09-3750677
מנור תמרי | אייקון

משא ומתן עסקי

משא ומתן עסקי

משא ומתן הוא כלי שבני אדם משתמשים בו כדי להשיג את מבוקשם עוד משחר ההיסטוריה. בין אם במודע או שלא, אנו נוטים לעשות זאת עם המשפחה והחברים שלנו, עם עצמינו ובעיקר, כאשר אנחנו עושים עסקים.

במשא ומתן עסקי, מה שקורה ברוב המקרים, הצד הדומיננטי, הרהוט ובעל הניסיון לוקח את המושכות ופשוט מוביל את הצד השני בדיוק למקום שבו הוא רוצה אותו, תוך כדי שהצד השני סבור שהוא יצא עם ידו על העליונה, או לפחות לא הפסיד – זאת בדיוק המיומנות לניהול משא ומתן! כעת, עליכם לבחור באיזה צד אתם רוצים להיות. מהו משא ומתן עסקי, מתי תצטרכו אותו ומדוע כדאי לכם לשכור עורך דין שיעשה זאת עבורכם? 

פגישת משא ומתן

מהו משא ומתן עסקי?

משא ומתן עסקי מתייחס למצבים בהם ישנה סוגיה בין שני אנשים או יותר אודות עניין עסקי כלשהו, כל צד רוצה משהו מהצד השני ועליהם להגיע להסמכה שתהיה כדאית עבורם. זה יכול להיות בין בעל עסק ולקוח, או בין עובד למעביד וכו'. 

הנה כמה פרמטרים שחשוב לזכור בעת ניהול משא ומתן עסקי

  • עליכם לשים את המטרה הגדולה שלכם לנגד עיניכם, ולהתמיד בתכנים שלכם בדינאמיות עד שתגיעו לפשרה המתקבלת על הדעת.
  • הניחו בצד רעיונות והנחות כמו, הם בוודאי חושבים כמוני, או אולי השיקולים שלם זהים לשלי, או שאתם יודעים מה עובר בראש שלהם או מה הכוונות שלהם.
  • נסו לקבוע מבעוד מועד את גבולות המשא ומתן שלכם, מהו הקו התחתון והעליון שלכם. 
  • הכי חשוב, לא לקחת את הנאמר באופן אישי, קשה ככל שיהיה זה יסייע לכם להחזיק מעמד נוכח המניפולציות והלחצים שיופעלו עליכם. 
  • תמיד תתחילו בהצעה הכי מוגזמת שלכם, ממילא אתם תרדו משם, למען הסדר הטוב.

כיצד מתנהל משא ומתן עסקי?

  1. מחילים בעבודת הכנה מקדימה שכוללת, חקירת הנושא לעומק מכמה זוויות שונות ובניית אסטרטגיית פעולה כללית. 
  2. שני הצדדים נפגשים בזמן ובמקום שנקבעו מראש ומתחילים לשאת ולתת בנושא שלשמו הם התכנסו.
  3. לאחר דין ודברים, מתחילה להתגבש הסכמה ראשונית.
  4. ממשיכים לשאת ולתת, כל צד מתמקח בכדי להשיג את מבוקשו. מומלץ להיות מעורים בתנאי הצד השני גם אם אינכם מסכימים אתו. 
  5. שני הצדדים מגיעים להסכמה, עורכים ומציגים את הסיכום בין הצדדים ואפשר לסגור את העסקה!

ניהול משא ומתן עסקי דורש הכנה מוקדמת הכוללת בקיאות בנושאים רבים, חקירת הקונפליקט לעומקו ולרוחבו. מלבד זאת, משא ומתן עסקי מצריך מיומנויות אישיות כמו, יכולות וורבליות רהוטות, כושר שכנוע, עמידה בתנאי לחץ, בטחון עצמי ועוד. 

אך כל אלו לא יסייעו בידכם אם לא תבינו כי משא ומתן כולל גם נתינה של דבר מה, אם ברצונכם לקבל משהו, עליכם לתת לצד השני משהו שיהיה בעל ערך עבורו, כך שדעתו תתרכך והוא יסכים עמכם. 

כמה מילים לסיכום

ניתן לומר שזה אך טבעי להגיע למצב שבו תצטרכו להשתמש במשא ומתן עסקי כדי להשיג את מבוקשכם. מומלץ להיעזר בעורך דין עסקי מקצועי ורהוט, שיסייע לכם לצלוח את המשא ומתן בהצלחה תוך שמירה על האינטרסים שלכם. 

זקוקים למישהו שישמש כקול שלכם במשא ומתן עסקי? משרד עורכי דין מנור תמרי כאן לרשותכם, יחד, נוכל להשיג את המטרה. משרדינו ממתמחה בליווי חברות, עסקים פרטיים ותאגידים בהליכי משא ומתן עסקיים בהצלחה רבה.

מאמרים נוספים שיעניינו אתכם

השאירו פרטים
מה חדש באתר
פירוק חברה מרצון

פירוק חברה מרצון הוא תהליך המאפשר לחברה להפסיק את פעילותה באופן חוקי ולהפסיק להתקיים. זו יכולה להיות החלטה קשה, אך לעתים קרובות היא הכרחית כאשר

קראו עוד
בקשה לרישום חברה

מזל טוב על הצעד הראשון לקראת פתיחת חברה משלכם! הגשת בקשה לרישום חברה היא אבן דרך מרגשת וחשובה במסע היזמות שלכם. בין אם אתם פותחים עסק

קראו עוד
דיני חוזים

חוזים הם חלק מהותי בכל צעד או פעולה עסקית. הם קובעים את תנאי ההסכם בין שני צדדים או יותר ומספקים מסגרת משפטית למערכת היחסים העסקית

קראו עוד
פתיחת חברה

פתיחת חברה יכולה להיות חוויה מרגשת ומתגמלת, אך בו זמנית מדובר גם על החלטה גדולה שדורשת תכנון ושיקול דעת מדוקדקים. בין אם אתה פותח עסק

קראו עוד
איך נוכל לסייע לך?