09-3750677
מנור תמרי | אייקון

הסכם זכיינות עם רשת שפשטה רגל

הסכם זכיינות עם רשת שפשטה רגל 

זכיינות זה מודל עסקי ושיווקי שמבוסס על הסכם זכיינות בין 2 הצדדים: הרשת המזכה והזכיין. הרשת, בעלת שם ומוניטין טוב מאפשרת למעשה לזכיין לשכור ממנה זכויות מסוימות לפרק זמן מוגבל, לרבות את השם שלה, אמצעי השיווק וכל מה שקשור לניהול עסק עצמאי. הזכיין רשאי להשתמש בכל סימני המסחר והשיטות העסקיות של הרשת אבל, עליו לעמוד בתנאים שמפורטים בהסכם הזכיינות. רשתות זכיינות יכולות להגיע במגוון רחב של תחומים, כמו לדוגמה אופנה, מסעדנות, אלקטרוניקה ועוד. 

חשיבותו של עורך דין בכל הנוגע להסכם זכיינות עם רשת שפשטה רגל 

הרבה אנשים נוטים לחשוב שברוב המקרים פשיטת רגל זה משהו שקורה רק בצד של הזכיין. אבל למעשה כדאי לדעת שקרו כמה מצבים בהם זה הפוך ולמעשה מי שפשט את הרגל הייתה דווקא רשת הזכיינות. במצבים כאלו, בהם יש הסכם זכיינות עם רשת שפטה רגל – יש הליכים משפטיים מאוד ברורים וקבועים מראש אשר קובעים כיצד יש להתנהל נכון בסיטואציה מורכבת זו. חשוב להבין, כי פשיטת רגל מהצד הרשת היא סיטואציה מאוד מורכבת ולכן כדאי להתייעץ עם עורך דין מסחרי שמתמחה גם בפשיטת רגל. אם הרשת שאיתה עשיתם הסכם זכיינות פושטת רגל כתוצאה מקשיים כלכליים או כל סיבה אחרת, מה שיוכל לעזור לכם במצב הזה זה ההסכם הזכיינות שחתמתם עליו מראש. לצערנו, אנו נתקלים פעמים רבות במצבים בהם הזכיין לא עשתה את הבדיקות החשובות שקשורות לסעיף על פשיטת רגל ואז הוא נקלע לבעיה רצינית אם מצב זה מתממש במציאות. 

דוגמאות לחוזה זכיינות 

אפשר למנוע מצבים כאלו באמצעות עורך דין לענייני פשיטת רגל 

הסכם זכיינות שנחתם בליווי וייעוץ של עורך מקצועי יוכל להעניק לכם ביטחון בהווה ובעתיד. התפקיד שלו הוא לוודא שאותם סעיפים קיימים ושומרים על האינטרסים של הזכיין. בנוסף, העורך דין ידאג להתייחס בהסכם לכל מה שקשור לפשיטת רגל בין אם מצד הרשת ובין אם מצד הזכיין. עורך דין זכיינות יוכל להביא לתשומת ליבכם את כל הדקויות שאתם לא תמיד מבחינים בהם מתוך חוסר היכרות עם התחום המשפטי וכן בגלל חוסר ניסיון. 

מה קורה אם הרשת פשטה רגל? 

אם הרשת המזכה פשטה הרגל, הזכיינים ללא ספק עלולים להיפגע באופן משמעותי. הפגיעה יכול לבוא לידי ביטוי בעיקר בהפסדים כלכליים שכן הם מהר מאוד ימצאו את עצמם ללא תמיכה, הדרכה שלא לדבר על מוצרים, כפי שהובטח להם בהסכם. ברגע שהחברה המזכה פושטת רגל, הזכיינים אינם יכולים להמשיך להתקיים. לכן, אם אתם נקלעתם למצב כזה חשוב לפנות לעורך דין מסחרי ופשיטת רגל וכמובן לדאוג מראש שיש הסכם זכיינות שמכסה מצב כזה. 

כמה מילים לסיכום

לפני שאתם חותמים על הסכם זכיינות, חשוב לוודא יחד עם עורך דין מקצועי שהרשת נמצאת במצב פיננסי טוב. בנוסף, יש לבדוק לעומק את הפעילות הפיננסית של הרשת ולבדוק מהם הזכויות שלכם כזכיינים במצבים בהם הרשת פושטת רגל. 

זקוקים לייעוץ משפטי בהסכם זכיינות עם רשת שפשטה רגל? משרד עו"ד מנור תמרי ישמח לעמוד לשירותכם. לתיאום פגישת ייעוץ ללא התחייבות השאירו פרטים ונציגנו ידאגו לחזור אליכם בהקדם. 

השאירו פרטים
מה חדש באתר
פירוק חברה מרצון

פירוק חברה מרצון הוא תהליך המאפשר לחברה להפסיק את פעילותה באופן חוקי ולהפסיק להתקיים. זו יכולה להיות החלטה קשה, אך לעתים קרובות היא הכרחית כאשר

קראו עוד
בקשה לרישום חברה

מזל טוב על הצעד הראשון לקראת פתיחת חברה משלכם! הגשת בקשה לרישום חברה היא אבן דרך מרגשת וחשובה במסע היזמות שלכם. בין אם אתם פותחים עסק

קראו עוד
דיני חוזים

חוזים הם חלק מהותי בכל צעד או פעולה עסקית. הם קובעים את תנאי ההסכם בין שני צדדים או יותר ומספקים מסגרת משפטית למערכת היחסים העסקית

קראו עוד
פתיחת חברה

פתיחת חברה יכולה להיות חוויה מרגשת ומתגמלת, אך בו זמנית מדובר גם על החלטה גדולה שדורשת תכנון ושיקול דעת מדוקדקים. בין אם אתה פותח עסק

קראו עוד
איך נוכל לסייע לך?