09-3750677
מנור תמרי | אייקון

סכסוכים עסקיים

סכסוכים עסקיים

ניהול עסק דורש פיתוח מיומנויות תקשורת טובות עם צדדים רבים, כל צד חלק מהשלם שמסייע לניהול תקין של העסק. החל מהשותפים העסקיים, דרך צוות העובדים, הספקים והלקוחות. במציאות שלנו, בעלת ריבוי דעות, אמונות ותפיסות – זה אך טבעי שיתגלעו חילוקי דעות שיובילו למחלוקות. 

האם ניתן לגשר על סכסוכים עסקיים מבלי לשבש את ניהול העסק, או לשבור את הכלים ולפרק את השותפות העסקית? התשובה היא כן, אך זה ידרוש ממכם עבודה עצמית. מה קורה במידה והסכסוכים העסקיים עולים על שרטון שאינו ניתן לגישור? פונים לעורך דין המתמחה ביישוב סכסוכים עסקיים, שיציע נקודות מבט נוספות.

האם ניתן להימנע מסכסוכים עסקיים מלכתחילה?

להימנע מחילוקי דעות באופן טוטאלי זה כמעט בלתי אפשרי, אנחנו בני אדם בעלי דעות וסט אמונות אישי, הרבגוניות הזו נהדרת ומאפשר את קיומם של אינספור צורות חיים. מה שכן אפשר לעשות, זה לשנות את הדרך שבה אנו מגיבים לחילוקי דעות וגם להסכמות. לנסות שלא לראות אותן כאיום, אלא כאפשרות של צמיחה עסקית ואולי גם, הזדמנות.

או אפילו טוב יותר, לשים על השולחן את כול העקרונות, האידיאלים, האמונות, דרכי החשיבה או כל מה שעולה על דעתכם, בטרם יצירת השותפות. להגיע להסכמה באשר לדרכי הפעולה, חלוקת תחומי אחריות, הגדרת השותפים שיהיו מקבלי ההחלטות בנושאים מסוימים, באיזה מתכות יחולקו הרווחים וכך ליצור מעין ספר הוראות עסקי מפורט ככל הניתן, אשר יקורקע בהסכם השותפות. 

עורך דין חוזים יכול גם לסייע לכם לקבוע קווי פעולה שינחו אתכם כיצד לפעול במקרה שיתגלו סכסוכים עסקיים. ככל שתגיעו ליותר הסכמות ותציינו אותם מבעוד מועד, כך הסיכוי להגיע לסכסוכים עסקיים קיצוניים יקטן באופן משמעותי.

עו"ד לסכסוכים עסקיים

מה עושים במידה והסכסוכים העסקיים אינם ניתנים לגישור?

ככלל, אנחנו לא מפרקים את החבילה לפני שאנחנו מנסים לאחות את השברים. פעמים רבות סערת הרגשות מקנה תחושה שכלו כל הקיצים, אך בפועל ניתן לרדת מהעץ שטיפסנו עליו ולהסדיר את העניין. 

במידה ונערכתם למצב שכזה מראש, בודקים בהסכם שותפות מה אומר המתווה של יישוב הסכסוכים העסקיים שהסכמתם עליו בתחילת הדרך.

במידה וגם המתווה הזה לא מועיל, או שאין אחד כזה בנמצא. ההמלצה היא לפנות לעורך דין המתמחה בתהליכי גישור ובוררות, בכדי לנסות ליישב את המחלוקת מבלי להגיע לכותלי בית המשפט, מכיוון שזה עלול לקחת זמן רב ולהיות כרוך בהוצאות כספיות גדולות וגם, יכול להוביל לקרע במערכת היחסים במידה ומדובר בחברים או קרובי משפחה. 

פנייה לבית משפט בכדי ליישב סכסוכים עסקיים 

לעיתים גם הרצון החזק ביותר לא יכול להזיז סלעים ממקומם – אם הדרכים האלטרנטיביות לא הביאו לתוצאה הרצויה, אין מנוס מאשר לפנות לבית המשפט בכדי לקבל את ההכרעה שתוביל לסיום הסכסוך העסקי בין כל המעורבים.

מומלץ לפנות לבית המשפט תוך קבלת ייעוץ וייצוג משפטי מעורך דין לענייני חוזים, בעל המתמחות בגישור ויישוב סכסוכים עסקיים. חשוב לזכור שהתהליך המשפטי עשוי לארוך זמן רב, ולהיות כרוך בהוצאות משפטיות גבוהות ולא מעט מפח נפש. כך, שכדאי להימנע מלהגיע למצב הזה ככל הניתן.

כמה מילים לסיכום 

מחלוקות וסכסוכים זה חלק בלתי נפרד מחיינו האישיים והעסקיים גם יחד. עם זאת, ניתן להימנע מלהגיע למצבים מרחיקי לכת. פנייה לעורך דין המתמחה ביישוב סכסוכים בזמן הנכון, בהחלט יכולה להציל את המצב ולסייע בהשכנת שלום עסקי בין הצדדים.

עורך דין מנור תמרי, משרדינו מתמחה בליווי תהליכי יישוב סכסוכים עסקיים, תוך ראיית התמונה הגדולה והצעת פתרונות יצירתיים שיסייעו לעסק שלכם להמשיך להתנהל כשורה. מוזמנים לפנות אלינו.

השאירו פרטים
מה חדש באתר
פירוק חברה מרצון

פירוק חברה מרצון הוא תהליך המאפשר לחברה להפסיק את פעילותה באופן חוקי ולהפסיק להתקיים. זו יכולה להיות החלטה קשה, אך לעתים קרובות היא הכרחית כאשר

קראו עוד
בקשה לרישום חברה

מזל טוב על הצעד הראשון לקראת פתיחת חברה משלכם! הגשת בקשה לרישום חברה היא אבן דרך מרגשת וחשובה במסע היזמות שלכם. בין אם אתם פותחים עסק

קראו עוד
דיני חוזים

חוזים הם חלק מהותי בכל צעד או פעולה עסקית. הם קובעים את תנאי ההסכם בין שני צדדים או יותר ומספקים מסגרת משפטית למערכת היחסים העסקית

קראו עוד
פתיחת חברה

פתיחת חברה יכולה להיות חוויה מרגשת ומתגמלת, אך בו זמנית מדובר גם על החלטה גדולה שדורשת תכנון ושיקול דעת מדוקדקים. בין אם אתה פותח עסק

קראו עוד
איך נוכל לסייע לך?