09-3750677
מנור תמרי | אייקון

פירוק שותפות מוגבלת

פירוק שותפות מוגבלת

חושבים לפרק שותפות מוגבלת? כדי להימנע מבעיות משפטיות, חשוב לעשות הליך זה עם ליווי מקצועי של עורך דין מסחרי. אז מה עוד חשוב לדעת על פירוק שותפות? כל התשובות במאמר הבא. 

מה זה שותפות מוגבלת? 

שותפות מוגבלת הינה שותפות אשר מאפשרת להגביל חלק מהחברים ולרוב היא כוללת לפחות שותף מוגבל אחד. 

שותפות מוגבלת היא למעשה מבנה משפטי שרוב קרנות הון סיכון פרטיות משתמשות בו. מדובר במודל שמקובל בהתקשרויות בין משקיעים ליזמים. בשותפות רגילה הרווחים וההפסדים שייכים לכל השותפים, במילים אחרות כל שותף מקבל את חלקו בהתאם לרווחים והחובות של השותפות. לעומת זאת, בשותפות מוגבלת השותף המוגבל הוא כמו בעל מניות אך הוא לא יהיה ערב לחובות של העסק במידה ויש כאלה.

שותפות מסוג זה כוללת 2 סוגי שותפים: 

  • שותף כללי – השותף הכללי הוא גם מנהל השותפות (הקרן או העסק) ומי שמנהל את העסק בפועל. הוא מחזיק באחריות מלאה לכל ההתחייבויות של השותפות. 
  • שותף מוגבל – שותף מוגבל לרוב מספק את המימון ומאפשר לעסק לפעול. הוא נהנה מהרווחים אך אינו ערב לחובות של החברה. אחריות שלו לחובות היא מוגבלת ומשם שם המונח. למעשה, אם השותפות נקלעת למצב של חובות, אז השותף המוגבל מסכן רק את הסכום שהשקיע. 

מהם השלבים בפירוק שותפות מוגבלת 

במסגרת פירוק שותפות, יש כמה שלבים עיקריים שיהיו: 

  1. הסדרת חובות – כאמור, אם יש חובות אליהם השותפות נקלעת, במקרה של שותפות מוגבלת אז השותף המוגבל אינו משתתף בהליך. 
  2. החזר הלוואות והתחייבויות – יחד עם עורך דין חוזים יש לסכם את החזר ההלוואות שכל שותף נתן על מנת להקים את השותפות. 
  3. הפסקת הפעילות העסקית של השותפות.
  4. סגירת תיקים ברשויות השונות – זה כולל תיקים במס הכנסה, מע"מ וביטוח לאומי. 
  5. חלוקת כספים נותרים – לאחר שהחובות הוסדרו בין השותפים הרגילים (כאמור, השותף המוגבל אינו אחראי על החובות) וכן הובאו בחשבון גם הוצאות הפירוק, כמו סיוע משפטי, גישור, התנהלות מול רשויות ועוד – אז יגיע הרגע בו השותפים יתחלקו ביתרת הכספים בהתאם לחלקם. 
  6. דיווחי לרשם השותפות – השלב הבא יהיה לדווח לרשם השותפויות בנוגע לפירוק השותפות. יהיה צורך להסדיר נושאים פרוצדורליים. 

פירוק שותפות מוגבלת בהסכמה או לא בהסכמה 

נכון להיום פקודת השותפות בישראל מכירה ב-2 דרכים כדי להגיע לידי פירוק שותפות מוגבלת – בהסכמה של השותפים או בלי הסכמה. פירוק שותפות מוגבלת בלי הסכמה ייערך בבית משפט או בהליך גישור ובוררות. 

פירוק שותפות בהסכמה לרוב נעשה במצבים בהם השותפות הוקמה לפרק זמן מוגבל או בנסיבות מסוימות, כמו היקלעות לחובות כספיים, מחלוקות בין השותפים, פשיטת רגל, פטירת אחד השותפים ועוד. 

פירוק שותפות לא הסכמה יעשה מכוח צו של בית משפט בהתאם לבקשת אחד השותפים. הסיבות הנפוצות ביותר לפירוק שותפות לא בהסכמה יכולות לנבוע בין היתר מאובדן כשירות של אחד השותפים, הפרת הסכם שותפות, התנהלות לא תקינה של אחד השותפים שפוגעת בכלל השותפים, נסיבות כלכליות ועוד. 

חשיבות פנייה לעורך דין מומחה בדיני שותפויות

כפי שניתן להביא פירוק שותפות מוגבלת זה ללא ספק הליך סבוך ומורכב שמצריך הבנה מעמיקה בתחום המשפט המסחרי. לכן, לפני שאתם מחליטים לפרק את השותפות, חשוב לפנות לעורך דין פירוק שותפות שיוכל לבחון את הנסיבות ולהמליץ לכם על דרכי הפעולה הנכונות ביותר לפירוק השותפות. 

למידע נוסף על פירוק שותפות מוגבלת ותיאום פגישת ייעוץ עם משרד עו"ד מנור תמרי, מוזמנים להשאיר פרטים ונציגנו ידאגו לחזור אליכם בהקדם. ניתן גם להתקשר: 09-3750677 

השאירו פרטים
מה חדש באתר
פירוק חברה מרצון

פירוק חברה מרצון הוא תהליך המאפשר לחברה להפסיק את פעילותה באופן חוקי ולהפסיק להתקיים. זו יכולה להיות החלטה קשה, אך לעתים קרובות היא הכרחית כאשר

קראו עוד
בקשה לרישום חברה

מזל טוב על הצעד הראשון לקראת פתיחת חברה משלכם! הגשת בקשה לרישום חברה היא אבן דרך מרגשת וחשובה במסע היזמות שלכם. בין אם אתם פותחים עסק

קראו עוד
דיני חוזים

חוזים הם חלק מהותי בכל צעד או פעולה עסקית. הם קובעים את תנאי ההסכם בין שני צדדים או יותר ומספקים מסגרת משפטית למערכת היחסים העסקית

קראו עוד
פתיחת חברה

פתיחת חברה יכולה להיות חוויה מרגשת ומתגמלת, אך בו זמנית מדובר גם על החלטה גדולה שדורשת תכנון ושיקול דעת מדוקדקים. בין אם אתה פותח עסק

קראו עוד
איך נוכל לסייע לך?