09-3750677
מנור תמרי | אייקון

קניית עסק פעיל 

קניית עסק פעיל 

האם אתם חולמים להחזיק עסק משלכם? יש יותר מדרך אחת להגשים את החלום הזה. חלק מהיזמים פותחים עסק מאפס, בעוד שאחרים קונים עסק פעיל. בהחלט יש יתרונות רבים לרכישת עסק שכבר עובד… אבל מה השלבים בדרך ומה חשוב לקחת בחשבון? בואו נגלה. 

שלב 1: יש לבצע בדיקת הנאותות 

באחריותכם לצלול לעומק ללמוד כמה שיותר על העסק הזה ככל שתוכלו. המשמעות היא ניתוח קפדני של רשומות פיננסיות (או שרו"ח יעשה זאת, אם לא ברור לכם מה הם אומרים לכם על הבריאות הפיננסית של העסק), בחינת כל הנכסים, כולל קניין רוחני וכל ההתחייבויות הקיימות בעסק – שלב זה מומלץ לבצע גם בליווי עורך דין מסחרי, כיוון שרוב הסיכויים שאין לכם את הידע המשפטי הדרוש כדי להבין חוזים מורכבים. 

בנוסף, יש לבדוק גם את היסטוריית האשראי של העסק, כי אתם תירשו אותו. אם הבעלים לא שילם חשבונות בזמן, זה יבוא לידי ביטוי בבעיות מימון בהמשך הדרך. אל תוותרו על השלב הזה – כי כמו שנהוג לומר, לא כל מה שנוצץ זהב. 

שלב 2: עיינו בתוכנית העסקית

במסגרת קניית עסק פעיל, אתם תרצו לדעת כמה שיותר על הפעילות העסקית, אז אם לחברה יש תוכנית עסקית, בקשו לראות אותה. זה יכול לתת לכם תובנה לגבי החזון של הבעלים הקודם עבור החברה, ותוכלו לראות עד כמה הוא מותאם למקום שבו העסק נמצא כעת.

שלב 3: ביצוע הערכת שווי עסקית

הבעלים ייתן לכם את המחיר הראשון, אבל זה לא נגמר בזה. התפקיד שלכם הוא לבצע גם הערכת שווי עסקית כדי לראות האם המחיר הזה באמת שווה את העסק. רואה חשבון יחד עם עורך דין עסקי יוכלו לעזור לכם בחישובים אלו. בסופו של דבר, אתם מנסים לקבוע האם במחיר המבוקש, תוכלו לראות החזר על ההשקעה בתוך כמה שנים. 

שלב 4: זיכרון דברים 

זיכרון דברים הוא מעין הסכם ראשוני – בו אתם מציינים את כוונתכם לרכוש את העסק הפעיל, אם כי אתם תוכלו גם לבחור שלא לעשות זאת במידה וזה לא יתאים לכם בשלב מאוחר. במילים אחרות, זה לא חוזה קניה רשמי. לרוב זיכרון דברים הוא בעיקר הבעת ברצינות ולעיתים חלק מהבעלים מבקשים לחתום על הסכם סודיות על מנת שלא תחשפו בהמשך מידע פיננסי רגיש על פעילות העסק. 

שלב 5:  ניהול משא ומתן עסקי 

משא ומתן עסקי הוא אחד השלבים החשובים בקניה של עסק פעיל – זה השלב בו ככל הנראה בו תסגרו את המחיר הסופי, תנאי תשלום, חוזים רלוונטיים וכו'. שלב זה חשוב לבצע בליווי עורך דין מקצועי שיוכל לשמור על האינטרסים שלכם לאורך כל התהליך, לקבל מענה על שאלות עם משמעות משפטית ועוד. קראו עוד 

שלב 6: חתימה 

הרגע הגדול הגיע – והנה אתם קונים את העסק הפעיל. כעת, יחד עם העורך דין תחתמו על המסמכים המשפטיים הנדרשים כדי לסיים את העסקה. לאחר ששני הצדדים חתמו – העסק שלכם! 

כמה מילים לסיכום

מציאת העסק הנכון שמתאים לצרכים שלכם – יכול לקחת זמן, אבל אם תעשו את בדיקת הנאותות שלכם בליווי משפטי מקצועי – יש לכם פוטנציאל עסקי אדיר.

צריכים לעשות בדיקת נאותות? מתכננים לקנות עסק פעיל? אל תעשו את זה! פנו עוד היום למשרד עו"ד מנור תמרי, אנו נשמח להעניק לכם ייעוץ וליווי משפטי מקצועי, אדיב ומותאם אישית. 

למידע נוסף ותיאום פגישת ייעוץ השאירו פרטים, או התקשרו אלינו: 09-3750677

השאירו פרטים
מה חדש באתר
פירוק חברה מרצון

פירוק חברה מרצון הוא תהליך המאפשר לחברה להפסיק את פעילותה באופן חוקי ולהפסיק להתקיים. זו יכולה להיות החלטה קשה, אך לעתים קרובות היא הכרחית כאשר

קראו עוד
בקשה לרישום חברה

מזל טוב על הצעד הראשון לקראת פתיחת חברה משלכם! הגשת בקשה לרישום חברה היא אבן דרך מרגשת וחשובה במסע היזמות שלכם. בין אם אתם פותחים עסק

קראו עוד
דיני חוזים

חוזים הם חלק מהותי בכל צעד או פעולה עסקית. הם קובעים את תנאי ההסכם בין שני צדדים או יותר ומספקים מסגרת משפטית למערכת היחסים העסקית

קראו עוד
פתיחת חברה

פתיחת חברה יכולה להיות חוויה מרגשת ומתגמלת, אך בו זמנית מדובר גם על החלטה גדולה שדורשת תכנון ושיקול דעת מדוקדקים. בין אם אתה פותח עסק

קראו עוד
איך נוכל לסייע לך?