמוכר לתקן לו אבל נענה בשלילה, במצב כזה יש להודיע על ביטול עסקה ולבקש את הכסף ששולם בחזרה. 

חשוב לדעת, כי יש מקרים בהם אתם לא צריכים עילה מיוחדת לביטול. ברוב הפעמים תוכלו לבטל את העסקה תוך שבועיים (ויש מקרים שאף יותר) הנה כמה מהם: 

  • עסקת מכר מרחוק – כיום כמעט כולם קונים באינטרנט ויש פעמים שאפילו בטלפון, במילים אחרות – עסקאות שמבוצעות מרחוק זה דבר שבשגרה. במצב כזה, תוכלו לבטל את הרכישה 14 ימים לאחר שקיבלתם את המוצר או מרגע קבלת פרטי העסקה. לפי חוק הגנת הצרכן, המוכר יהיה חייב לתת לכם את הפרטים על המוצר שהוא מוכר לכם, זה כולל את הפרטים שלו, מחיר, מועד אספקה, תנאי תשלום ותנאי ביטול. 
  • עסקאות רכישת יחידת נופש – אם קניתם יחידת נופש, תוכלו לבטל את העסקה תוך 14 י מים מהיום שחתמתם על החוזה. 
  • עסקאות רוכלות – עסקאות רוכלות מתייחסות בעיקר לדוכנים שמוכרים מוצרים או לסוכנים פרטיים שמוכרים פריטים מדלת לדלת. במצב כזה, תוכלו לבטל את העסקה 14 יום מהרגע שקיבלתם את המוצר/שירות. 

הדרך לביטול העסקה

כאשר רוצים לבטל עסקה, אפשר לבטל מבלי לציין סיבה ספציפית. תוכלו לבטל את העסקה בכתב באמצעות שליחת מייל, ווטאסאפ, פקס  למקום בו קניתם את המוצר. אנו ממליצים תמיד לפרט את הסיבה שלכם לביטול ולשמור את האישור ששלחתם הודעה זו במידה ותצטרכו להציג אותו לעורך דין ביטול עסקה. 

מתי אי אפשר לבטל עסקה?

חשוב להיות מודעים לכך שיש מקרים בהם לא תוכלו לבטל את העסקה על אף שמדובר בעסקת מכר מרחוק. לדוגמה, אם רכשתם מוצר מתכלה או מוצר שמתקלקל מהר כמו עוגה ליום הולדת. עוד מקרה בו לא תוכלו לקבל את הכסף בחזרה זה הזמנת בילוי או נופש (כמו הופעה או צימר). במצב כזה יש לבדוק את תנאי הביטול של כל חברה בטרם הרכישה ולפעול בהתאם. 

מחפשים עורך דין ביטול עסקה? פנו למשרד עו"ד מנור תמרי 

קניתם מוצר או שירות ואתם לא מעוניינים בו יותר? המוכר לא מחזיר את כספכם? פנו עוד היום לעורך דין ביטול עסקה! משרדנו ישמח לייצג אתכם ולהעניק לכם ייעוץ משפטי מקצועי ואמין. למידע נוסף ותיאום פגישת ייעוץ השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם, או התקשרו אלינו: 09-3750677

מאמרים נוספים באתר

השאירו פרטים
מה חדש באתר
פירוק חברה מרצון

פירוק חברה מרצון הוא תהליך המאפשר לחברה להפסיק את פעילותה באופן חוקי ולהפסיק להתקיים. זו יכולה להיות החלטה קשה, אך לעתים קרובות היא הכרחית כאשר

קראו עוד
בקשה לרישום חברה

מזל טוב על הצעד הראשון לקראת פתיחת חברה משלכם! הגשת בקשה לרישום חברה היא אבן דרך מרגשת וחשובה במסע היזמות שלכם. בין אם אתם פותחים עסק

קראו עוד
דיני חוזים

חוזים הם חלק מהותי בכל צעד או פעולה עסקית. הם קובעים את תנאי ההסכם בין שני צדדים או יותר ומספקים מסגרת משפטית למערכת היחסים העסקית

קראו עוד
פתיחת חברה

פתיחת חברה יכולה להיות חוויה מרגשת ומתגמלת, אך בו זמנית מדובר גם על החלטה גדולה שדורשת תכנון ושיקול דעת מדוקדקים. בין אם אתה פותח עסק

קראו עוד
איך נוכל לסייע לך?