09-3750677
מנור תמרי | אייקון

קניית עסקים קיימים

קניית עסקים קיימים

חושבים לקנות עסק קיים? יכול להיות שאתם מקבלים החלטה נבונה, יחד עם זאת – אם אתם רק יזמים מתחילים, יש כמה דברים חשובים שעליכם לקחת בחשבון בדרך להחלטה הזו. 

מה היתרונות של קניית עסקים קיימים?

ישנם יתרונות רבים לרכישת עסק קיים, בניגוד לפתיחת עסק מאפס. עסק קיים כבר עבר דרך בירוקרטית ארוכה (למשל, רישום חברה), יש לו מיקום פיזי או נוכחות מקוונת, בסיס לקוחות חזק וצוות עובדים מנוסה. 

אלמנטים עסקיים אלה יכולים לחסוך לקונה כמות משמעותית של זמן, אנרגיה, ואולי גם כסף, שהם לא היו נהנים ממנו אילו היו פותחים עסק חדש. בנוסף, קניית עסקים קיימים אינה מסוכנת כמו פתיחת עסק חדש לגמרי.

לדוגמה, מכיוון שלעסקים קיימים יש בדרך כלל לקוחות מאומתים, רשת של אנשי קשר מקצועיים והיסטוריה פיננסית, זה יכול להקל על מימון (לדוגמה, הלוואות לעסקים, השקעות וכו'). יתרונות אחרים כוללים את העובדה שעסק קיים מגיע מצויד במלאי; אם מדובר בעסק פיזי אז ייתכן שיש כבר כמה סניפים מבוססים. ייתכן שהעסק ביסס את עצמו כבר כמותג בית או שם מוכר בארץ וסביר להניח שהעסק ביצע כמה טעויות שיעזרו לקונה לדעת מאילו החלטות עסקיות כדאי להימנע.

מה לעשות לפני שאתם שוקלים לקנות עסק קיים?

ישנם דברים רבים שיש לקחת בחשבון וצעדים שיש לנקוט לפני קניית עסקים קיימים. שלב אחד שהוא קריטי בעת רכישת עסק פעיל הוא שהרוכש חייב לבצע את בדיקת הנאותות שלו. תהליך זה עשוי להיות כרוך בהערכת העסק הקיים ונכסיו. 

מלבד האמור לעיל, אדם המעוניין לקנות עסקים קיימים צריך לבדוק את הדברים הבאים: 

  1. לוודא שיש תוכנית עסקית שמוכיחה שהם יכולים לשמור על הצלחת העסק 
  2. להבין כמה כסף הם יצטרכו כדי לרכוש את העסק, וכמה כסף הם יצטרכו כדי להמשיך ולכסות את הוצאות תפעול העסק (למשל, שכירות, משכורות וכו').
  3. לבקש לראות את המסמכים הפיננסיים והמשפטיים של העסק כולל: החזרי מס משלוש עד חמש השנים האחרונות; מסמכים משפטיים, כגון חוזים, תביעות, חובות, קניין רוחני, רישיונות, היתרים וכו'. 
  4. לבקש רשימת מלאי, אביזרים, רהיטים, מכונות וכו'.
  5. רשימה של לקוחות נוכחיים ותוכניות השיווק והפרסום הנוכחיות שלהם (אם יש).
  6. דו"ח אשראי 
  7. במידה ומתאפשר לאסוף מידע מספקים ולקוחות של העסק כדי לבדוק את המוניטין. לעבור על חוות דעת וביקורות ברשת. 
  8. לשכור רואה חשבון שיבדוק את הנתונים הפיננסיים של העסק 
  9. לבסוף, אם אתם באמת רציניים לגבי הקנייה, עליכם להיעזר בעורך דין מסחרי שיבצע עבורכם בדיקת נאותות. 
משרד עורכי דין מסחרי

האם כדאי להתייעץ עם עורך דין לגבי קניית עסקים קיימים?

רכישת עסק קיים יכול להיות תהליך מסובך מאוד. יש הרבה משתנים שצריך לקחת בחשבון ועליכם להיזהר שלא תשקיעו בעסק כושל או כזה שעומד לפשוט רגל.

עורך דין מסחרי ידע אילו שאלות יש לשאול במהלך המשא ומתן ויבדוק שהעסק עומד בדרישות החוק וכמובן יעניק לכם ייעוץ משפטי לאורך כל התהליך. לכן, אם אתם שוקלים לרכוש עסק, אנו ממליצים לכם להתייעץ עם עורך דין מומחה לפני. אנו מזמינים אתכם לפנות למשרדנו – יש לנו ניסיון רב בליווי משקיעים, יזמים ובעלי עסקים בדרך לרכישת עסק.

לתיאום פגישת ייעוץ השאירו פרטים ונציגנו ידאגו לחזור אליכם בהקדם, או התקשרו אלינו: 09-3750677

קראו גם:

השאירו פרטים
מה חדש באתר
פירוק חברה מרצון

פירוק חברה מרצון הוא תהליך המאפשר לחברה להפסיק את פעילותה באופן חוקי ולהפסיק להתקיים. זו יכולה להיות החלטה קשה, אך לעתים קרובות היא הכרחית כאשר

קראו עוד
בקשה לרישום חברה

מזל טוב על הצעד הראשון לקראת פתיחת חברה משלכם! הגשת בקשה לרישום חברה היא אבן דרך מרגשת וחשובה במסע היזמות שלכם. בין אם אתם פותחים עסק

קראו עוד
דיני חוזים

חוזים הם חלק מהותי בכל צעד או פעולה עסקית. הם קובעים את תנאי ההסכם בין שני צדדים או יותר ומספקים מסגרת משפטית למערכת היחסים העסקית

קראו עוד
פתיחת חברה

פתיחת חברה יכולה להיות חוויה מרגשת ומתגמלת, אך בו זמנית מדובר גם על החלטה גדולה שדורשת תכנון ושיקול דעת מדוקדקים. בין אם אתה פותח עסק

קראו עוד
איך נוכל לסייע לך?