09-3750677
מנור תמרי | אייקון

זכיינות לרשת אופנה

אופנה

אחת האלטרנטיבות הפופולריות להקמת עסק מהיסוד, היא שיטת הזכיינות – היא מאפשרת ליזמים ובעלי עסקים לעלות על המסלול המהיר לניהול ושיווק בפועל, תוך הימנעות מסיכונים רבים. כך, החברה המזכה מעניקה לזכיין את הזכות להשתמש בסמלים, בשמות, בשיטות הניהול והשיווק, בשירותים ובמוצרים שלה, בתמורה לאחוזים מהרווחים, תשלום חד פעמי או, תשלום קבוע בתאריכים מוסכמים בהתאם לאמור בהסכם הזכיינות.

זכיינות לרשת אופנה, היא אחת משיטות הזכיינות השכיחות והמצליחות ביותר, לצד זכיינות של רשתות מזון. היא כוללת התנהלות ומערך כללים הייחודי לה, מה שמקנה לה לא מעט יתרונות. 

שיטת הזכיינות

מה זה זכיינות לרשת אופנה?

תחום הזכיינות כולל דרכי פעולה שונות ורבות, כל דרך מציעה ייחודיות המגלמת בתוכה יתרונות וחסרונות. עושר האפשרויות נובע מהתחומים הרבים שעולם הזכיינות מציע, ושיטה שעובדת עבור תחום מסוים לא בהכרח תעבוד גם בתחום אחר.

כך, זכיינות לרשת האופנה מציעה מבנה שונה שונה הנקרא, זכיינות תפעולית –  מבנה זה הוא למעשה משגור, מצב שבו הרשת מאפשרת לזכיין להשתמש במוצרים שלה למען תפעול העסק, לפי הכללים השגורים בכל הרשת, אך מבלי לגבות על כך תשלומים, מלבד הפקדת ערבונות. 

כך, במבנה זה הזכיין יכול לכוון את התמקדותו בתפעול שוטף והצלחת העסק. כלומר, בקידום, ניהול ומכירת המוצרים. בזכיינות תפעולית, כל הרווחים הנוצרים במכירת המוצרים עוברים ישירות לידי הרשת מדי יום. 

בתאריכים מוגדרים, לרוב זה פעם בחודש, הרשת משלמת לזכיין את חלקו היחסי, עמלה המורכבת מאחוזים מסוימים מהפדיון אשר נקבעו מבעוד מועד. התשלום הזה  כולל את כיסוי הוצאות תפעול החנות על כל המשתמע מכך (שכירות, חשבונות שונים, ביטוחים, משכורות ועוד). ומה שנותר, הוא הרווח האישי של הזכיין, או ההפסד, בתאם לתנאי ההסכם ולהכנסות שהתקבלו באותו החודש. 

מה היתרונות והחסרונות שבשיטת הזכיינות לרשת אופנה?

 היתרון העיקרי והמובן מאליו בשיטת הזכיינות התפעולית נמצא בהתנהלות מול הסחורה. נחסכת מהזכיין השקעה גדולה מאוד ברכישת הסחורה הנדרשת לתפעול החנות. כך, שהזכיין לא נדרש להשקיע כלל ברכישת סחורה כמו גם הוא אינו צריך להתעסק במחשבה האם היא תימכר או לא. 

אך יש פה גם מלכודת דבש קטנה, רוב הסכמי הזכיינות לרשת אופנה גובים אחוזים לא מבוטלים מההכנסות והזכיינים נותרים עם סכום יחסית זעום שנועד גם לכסות עליות וגם להיות הכנסה אישית, מה שלא תמיד קורה והרבה זכיינים לא נותרים אם רווחים ואפילו זקוקים לכסות את ההוצאות מכספם האישי, מה שמעלה את השאלה האם ההסכם הזה באמת כדאי. 

מסיבה זו, בטרם חתימה כל הסכם זכיינות לרשת אופנה כזו או אחרת, יש לבצע מחקר מעמיק ולבדוק האם העזקה הזו אכן הזדמנות להתרחבות עסקית כלכלית, או עלולה למוטט אתכם כלכלית. 

כמה מילים לסיכום

זכיינות לרשת אופנה אכן טומנת בחובה הצלחות גדולות, מרבית האנשים מעדיפים ללכת על בטו ח ולבחור ברשת ממותגת היטב, ברמה בינלאומית כדי להגדיל את סיכויי ההצלחה שלהם. על מנת לקבל את הזיכיון על חנות מסוימת יש לעמוד בקריטריונים  ובחינות רבות. 

לפני כן, עליכם להבין מה אתם רוצים להשיג בקבלת הזיכיון? האם אתם רוצים חופש תנועה ועצמאיות לנהל את העסק לפי ראות עיניכם? אם כן, זכיינות לרשת אופנה אינה המקום עבורכם. במרבית הרשתות הזכיין אינו בר סמכא לקבל החלטות בעצמו ללא התייעצות והסכמה עם בכירים ממנו.

לפני שחותמים על הסכם זכיינות, מתייעצים עם עורך דין זכיינות!

עורך דין זכיינות מנור תמרי כאן בשבילכם ולאורך כל הדרך – משרדינו מתמחה בליווי אנשים בתהליכי קבלת זיכיון, חקירת עומק של כל הפרמטרים הנדרשים לשם קבלת החלטות מושכלות, בחינה ועריכת הסכמי זיכיון, וצליחת כל הצעדים הנדרשים בכדי שתוכלו לבחור נכון.

השאירו פרטים
מה חדש באתר
פירוק חברה מרצון

פירוק חברה מרצון הוא תהליך המאפשר לחברה להפסיק את פעילותה באופן חוקי ולהפסיק להתקיים. זו יכולה להיות החלטה קשה, אך לעתים קרובות היא הכרחית כאשר

קראו עוד
בקשה לרישום חברה

מזל טוב על הצעד הראשון לקראת פתיחת חברה משלכם! הגשת בקשה לרישום חברה היא אבן דרך מרגשת וחשובה במסע היזמות שלכם. בין אם אתם פותחים עסק

קראו עוד
דיני חוזים

חוזים הם חלק מהותי בכל צעד או פעולה עסקית. הם קובעים את תנאי ההסכם בין שני צדדים או יותר ומספקים מסגרת משפטית למערכת היחסים העסקית

קראו עוד
פתיחת חברה

פתיחת חברה יכולה להיות חוויה מרגשת ומתגמלת, אך בו זמנית מדובר גם על החלטה גדולה שדורשת תכנון ושיקול דעת מדוקדקים. בין אם אתה פותח עסק

קראו עוד
איך נוכל לסייע לך?