09-3750677
מנור תמרי | אייקון

עורך דין ליטיגציה מסחרית

עורך דין ליטיגציה מסחרית

יכול להיות שכבר יצא לכם לשמוע על המונח עורך דין ליטיגציה מסחרית, או אולי אפילו "ליטיגטור" – אבל מה זה בדיוק אומר? מה תפקידו של לטיגטור? במאמר הבא נספק לכם את כל התשובות לשאלות החשובות.

נתחיל מהבסיס, מה זה ליטיגציה מסחרית?

משמעות המילה ליטיגציה היא התדיינות בבית משפט, לרוב בין שני צדדים, אך ייתכן גם יותר – במיוחד כשמדובר בליטיגציה מסחרית שדנה בכל נושא שקשור לסכסוכים מסחריים.  אפשר לומר שמדובר באומנות ההופעה והתדיינות בבית משפט, ממש כמו בסרטים האמריקאים הצדדים מציגים את הראיות, הטיעונים, העדים ודנים במטרה העיקרית: לשכנע בצדקם. עורך דין שמתמחה בליטיגציה, מכונה לטיגטור. 

חשוב לציין כי כל תחום הליטיגציה המסחרית והאזרחית בישראל חדשה יחסית ובשנים האחרונות ניתן לראות מגמת עלייה בביקוש והתמחות של משרדי עורכי דין בתחום הליטיגציה מסחרית. כיום תוכלו למצוא עורכי דין שמתמחים בכל הנוגע לליטגציה מסחרית, בניהם – גם משרדנו. 

עורך דין ליטיגציה

על ההבדלים בין עורך דין ללטיגטור

כאמור, לטיגטור הוא עורך דין אשר מתמחה בליטיגציה מסחרית. כל ליטיגטור הוא עורך דין במקצועו – אבל לא כל עורך דין הוא ליטיגטור מסחרי. מעבר לכך שהוא צריך להיות עו"ד מקצועי אשר מתמחה ומעודכן בכל התקנות והחוקים – הוא גם צריך להיות עם תכונות מסוימות שמאפיינות את ההתמחות הזו, בין היתר בעל כריזמה, חדות, יכולות התנסחות גבוהות, חשיבה מהירה, להכיר את "חוקי המשחק" ולדעת כיצד לסחוף את כל הנוכחים באולם בית המשפט על מנת להציג את הטענות והעובדות אשר בסופו של דבר מטרתן לתמוך במרשו.

חשוב להדגיש, כי על עורך דין ליטיגציה מסחרית להתמחות בכל דיני הפרוצדורה הרבים אשר אלה נוטים להתעדכן רבות, שכן מדובר במערכת דינים מורכבת למדי. לרוב, בסכסוכים מסוג זה מצליחים להגיע לפשרה בין הצדדים, זאת עוד לפני שמתקיים הדיון בפני ערכאה שיפוטית – כך למעשה, יש אפשרות לחסוך לצדדים המעורבים את ההופעה בבית המשפט, שמעבר להוצאה הכספית כרוכה בין היתר גם באמוציות רבות. 

יחד עם זאת, במצבים בהם לא ניתן ליישב את הסכסוך עם פשרה ולא ניתן להגיע להסכמה בניהם, אז אין ברירה ויהיה צורך לקיים דיון בבית משפט, שכולל הליך בו שומעים את הרעיות בתיק שבסופה תתקבל הכרעה שיפוטית. במקרים האלה, אתם תצטרכו להיעזר בעורך דין של ליטיגציה מסחרית שיוכל לייצג את האינטרסים שלכם – בין אם אתם התובעים או הנתבעים.  

מה הוא תפקידו של עורך דין שמתמחה בליטיגציה מסחרית? 

תפקידו של עורך ליטיגציה מסחרית נחשב לאחד התפקידים המרתקים והמאתגרים יותר, הסיבה לכך נעוצה בעובדה שהוא נוגע באספקטים רבים בתחום המשפט, בין אם זה חקירה אודות החקיקה, הכנת הראיות והעדויות וכמובן…ההצגה של כל אלה בפני הערכאות. בסופו של דבר לעורך דין שמתמחה בליטיגציה יש מטרה עיקרית והיא לשכנע את השופט בצדקתו של הלקוח. 

אז מהם תפקידיו הנוספים של ליטיגטור מסחרי? הנה כמה מהם: 

  • בניית אסטרטגיה – עורך דין ליטיגציה מסחרית יחקור קודם כל לעומק את התיק של הלקוח ויגבש את תמונת המצב בהיבט המשפטי. לאחר מחקר מעמיק וגיבוש מסקנות – העורך ידין יציג בפניכם את האפשרויות (לדוגמה, אם יש אפשרות להגיע להסכם פשרה) וכן את התרחישים שעשויים להתרחש ברמה המשפטית. בהתאם לאפשרויות, הוא יתכנן עבורם תוכנית פעולה ברורה. 
  • בניית טיעונים – לאחר שהעורך דין שלכם יגדיר את המטרות ואת תוכנית הפעולה, יתחיל שלב בניית הטיעונים והכנת ההצהרות והראיות להמשך התיק. הליטיגטור ידאג לבנות את הטיעונים שמטרתם להוכיח את חפות הלקוח וכן את טיעוני הנגד. הוא יכתוב נאומים, יכין את חקירת העדים ואת הצגת הראיות. 
  • ניהול מו"מ מקדים – במצבים מסוימים על מנת לחסוך לצדדים עלויות משפטיות העורך דין ינסה להגיע להסדרה במשא ומתן תוך שמירה על האינטרסים של הלקוח שלו. 
  • ניהול המשפט – במקרים בהם ניסיון המשא ומתן נכשל, אז התיק יגיע לבית משפט. שם עו"ד ליטיגציה מסחרית ייצג אותכם מול הצד התובע/נתבע וכן מול השופט. כאמור תפקידיו הם רבים ומגוונים, בין היתר חקירת עדים, הצגת ראיות, נאומים ועוד. ניהול המשפט הינו החלק המשמעותי ביותר בתביעה ודורש עו"ד מסחרי מקצועי בעל יכולות שכנוע גבוהות, חשיבה מהירה והתמודדות עם מצבי לחץ. 

עו"ד ליטיגציה מסחרית – לדאוג לייצוג הטוב ביותר 

אם אתם מחפשים עורך דין מקצועי בתחום הליטיגציה מסחרית, נשמח לעמוד לשירותכם ולייצוג אותכם מול הגוף המשפטי. מאחורינו ניסיון עשיר, צוות שיעבוד ימים כלילות על מנת להביא לכם את התוצאות הטובות ביותר ולשמור על האינטרס שלכם לאורך כל הדרך. 

למידע נוסף וקביעת פגישת ייעוץ השאירו פרטים או התקשרו אלינו: 09-3750677

דף הבית – עורך דין זכיינות

השאירו פרטים
מה חדש באתר
פירוק חברה מרצון

פירוק חברה מרצון הוא תהליך המאפשר לחברה להפסיק את פעילותה באופן חוקי ולהפסיק להתקיים. זו יכולה להיות החלטה קשה, אך לעתים קרובות היא הכרחית כאשר

קראו עוד
בקשה לרישום חברה

מזל טוב על הצעד הראשון לקראת פתיחת חברה משלכם! הגשת בקשה לרישום חברה היא אבן דרך מרגשת וחשובה במסע היזמות שלכם. בין אם אתם פותחים עסק

קראו עוד
דיני חוזים

חוזים הם חלק מהותי בכל צעד או פעולה עסקית. הם קובעים את תנאי ההסכם בין שני צדדים או יותר ומספקים מסגרת משפטית למערכת היחסים העסקית

קראו עוד
פתיחת חברה

פתיחת חברה יכולה להיות חוויה מרגשת ומתגמלת, אך בו זמנית מדובר גם על החלטה גדולה שדורשת תכנון ושיקול דעת מדוקדקים. בין אם אתה פותח עסק

קראו עוד
איך נוכל לסייע לך?