09-3750677
מנור תמרי | אייקון

חוזה שותפות עסקית

שותפות עסקית

שותפות עסקית עשויה להיות הצעד הראשון שלכם בדרך להתפתחות כלכלית. התאחדות עסקית עם אנשים הדוברים את השפה העקרונית שלכם ובעלי אינטרסים משותפים יכולה ליצור שותפות פורייה ומוצלחת. לצד זה הרגעים בהם הצלחת השותפות נמדדת ברגעים בהם הדעות השונות של השותפים מתנגשות ומבקשות פתרונות. כדי להימנע מקונפליקטים קשים מבעוד מועד, מומלץ לערוך חוזה שותפות עסקית שיתווה את הדרך לטפל במחלוקות ודילמות שונות במהלך הדרך המשותפת.

חברים לדרך, יזמים או משפחה המתאגדים יחד ויוצאים לדרך עסקית משותפת, אינם יכולים לחזות מראש את הצמתים שיאלצו אותם לקבל החלטות ולהתמודד עם קשיים ואתגרים שונים. ליווי מקצועי של עורך דין המתמחה בדיני שותפויות יוכל לסייע לכם לחזות מראש את מרבית הקונפליקטים שאתם עתידים להיתקל בהם כעסק משותף, לקרקע אותם בחוזה שותפות עסקית, שיהיה מנגנון קבלת ההחלטות במקרים של אי הסכמה ואף קונפליקטים מורכבים. כך ניתן לסלול דרך מאוזנת ואיתנה לשותפות מוצלחת.

חוזה שותפות עסקית – הקדימו תרופה למכה 

זה טבעי להיות בעלי דעה ורצון אישיים ולהקרין זאת על המציאות, זה קורה גם במשפחות הטובות ביותר! השאלה החשובה היא כיצד אתם מתמודדים עם הקונפליקטים. 

יצירת חוזה שותפות עסקית זאת הפעולה שעשויה לרפא את העסק והשותפות שלכם לפני שהוא חולה, מה שנקרא רפואה מונעת. יצירת מתווה של פתרון בעיות, יעניק לכם שקט ורוגע נפשי עסקי. עד כמה שזה יישמע מוזר, חוזה שותפות עסקי יכול לשמש כספר הוראות עבור דילמות רציניות כמו, האם מעתיקים את העסק למקום אחר, לוקחים הלוואה, מרחיבים את העסק ואפילו כיצד מפרקים את השותפות במידת הצורך. כך, ברגעי נוכחות כל השותפים מחליטים יחד וחותמים, על הדרך הנכונה ביותר לניהול משברים, מה שיאפשר לכם לנהל את השותפות העסקית בצורה יציבה ולאורך זמן רב.

באם נתקלתם במחלוקת ואתם מתקשים לגשר עליה, פנייה לגישור מקצועי שיותאם לכם באופן אישי יכול לסייע לכם להתגבר על הבעיה. תפקיד המגשר הוא להיות ניטראלי לסיטואציה, לא לשפוט, תוך שאילת השאלות הנכונות שיובילו את השותפים לידי בהירות מבלי לקחת צד בעניין.

חוזה שותפות עסקית

 מה חשוב לדעת לפני שחותמים על חוזה שותפות עסקית?

כאמור לעיל, קשה לחזות את הקונפליקטים והאתגרים ששותפים עסקיים עשויים להיתקל בהם במהלך דרכם המשותפת. התאחדות של מספר אנשים, בין אם הם דומים או שונים תוביל לשאלות והתמודדויות שונות. בדיוק עבור רגעים כאלה חוזה שותפות עסקית יהיה עבורכם כאורים ותומים של ניהול משברים עסקיים. כמובן שלא ניתן לחזות ולערוך את כל השאלות והדילמות מראש. המטרה היא לייצר מתווה שיספק לשותפים מענה משותף תוך יצירת שיתוך פעולה תקשורתי ביניהם.

  • מה המטרה של השותפות העסקית שלכם?
  • כיצד השותפות תתחלק בין השותפים? (כמה אחוזים יקבל כל שותף)
  • מה מידת השקעתו הכספית של כל שותף כדי לממן את הקמת השותפות?
  • הגדרת תפקידים מפורטת – מה תפקידו ותחומי אחריותו של כל שותף בעסק ברמה הכללית, הניהולית והיום יומית. 
  • הסכם סודיות ואי תחרות – האם השותפים מחויבים שלא להקים עסק מתחרה ואם כן באילו תנאים הם יוכלו לעשות זאת.
  • יצירת מתווה קבלת החלטות – מציאת פתרון למקרים של אי הסכמה בין השותפים. 
  • אופן חלוקת הרווחים בין השותפים בהתאם להשקעה ומידת האחריות של כל שותף בעסק – כמו כן מה הדין במקרים של הפסדים כספיים?
  • האם אחד השותפים יוכל למכור את חלקו בשותפות בעתיד?  
  • כיצד ניתן לפרק את השותפות במידת הצורך?
  • מה הדין במידה ואחד מהשותפים אינו ממלא את תפקידו כראוי, מפאת מחלה או באופן מכוון.

חוזה שותפות עסקית – הדרך שלכם להצלחה 

יצירת חוזה שותפות עסקית מאפשר לשותפים להעלות את תיאום הציפיות שלהם על הכתב וליצור מנגנון שינחה את דרכי הפעולה של העסק לאורך פעילותו. כך למעשה אתם יוצרים שפה משותפת שתאפשר לכם לפתור בעיות מורכבות ואף ליצור מתווה לפירוק חלקי או מלא של השותפות. מומלץ לערוך את חוזה השותפות בליווי עורך דין המתמחה בשותפויות שיערוך את החוזה בצורה נהירה ומקצועית תוך שימת תשומת לב לפרטים העשויים להיות קריטיים בעתיד. 

עורך דין זכיינות ושותפויות – מנור תמרי

אם אתם עתידים להקים עסק או מיזם ורוצים להתאגד יחד עם שותפים נוספים, משרדינו מתמחה בהסכמי שותפויות, נשמח לסייע לכם ליצור מתווה מותאם אישית, שיספק לכם קרקע בטוחה ויציבה להקמת עסק משגשג ומצליח.

מוזמנים לפנות אלינו למספר 09-3750677 לקבלת ייעוץ ראשוני

מאמרים ומדריכים נוספים אצלי באתר

השאירו פרטים
מה חדש באתר
פירוק חברה מרצון

פירוק חברה מרצון הוא תהליך המאפשר לחברה להפסיק את פעילותה באופן חוקי ולהפסיק להתקיים. זו יכולה להיות החלטה קשה, אך לעתים קרובות היא הכרחית כאשר

קראו עוד
בקשה לרישום חברה

מזל טוב על הצעד הראשון לקראת פתיחת חברה משלכם! הגשת בקשה לרישום חברה היא אבן דרך מרגשת וחשובה במסע היזמות שלכם. בין אם אתם פותחים עסק

קראו עוד
דיני חוזים

חוזים הם חלק מהותי בכל צעד או פעולה עסקית. הם קובעים את תנאי ההסכם בין שני צדדים או יותר ומספקים מסגרת משפטית למערכת היחסים העסקית

קראו עוד
פתיחת חברה

פתיחת חברה יכולה להיות חוויה מרגשת ומתגמלת, אך בו זמנית מדובר גם על החלטה גדולה שדורשת תכנון ושיקול דעת מדוקדקים. בין אם אתה פותח עסק

קראו עוד
איך נוכל לסייע לך?