09-3750677
מנור תמרי | אייקון

ליווי וייעוץ משפטי עם קבלת כתב אישום ברישוי עסקים

ברוב המקרים בהם פועל עסק ללא כל הרישיונות הנדרשים לתפעולו על פי חוק, רשות הרישוי לא תמהר להגיש כתב אישום. זאת על מנת לתת לבעל העסק את ההזדמנות והמרחב הנדרש על מנת לפעול להסדרת כל תהליכי הרישוי. יובהר לבעל העסק כי כל עוד יעמוד בגבולות תכנית לתהליך השגת הרישיונות, לא יוגש כתב אישום.  עם זאת, במקרים מסוימים עשויה רשות הרישוי לבחור להגיש כתב אישום נגד בעל העסק וחשוב שנדע כיצד יכול החוק להגן עלינו במקרים אלו. על מנת להימנע מתהליך משפטי יקר וסבוך הטומן בחובו הגבלות רבות, חשוב שנקבל מבעוד מועד ייעוץ משפטי מתאים.

האינטרס הציבורי גובר

הימנעות מכתב אישום אינה כה פשוטה. בית המשפט קבע במספר תקדימים כי לאינטרס הציבור יש קדימות משפטית על האינטרס של בעל עסק בכל הקשור לניהול עסקים ללא רישוי מתאים. מדובר בסופו של יום בעבירה מתמשכת החוזרת על עצמה בכל יום בו העסק ממשיך לפעול ללא רישוי. לכן, אפילו התחייבותה של רשות הרישוי לא להגיש כתב אישום אינה ערובה לכך.

הגנה מן הצדק

מצד שני, ניתן לטעון כי הגשת כתב אישום במצב זה היא אינה תקינה מכוח דוקטרינת "הגנה מן הצדק". במהלך זה, יבחן בדקדוק בית המשפט את התנאים והנסיבות שעמדו בבסיס ההתקשרות בין רשות הרישוי לבעל העסק עד להגשת כתב האישום. גם תוך כדי הליכים פליליים, נדרשת הרשות לפעול באופן הגון, סביר ומידתי וניתן לערער על שיקול דעתה ותום לבה. במידה ובעל העסק לא שקט על שמריו במהלך תקופת החסד שניתנה לו ועשה מאמצים להסדיר את ענייניו המשפטיים, יש מקום לביטול כתב האישום.

ייעוץ מקצועי עשוי להיות קריטי

מדובר בסוגיה משפטית סבוכה ומורכבת. על מנת להבטיח כי יהיו לך כל הכלים להתמודד מול רשות הרישוי ולהימנע מהגשת כתב אישום, חשוב שנפנה לגורם משפטי מנוסה ומיומן שיספק לנו ייעוץ ובמקרה הצורך שירותי ליטיגציה.

איך נוכל לסייע לך?