09-3750677
מנור תמרי | אייקון

הקמת עסק זכיינות 

הקמת עסק זכיינות 

יזמים ישראלים רבים חולמים על הקמת עסק מצליח שיאפשר להם ליהנות מעצמאות כלכלית והכנסה גבוהה – אך נתקלים בבעיה. הקמת עסק מאפס אינה פשוטה כלל ודורשת השקעת זמן רב, כסף ואנרגיה, ובמציאות הכלכלית של היום, לא לכל אחד יש את שלושת האלמנטים הללו. זו הסיבה, שבמקרים כאלה ישראלים פונים להקמת עסק בזכיינות לפי מודל שהרשת פיתחה. מדובר במודל עסקי פופולרי מאוד בישראל ובכל רחבי העולם – יש לו גם יתרונות וגם חסרונות, אנחנו נדבר על כל אלה ועוד במאמר הזה. 

הקמת עסק זכיינות – מה צריך לדעת? 

חשוב להבין כי הקצת עסק זכיינות זה לא דבר של מה בכך. זה לא מתאים לכל אחד וכמו כל מודל עסקי, יש כאן יתרונות מול חסרונות שיש לשקול בכובד ראש. בשנים האחרונות, יותר ויותר רשתות קמעונאיות התחילו להציע לזכיינים להקים עסקים חדשים במימון עם מתן ליווי אישי וסיוע מקצועי של הרשת כדי להבטיח שהסניף יצליח וישגשג. 

נשמע טוב, אז איך עושים את זה?

כדי שתוכלו להיות זכיינים של רשת מובילה בישראל, תצטרכו לפנות לחברות שעוזרות ליזמים להגשים את החלום הזה, לחלופין – להתחיל לפנות באופן ישיר לחברות השונות שתמיד מפרסמות שהן מחפשות אחר זכיינים בכל רחבי הארץ. 

היתרונות של הקמת עסק זכיינות

  • מודל עסקי מוכח – הרשת המזכה מציע למעשה לזכיין מודל עסקי שכבר הצליח (וזה מוכח), הזכיין מקבל את כל הכלים המקצועיים כדי להצליח, לרבות ליווי מקצועי, תמיכה והדרכות. זה ווין ווין לשני הצדדים. 
  • מותג מוכר – הקמת עסק זכייני נחשבת להשקעה בטוחה מהסיבה שאתם לא צריכים להתחיל להתעסק בפרסום העסק מאפס, בלי שאף אחד לא מכיר אתכם. מדובר במותג מבוסס שאנשים סומכים עליו יותר בקלות. 
  • הכשרה מקצועית – כאמור, הזכיין והעובדים מקבלים הכשרה מקצועית ותמיכה מהרשת. 
  • מוניטין – כשאתם הולכים על מודל הזכיינות, אתם למעשה מתחילים ברגל ימין את המוניטין שלכם, אין צורך להוכיח את עצמכם ללקוחות ובוודאי שלא להשקיע משאבים רבים בפרסום, מיתוג ושיווק העסק החדש. 

החסרונות של הקמת עסק זכיינות

אז כפי שניתן להבין, מצד אחד הקמת עסק זכיינות היא שיטה משתלמת שכן היא מפחיתה באופן נכיר את העלויות לפיתוח והקמת מותג. אין ספק כי זיכיון הוא פתרון זול בהשוואה להקמת עסק או חברה מאפס. יחד עם זאת, חשוב להיות מודעים גם לחסרונות. ההחזרים הכספיים מהזכיין הם נמוכים יותר. בנוסף, אם זכיין מסיבה מסוימת פגע במוניטין של החברה – יהיו לכך השלכות כבדות על המותג כולו מה שעשוי להוריד את הביקוש למוצרים של החברה.

בנוסף, אין לכם יותר מדי אפשרויות לשנות את אופי העסק, הערכים, סגנון העבודה, המיתוג ואתם למעשה תמיד תלבשו את "המסכה" של הרשת. 

אז האם כדאי להיות זכיין של רשת מוכרת?

צריך להבין כי לכל רשת יש הסכם זכיינות שהוא מעט שונה. בעוד שיש רשתות שידועות בתור כאלה שמחמירות עם הזכיינים, יש רשתות שדורשות השקעה שלא מתאימה לכל אחד. לכן, לפני שאתם ממהרים לחתום על הסכם זכיינות, כדאי להתייעץ עם עורך דין מנוסה שידע לנהל עבורכם מו"מ חכם ונכון עם נציגי הרשת וכן כדי לשפר את התנאים. 

כיצד לבחון זכיינות מוצלחת

  • תוכנית עסקית – למרות שלא מדובר בעסק חדש, גם בהקמת עסק זיכיון חשוב לבנות תוכנית עסקית. בתוכנית הזו אתם תוכלו להעריך בדיוק מה הן עלויות ההקמה ותפעול של הסניף ולבדוק מתי להגיע אתם תגיעו למצב של רווחיות. חשוב לא לוותר על שלב זה ולהיעזר ביועץ עסקי. 
  • חברה מזכה – חשוב מאוד לדעת גם באיזו חברה מזכה לבחור – כדאי שהיא תהיה חברה מוכרת שתוכל לעזור לכם בכל הנוגע לתחום הסחר מול הספקים וכן שתעניק לכם ליווי וייעוץ לאורך כל הדרך. פחות ממליצים להסתכן עם רשתות חדשות שרק הגיעו לישראל. 
  • זכיינות הוגנת – חשוב שהזכיינות תהיה הוגנת לשני הצדדים. שלא יקרה מצב בו צד אחד מרגיש שההסכם אינו הוגן, שכן זה עלול לגרום לבעיות בטווח הקצר והארוך. 
  • לווי של אנשי מקצוע – חשוב לדעת גם מתי לבקש עזרה. פתיחת עסק זכיינות אינה דבר של מה בכך, חשוב להיעזר בעורך דין זיכיון שיוכל לעזור לכם לבחון את ההצעה ואת ההסכם הזכיינות. בנוסף, אנחנו ממליצים גם לשקול ייעוץ פיננסי ועסקי. 

כמה מילים לסיכום

זכיינות ללא ספק יכולה להיות פתרון טוב ולהוות קרש מקפצה להצלחה עסקית מסחררת – גם למי שאין עדיין ידע בשיווק וניהול. יחד עם זאת, כדי לרכוש זכיינות תצטרכו עדיין להשקיע לא מעט כסף ויש המון סוגיות משפטיות שכדאי לקחת בחשבון. בעזרת עורכי הדין המנוסים שלנו תוכלו לקבל החלטה האם כדאי לרכוש זכיינות מרשת כזו או אחרת. נשמח להעניק לכם ליווי וייעוץ משפטי מקצועי. למידע נוסף ותיאום פגישת ייעוץ השאירו פרטים ונציגנו ידאגו לחזור אליכם בהקדם.

מאמרים נוספים שיעניינו אותך

השאירו פרטים
מה חדש באתר
פירוק חברה מרצון

פירוק חברה מרצון הוא תהליך המאפשר לחברה להפסיק את פעילותה באופן חוקי ולהפסיק להתקיים. זו יכולה להיות החלטה קשה, אך לעתים קרובות היא הכרחית כאשר

קראו עוד
בקשה לרישום חברה

מזל טוב על הצעד הראשון לקראת פתיחת חברה משלכם! הגשת בקשה לרישום חברה היא אבן דרך מרגשת וחשובה במסע היזמות שלכם. בין אם אתם פותחים עסק

קראו עוד
דיני חוזים

חוזים הם חלק מהותי בכל צעד או פעולה עסקית. הם קובעים את תנאי ההסכם בין שני צדדים או יותר ומספקים מסגרת משפטית למערכת היחסים העסקית

קראו עוד
פתיחת חברה

פתיחת חברה יכולה להיות חוויה מרגשת ומתגמלת, אך בו זמנית מדובר גם על החלטה גדולה שדורשת תכנון ושיקול דעת מדוקדקים. בין אם אתה פותח עסק

קראו עוד
איך נוכל לסייע לך?